۴۶۱۱۳۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

گزارش کلاس حرفه ای مربیگری فوتبال؛

از شوخی مربیان تا روابط سنگین دایی و منصوریان

صبح امروز بار دیگر مربیان مطرح فوتبال کشور پس از پشت سر گذاشتن بازی تیم های خود در مسابقات لیگ برتر و لیگ آزاگان، در کلاس مربیگری حرفه ای حاضر شدند تا روزهای پایانی این دوره را پشت سر بگذارند.

ورزش سه: مدتی است که کلاس حرفه ای مربیگری در فوتبال با حضور مربیان لیگ برتری و البته مربیان مطرح حاضر در لیگ یک در محل آکادمی ملی فوتبال پیگیری می شود؛ امروز نیز مربیان حاضر در این دوره از قبیل علی دایی، علی رضا منصوریان، عبدا .. ویسی ، مجتبی حسینی و .. در این کلاس حضور پیدا کردند و به انجام کارهای تاکتتکی زیر نظر مدرس انگلیسی پرداختند.

البته تمام مدت کلاس امروز به کار در زمین چمن اختصاص یافته بود و مربیان در زمین به مرور کارهای تاکتیکی در گروه های چند نفره پرداختند. به این صورت که با توجه با دسته بندی که انجام شده بود، 3 الی 4 مربی در یک گروه قرار می گرفتند و با مشورت و همکاری یکدیگر کارهای یک جلسه تمرینی را با بازیکنان جوانی که میهمان تمرین امروز شده بودند، پیگیری می کردند. معمولا در هنگام انجام کارهای تاکتیکی یک نفر وظیفه کوچ کردن را بر عهده می گرفت و مربیان دیگر به او در انجام این تمرین کمک می کردند؛ طراحی تمرین توسط مربیان از گرم کردن بازیکنان تا شیوه های رسیدن به گل را در بر می گرفت.
به عنوان مثال در یکی از این گروه ها علیرضا منصوریان، فراز کمالوند و داوود مهابادی حضور داشتند و جالب اینکه در طی تمرین جدیت و هیجان خاصی در کار مربیان قابل مشاهده بود.
هنگامی که یک گروه از مربیان برای انجام کارهای تاکتیکی گروه خود سازماندهی امور را به عهده می گرفتند، سایر مربیان به مشاهده کارهای آن ها می پرداختند و برخی نیز اقدام به نت برداری و فیلم برداری از کارهای تاکتیکی اجرا شده می کردند. مواقعی هم شاهد شوخی و خنده های مربیان با یکدیگر بودیم که در راس ان علی دایی سرمربی تیم نفت تهران حضور داشت و شاید عنوان ساکت ترین مربی را بتوان به مجتبی حسینی نسبت داد که با سکوت خاصی کلاس را دنبال می کرد. البته علی دایی در کلاس امروز با رفتار خود نشان می داد که از حواشی و اتفاقات چند روز اخیر و به خصوص دیدار برابر نفت حسابی شاکی است و گاها با برخی مربیان مثل فراز کمالوند به صورت تنهایی به گفتگو می پرداخت.
*یک دوقطبی جدید

در یک ماه اخیر شاهد دو بار رویارویی دو تیم نفت تهران و استقلال در ورزشگاه تختی بوده ایم؛ دیدارهایی با حساسیت و هیجان بالا و البته حواشی بسیاری همراه بوده است. پیروزی شاگردان علی دایی در یک چهارم نهایی جام حذفی که با برخورد علی منصوریان و علی دایی نیز همراه شد، شروع داستان اختلاف میان این دو سرمربی بود. در دیداری که در هفته اول دور برگشت مسابقات انجام شد نیز شاهد فحاشی مجدد هواداران به علی دایی و البته شادی های معنی دار علیرضا منصوریان سرمربی آبی ها از کسب پیروزی در این دیدار بودیم.
از شوخی مربیان تا روابط سنگین دایی و منصوریان

در فوتبال ایران کم نیست مواردی که چهره های سرشناس به دلایل مختلف نسبت به یکدیگر در حال جبهه گیری هستند و به نظر می رسد منصوریان و دایی به شدت مستعد تشکیل یک دو قطبی دیگر در فوتبال کشور می باشند.

دو سرمربی در کلاس های مربیگری که پیش از مسابقه دور برگشت برگزار می شد، گهگاهی به صحبت با یکدیگر می پرداختند؛ اما امروز افرادی که در محل حاضر بودند، در هیچ زمانی این دو مربی را در کنار یکدیگر ندیدند؛ حتی شرایط به گونه ای بود که گپ های چند نفره مربیان نیز به دو دسته تقسیم می شد که در یک قسمت علی دایی حضور داشت و در قسمت دیگر علی رضا منصوریان.
از شوخی مربیان تا روابط سنگین دایی و منصوریان

مربیانی نیز بودند که دیرتر از سایر مربیان خود را به آکادمی فوتبال رساندند. رضا مهاجری سرمربی تیم پدیده که روز گذشته مقابل سپاهان در مشهد به تساوی دست یافته بود و هم چنین مهدی تارتار که روز گذشته مربیانی بودند که دیرتر از سایرین به کلاس ملحق شدند.
از شوخی مربیان تا روابط سنگین دایی و منصوریان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خداوکیلی اصلا علی آقای دایی قابل قیاس نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج