۴۶۰۹۹۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نبرد تن به تن؛ پلنگ انگلیسی دربرابر خوک صورتی آلمانی

جگوار و پورشه ثابت کردند که بالابردن مرکز ثقل ماشین و انجام ماموریت جدید در ساخت تولیدات محصولاتشان مانع لذت بردن از سواری با این ماشین ها نمی شوند.

برترین ها: در ابتدای سال ۲۰۱۶، پورشه توانست با فروش خوبی که از مدل کاین خود به دست آورد در موقعیت خوبی قرار گیرد و در نهایت این مدل پر فروش ترین مدل پورشه در سال ۲۰۱۶ شد. سازندگان خوک صورتی (لقبی که به پورشه کاین داده اند) درس های زیادی از ابرماشین ۵۰۰۰ پوندی خود آموختند و هر آنچه از ساخت آن مدل یاد گرفتند را در مدل کوچکتر یعنی پورشه ماکان به کار بستند تا شاید این مدل که شباهت بسیاری به آئودی Q۵ نیز دارد، بتواند لقب پر فروش ترین خودروی پورشه در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص دهد.
نبرد تن به تن؛ پلنگ انگلیسی دربرابر خوک صورتی آلمانی

ماشین تستی که در این مقایسه در اختیار ما قرار گرفت مدل GTS 2017 بود که تلفیقی از مدل S با قیمت 55450 دلار و 340 اسب بخار قدرت و مدل توربو با 400 اسب بخار قدرت و 77050 دلار قیمت محسوب می شود.

ECU بازطراحی شده در ماکان GTS قدرت این ماشین را تا 360 اسب بخار و گشتاور 369 پوند بر فوت افزایش می دهد و این در حالی است که با توجه به استفاده از حالت ارتجاعی در حرکت این ماشین، ارتفاع آن را 0.4 اینچ نیز کم کرده اند. مانند دیگر مدل های ماکان، GTS نیز دو محوره و با هفت دنده PDK و دو کلاچ به بازار عرضه می شود.قیمت پایه ماشین تستی که سوار بر آن بودیم 68250 دلار بود که با آپشن های اضافه تا 77255 نیز افزایش پیدا کرد. این آپشن ها از رنگ ماشین گرفته تا سان روف و پکیج اسپورت و ... می شدند.
نبرد تن به تن؛ پلنگ انگلیسی دربرابر خوک صورتی آلمانی

جگوار برای سال 2017 اهداف زیادی را پیگیری می کند. به خاطر داشته باشید که لند روور جگوار دررده SUV های این خودروساز قرار می گیرد اما برای اینکه خودروسازی بتواند بازار آمریکا را تسخیر کند حتما باید بر روی ساخت کراس اوورها نیز سرمایه گذاری کند.جگوار در ساخت F-Pace از آلومینیوم در بدنه استفاده کرده که باعث سبک شدن این خودرو و تجهیزات سیستم تعلیق به کار رفته در آن شده است. موتور اصلی این ماشین 4 سیلندر است اما احتمالا موتورهای مدل مختلف رده F به 6 سیلندر افزایش پیدا خواهد کرد.
نبرد تن به تن؛ پلنگ انگلیسی دربرابر خوک صورتی آلمانی

قرار گرفتن موتوری 3 لیتری در مدل شش سیلندر جگوار، قدرت این ماشین را 20 اسب بخار بیشتر از پورشه ماکان کرده است به طوری که علی رغم 13.8 پوند سنگین تر بودن نسبت به پورشه ماکان اما قدرت آن در تست های ما 380 اسب بخار ارزیابی شد. سیستم هشت دنده ای مرسوم ZF به هر چهار چرخ این ماشین نیرو منتقل می کند. ماشینی که جگوار قصد دارد روانه بازار امریکا کند 71095 دلار قیمت دارد که به واسطه آپشن هایی چون صفحه نمایشی 10.2 اینچی و سیستم صوتی پیشرفته و تایرهای پیرلی P Zeros و ... می باشد.

نبرد تن به تن؛ پلنگ انگلیسی دربرابر خوک صورتی آلمانی

این ماشین کمی بزرگتر از ماکان است و از لحاظ ظاهری نیز کمی جذاب تر است. F-Pace هر آنچه یک کراس اوور نیاز دارد را با استایل جلوی جگوار و چراغ های عقبی که یادآور تیپ F رودستر است، ادغام کرده و چهره جذابی از خود به نمایش گذاشته است. طراحی این ماشین، طراحی مدرن تری نسبت به کوروت های بلیزر به حساب می آید و به معنای واقعی کلمه بی نظیر است؛ مخصوصا وقتی از پشت به آن نگاه می کنیم. F-Pace از فرمان منعطف مناسبی بهره می برد.
نبرد تن به تن؛ پلنگ انگلیسی دربرابر خوک صورتی آلمانی
این قابلیت در آن طراحی شده که بتوان نرخ تحت کنترل بودن را تنظیم کرد به طوری که می توان آن را تا حد فوق حساس به کوچکترین حرکت فرمان تنظیم کرد. شاسی این ماشین نیز در نوع خود در بین کراس اوور های دیگر نادر است. سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ ماشین نیز به طور ویژه و خاصی گشتاور را ببیشتر به چرخهای عقب منتقل می کند؛ مگر اینکه توسط سیستم هوشمندی که در آن تعبیه شده نیاز به نیرودهی بیشتری در چرخهای جلو احساس شود. این ماشین در شرایط سخت، می تواند نیمی از نیروی تولید شده توسط موتور را به محور جلو منتقل کند.

نبرد تن به تن؛ پلنگ انگلیسی دربرابر خوک صورتی آلمانی

اما ان تایرهای 22 اینچی زیبای پرلی که خیلی روان به حرکت در می آیند می تواند نیروی اضافی به کابین وارد کند که این حالت را در پورشه ماکان نمی بینیم. حرکت تایرهای این ماشین در جاده هایی که سطح صافی ندارند منجر به ایجاد خطوطی در آن می شود در حالی که این مورد در ماکان مشاهده نمی شود. عملکرد ترمز از سرعت 70 مایل در ساعت تا توقف کامل در هر دو تقریبا یکسان است در F-Pace شاهد 160 فوت طی مسیر و در ماکان شاهد 157 فوت طی مسیر تا توقف کامل هستیم. البته پدال ترمز در F-Pace دیرتر درگیر می شود و نوعی اضطراب در راننده ایجاد می کند. سرنشینان در این ماشین در قسمت جلو و عقب ماشین احساس خوشایندی خواهند داشت.
از نظر ظاهری شاید F-pace بزرگتر از ماکان به نظر بیاید اما در واقع تفاوت زیادی ندارند چرا که از نظر طولی ۱.۶ اینچ و از نظر ارتفاع ۱.۴ اینچ بلندتر است و فاصله دو چرخ هم ۲.۶ بیشتر است. اما وقتی هر یکی از سرنشینان بخواهد به صندلی های عقب بروند، F-Pace واقعا فضای بیشتری از ماکان در اختیار می گذارد و سه فرد بالغ به سادگی و خیلی راحت در قسمت عقب جا می شوند. از نظر وزنی نیز F-Pace حدود ۵۲۹۰ پوند و ماکان ۴۴۰۹ پوند وزن دارند.
نبرد تن به تن؛ پلنگ انگلیسی دربرابر خوک صورتی آلمانی

این ماشین در طراحی داخلی خود، فضای بیشتری نسبت به ماکان دارد اما از نظر ارائه امکانات رفاهی و سرگرمی به سرنشینان ضعیفتر از ماکان به نظر می رسد. مواد به کار رفته در ماکان مرغوبتر و از طراحی بهتری نسبت به F-Pace برخوردارند. عملکرد سیستم لمسی InControl touch در F-Pace بسیار بهتر از دکمه های به کار رفته در ماکان است اما علی رغم پیشرفت تکنولوژی در این زمینه هنوز کمی تاخیر در واکنش سریع عملکردهای مورد درخواست از لحظه لمس صفحه تا اجرا مشاهده می شود. و نقطه ضعف دیگر این صفحه لمسی در جایی است که در منوهای مختلف وارد شده ایم و وقتی دکمه Back را می زنیم ناگهان به صفحه اصلی برگشت داده می شویم.
نبرد تن به تن؛ پلنگ انگلیسی دربرابر خوک صورتی آلمانی

برای افرادی که این محدودیت ها برایشان خیلی مهم نیست و معمولا با بیش از دو نفر به مسافرت می روند، F-Pace گزینه مناسبی به نظر می رسد اما برای افرادی که به کراس اووری با سیستم های سرگرم کننده بیشتری در ماشین نیاز دارند، پورشه ماکان گزینه خوبی محسوب می شود.
نبرد تن به تن؛ پلنگ انگلیسی دربرابر خوک صورتی آلمانی

در اصطلاحات عامیانه بین مردم، جگوار را به گرگ جاده ها و ماکان را به ببرها( ماکان در زبان اندونزیایی یعنی ببر) تشبیه می کنند و در واقع این نبرد گربه سانان است!

با این حال آیا قیمت یک F-Pace معمولی و یا حتی یک مورد فول آپشن آن از لحاظ قیمتی با ماکان GTS برابری می کند؟یک مدل معمولی توربو ماکان یا فول آپشن مدل S از لحاظ قیمتی بسیار نزدیک به F-Pace هستند. اما اگر به دنبال کراس اووری هستید قیمت خیلی بالایی نداشته باشد انواع مدل های ماکان را می توانید تجربه کنید و لذت ببرید.

در پایان این دور آزمایشی قهرمان سواری راحت با اختلاف زیاد پورشه ماکان بود حتی با وجود صندلی های اسپورتی که سرنشین را شاید به جلو پرتاپ می کردند. از منظر خارجی و طراحی هر دو ماشین فوق العاده بودند و انتخاب را سخت می کردند.

ماکان با پکیج اسپورت کرونو تجهیز شده است و از یک موتور ۳ لیتری توربو دو قلو ۶ استفاده می کند. این ماشین ظرف ۴.۴ ثانیه قادر است به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد که تقریبا نیم ثانیه بهتر از عملکرد جگوار به شمار می رود.
نبرد تن به تن؛ پلنگ انگلیسی دربرابر خوک صورتی آلمانی
با همان شتاب ظرف 13 ثانیه قادر است در زمینی صاف 400 متر را طی کند در حالی که این رکورد برای جگوار 13.9 ثانیه است. جعبه دنده PDK ماکان بسیار سریع دنده ها را عوض می کند که به نوعی رکورد محسوب می شود و حتی وقتی سرنشین و بار در ماشین نباشد این عملکرد باز هم بهتر می شود. به طور کلی استفاده از دو کلاچ، سیستم انتقال ماشین های با دنده اتوماتیک را بسیار بهبود بخشیده است و ماشین های کمی در بازار وجود دارند که به گرد پای ترمز و سرعت واکنش پدال ترمز ماکان برسند. فرمان این ماشین نیز بسیار خوب عمل می کند و به اسدگی می توان با آن نیم دور زد. این ماشین به شدت تحت تاثیر محور جلوی خود است و هر دو راننده آزمایشی ما که در دور تستی این ماشین سوار آن شدند از ماکان در دورها و پیچ ها راضی بودند.
نبرد تن به تن؛ پلنگ انگلیسی دربرابر خوک صورتی آلمانی

در قسمتهایی از طراحی داخلی ماکان از چرم سبک، آلکانترا، آلومینیوم صیقلی استفاده شده است. با این حال باید گفت این ماشین بیش از اندازه با دکمه ها داشبورد جلو را شلوغ کرده است.
نبرد تن به تن؛ پلنگ انگلیسی دربرابر خوک صورتی آلمانی

روی هم رفته می توان گفت این ماشین را می توان دریچه ای به نسل آینده محصولات کراس اوور پورشه به حساب آورد و موفقیت این محصول می تواند سود پورشه را به طور فزاینده ای افزایش دهد. شاید پورشه ماکان و F-Pace جگوارکراس اوورهایی باشند که در چند سال آینده دوباره ماشین های ۵ در را به بازار ارائه دهند. اما در حال حاضر ماشین های ۵ در خواست بازار نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج