۴۶۴۷۰
۲ نظر
۵۰۳۲
۲ نظر
۵۰۳۲
پ

نظرات جالب کی روش درباره ایران و نوروز

می دانم كه ایرانی‌ها پیش از شروع سال، كل خانه هایشان را تمیز كرده و آن را نظافت می كنند و البته معتقدم كه آقایان استحقاق این را دارند كه حداقل سالی یكبار تنبیه شوند و این رسم خانه تكانی جای بسیار خوبی برای این تنبیه است، البته تا جایی كه این تنبیه، به تنبیه فیزیكی تبدیل نشود!

خبرگزاری مهر: كارلوس كی روش در خصوص رسوم ایرانیان در زمان سال نو گفت: اولین سالی كه در ایران بودم و نخستین موضوع بسیار جذابی كه برای من اتفاق افتاد ، توضیحاتی بود كه در مورد هفت سین دادند و البته معنا و مفهوم این هفت سین برای من بسیار جذاب و شنیدنی بود و قشنگ ترین چیزی كه در مورد نوروز متوجه شدم همان هفت سین بود و در درجه دوم در مورد ریشه و قدمت این تاریخ و این مراسم سنتی باستانی تحقیق كنم و چیز بسیار جذاب و شنیدنی برای من این بود كه وقتی عید ایرانی را با عید میلادی مقایسه كردم، دریافتم كه نمی توان آنها را با هم مقایسه كرد و تنها این مراسم را می توان با عید سال نو چینی ها مقایسه كرد و این نشان دهنده قدمت، تاریخ و عمق زیبایی این فرهنگ بسیار غنی ایرانی ها است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران كه با سایت فدراسیون فوتبال گفتگو می كرد خاطرنشان كرد: چیز جالب تر برای من این است كه پیش از حضورم در ایران، سالی یكبار سال نو را جشن می گرفتم و در حال حاضردوبار این كار را انجام می دهم و از همه جالب تر اینكه در این تحویل سال ها در یك سال، سن من تغییری نمی كند.

وی در ادامه در خصوص رسم زیبای خانه تكانی ایرانی ها گفت: در این خصوص چیزهایی شنیده بودم و می دانم كه ایرانی ها پیش از شروع سال، كل خانه هایشان را تمیز كرده و آن را نظافت می كنند و البته معتقدم كه آقایان استحقاق این را دارند كه حداقل سالی یكبار تنبیه شوند و این رسم خانه تكانی جای بسیار خوبی برای این تنبیه است، البته تا جایی كه این تنبیه، به تنبیه فیزیكی تبدیل نشود( با خنده).

كی روش در ادامه در خصوص مسافرتهای نوروزی مردم در تعطیلات سال نو افزود: اجازه دهید به یك ضرب المثل پرتغالی اشاره كنم كه "یك روز خوب به اندازه صد سال با ارزش است" و پیغام من به مردم خوب ایران این است كه مهم موقع رسیدن نیست بلكه مهم رسیدن به مقصد است و اینكه خانواده شما از رسیدنتان به مقصد خوشحال باشند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: بهتر است بدانید كه من دردی بزرگ را سالیان سال درون قلبم دارم و این ناراحتی همیشه با من بوده است، چرا كه من سالها پیش برادر كوچكترم را در یك سانحه رانندگی از دست دادم و سالیان سال اندوهگین آن هستم و تاكید می كنم كه در هنگام رانندگی در همه حال و بخصوص در زمان سال نو با آرامش كامل ، صبر و احتیاط رانندگی كنید، چرا كه مهمترین چیز برای هر فرد اصل زندگی است و زندگی سالم و درست داشتن بالاترین هدف هر انسانی است و من با همه كسانی كه عزیزانشان را در سانحه رانندگی از دست داده اند، همدردی می كنم چرا كه این ضایعه بزرگ را در خانواده ها از اعماق وجودم حس می كنم و امیدوارم با صبر و احتیاطی كه همه ایرانیان در مسافرتهای نوروزی خواهند داشت، این اتفاقات برایشان تكرار نشود.

كی روش در خصوص آرزویش برای مردم ایران گفت: برای مردم ایران بهترین ها را آرزو می كنم و امیدوارم همیشه و در همه حال در آرامش و سلامتی زندگی كنند ، چرا كه دو فاكتور آرامش خاطر و سلامتی، مهمترین فاكتورها در زندگی افراد است و آرزوی سالی سرشار از موفقیت برای مردم و كشور ایران دارم (با خنده).

سرمربی تیم ملی در خصوص آرزویش برای فوتبال در سال آینده گفت: من فكر می كنم كه جهان در حال گذر از یك مرحله سخت است و كل جهان روزهای سختی را پیش روی خود دارد. واقعیت این است كه در دوران نه چندان دور، بیشترین مشكلات جامعه بشری، محدود به بیماریهای همه گیر و سختی مانند ایدز، سرطان، مالاریا و ... بود ولی امروزه بزرگترین مشكلی كه جامعه بشری با آن مواجه است، ناهماهنگی ها و خودخواهی های برخی از افراد است كه صدمه زیادی را به جوامع بشری خواهد زد.

وی افزود: فوتبال این فرصت را به من داد كه با جوامع مختلف بشری مانند سیاه پوستان، سفید پوستان، مسلمانها، مسیحیان و بسیاری دیگر از ملیتهای مختلف زندگی كنم و من متوجه شدم كه در همه این قومیتها و ملیتها، جدا از فرهنگ ها و آداب و رسوم آنها، یك چیز مشترك وجود دارد و آن این است كه آنها قدرت خندیدن و گریه كردن را دارند و در نهایت به این نتیجه رسیدم كه مهمترین راه برای رسیدن به سعادت، تكامل وجودی و تغییر در سبك زندگی افراد، بردبار بودن و تحمل داشتن و صبور بودن در مسیر زندگی است و اینكه بتوانیم پذیرای تمام افراد باشیم و در مقابل ظلم و ناعدالتی ها بایستیم و عدالت را برقرار كنیم.

كارلوس كی روش در پایان گفت: هفت میلیارد انسان در كره زمین زندگی می كنند كه انتخاب دیگری جز در كنار هم زندگی كردن ندارند و باید با بردباری و تحمل مسیر زندگی خود را ادامه داده و زندگی خوبی داشته باشند و من امیدوارم كه فوتبال بتواند در این مسیر ما را یاری دهد و به ما بیاموزد كه بتوانیم در كنار هم زندگی خوبی داشته باشیم و امیدوارم سیاست مداران كل دنیا از فوتبال چیزهای بیشتری یاد بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداوند این مرد با شخصیت را حفظ کند

    • لوتر

      با دانش است ولی خیلی هم با شخصیت نیست چون از زمانی که سرمربی شد با خیلیها در تیمهای گوناگون دشمنی کرد کلا آدم کینه‌ایی هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج