۴۶۲۹۹۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

راه‌اندازی بزرگ‌ترین شبکه اینترنت اشیاء در ایران

علیرضا جعفری با اشاره به اینکه این دومین درگاه اتصال Gateway به‌عنوان بخشی از حرکت جهانی شبکه اشیاء The Things Network؛TTN راه‌اندازی شده است، گفت: این شبکه دومین گیت‌وی فعال TTN در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

وب سایت سایبربان: مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری تهران پیش قراول توسعه پیشرفته‌ترین شبکه iot خاورمیانه است، گفت: اینترنت اشیاء (Internet of Things) یا (IOT) به‌طورکلی اشاره دارد به بسیاری از اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده و می‌توان توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت آن‌ها را کنترل و مدیریت کرد.
راه‌اندازی بزرگ‌ترین شبکه اینترنت اشیاء در ایران

علیرضا جعفری با اشاره به اینکه این دومین درگاه اتصال Gateway به‌عنوان بخشی از حرکت جهانی شبکه اشیاء The Things Network؛TTN راه‌اندازی شده است، گفت: این شبکه دومین گیت‌وی فعال TTN در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه نخستین درگاه اتصال نیز در محدوده نارمک از سوی پژوهشگران ایرانی پیاده‌سازی شده است، افزود: تفاوت ارائه خدمات بر روی این شبکه با سرویس‌هایی که از طریق شبکه‌های ارتباطی موبایل ارائه می‌شود توان مصرفی بسیار پایین و در مقابل پوشش گسترده آن است و به‌هیچ‌عنوان هزینه این اتصال قابل قیاس بااتصال اشیاء از طریق سیم‌کارت موبایل نیست.
جعفری ادامه داد: این فناوری که در باندهای فرکانسی بدون نیاز به مجوز عمل می‌کند، امکان برقراری اتصال دوطرفه را برای اشیاء متصل فراهم می‌آورد.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، ساختار «شبکه اشیاء» به دلیل باز بودن، نسبت به سایر شبکه‌ها شفاف‌تر بوده و به دلیل رمزنگاری سطح بالا، از امنیت بسیار مناسبی برخوردار است.

وی افزود: خوشبختانه خیلی زود و با توجه به اقدامات انجام‌شده، تهران توانست در کنار شهرهای انتایرو، مونترآل، سن‌دیگو و کال‌گری به‌عنوان یکی از ۵ شاخه با سرعت رشد بالای شبکه اشیاء معرفی شود؛ و هم‌اکنون نیز نام تهران و ایران به‌عنوان یکی از مراکز فعال، در سایت TTN قرار دارد.

براساس اعلام روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، باغ کتاب یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در سطح ملی و حتی جهانی محسوب می‌شود که با بهره‌گیری از دانش داخلی، بومی و استفاده از متریال داخلی به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در حال ساخت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج