جاباما
۴۶۵۷۷۴
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

فتاح: خط قرمز فقر باید از کشور حذف شود

در دیدار رئیس کمیته امداد با استاندار زنجان، علاوه بر تفاهم در خصوص اجرای طرح «شهر بدون مددجو»، بر خودکفایی و خروج مددجویان از چرخه امداد تاکید شد.

خبرگزاری مهر: پرویز فتاح در دیدار با استاندار زنجان، با اشاره به ظرفیتهای بالای این استان در زمینه های مختلف افزود: اقدامات خوبی در جهت کاهش فقر انجام شده است اما انتظار از استان زنجان بیشتر است. همه در مقابل نیازمندان مسئولیت داریم و رسیدگی ها باید بیشتر شود.

وی ادامه داد: در کل کشور میانگین تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد حدود ۶ درصد است اما این رقم در استان زنجان ۴ درصد است.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: کار ما در کمیته امداد بسیار سنگین است و باید به جایی برسیم که کشور از افراد تحت پوشش امداد و خط قرمز فقر خالی شود و برای رسیدن به این هدف باید هم افزایی افزایش یابد.

خانه دار شدن همه مددجویان کمیته امداد تا چهار سال آینده

فتاح مسکن را مهمترین اولویت و نیاز اصلی مددجویان کمیته امداد دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل مسکن مددجویان حل نشود، دیگر مسائل آنان قابل رفع نیست بنابراین پیشنهاد داده ایم تا در صورتی که زمین و مجوزهای لازم از سوی استان در اختیار قرار گیرد، کمیته امدا احداث مسکن برای همه مددجویان فاقد مسکن را برعهده بگیرد.

وی گفت: به دنبال انعقاد تفاهم نامه با استانداری زنجان هستیم تا برای تمامی ۳۲ هزار خانوار تحت پوشش فاقد مسکن در استان زنجان، مسکن احداث کنیم زیرا معتقدیم با روند فعلی این افراد هیچگاه صاحب خانه نخواهند شد.

رئیس کمیته امداد افزود: حل مشکل مسکن مددجویان به یک کار انقلابی نیاز دارد و معتقدیم با ایجاد چنین حرکتی می توانیم ظرف مدت چهارسال همه مددجویان فاقد مسکن در کل کشور را صاحب خانه کنیم.

فتاح موضوع اشتغال را دومین مساله برای مددجویان اعلام کرد و گفت: در زمینه اشتغال جذب اعتبارات به خوبی انجام شده است. در حال حاضر اعتبار استان زنجان در حوزه اشتغال ۱۸ میلیارد تومان است که می تواند برای ۱۸۰۰ نفر شغل ایجاد کند اما با موفقت دولت این رقم می تواند تا ۲ برابر افزایش یابد.

اجرای طرح «شهر بدون مددجو» در استان زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله درویش‌امیری استاندار زنجان نیز در این دیدار با استقبال از طرح ویژه کمیته امداد برای خانه دار کردن مددجویان این نهاد، گفت: استانداری آمادگی دارد زمین و مجوزهای لازم را برای احداث مسکن در اختیار کمیته امداد قرار دهد.

وی در مورد اشتغال مددجویان تاکید کرد: در زمینه اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد، اعتقاد ما بر حرفه آموزی است زیرا اگر قرار باشد فقط حمایت مالی داشته باشیم، این نتیجه ای ندارد و باید تا زمانی نا محدود پرداخت مستمری و وام داشته باشیم.

درویش‌امیری افزود: آماده ایم سقف وام برای اشتغال را افزایش دهیم و اعتبارات را به طور کامل پرداخت کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه فرهنگ خیریه و دستگیری از محرومان در این استان نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: می توانیم یکی از شهرستانهای زنجان را به عنوان پایلوت طرح «شهرستان بدون مددجو» معرفی کنیم و در این زمینه شهرستان طارم می تواند الگوی خوبی برای دیگر مناطق باشد. البته تمامی شهرستانهای استان این آمادگی را دارند تا تمام مددجویان خودکفا شده و از چرخه امداد خارج شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب آقای مهندس فتاح زمانی خط فقر از بین می بره که ما مدیریت درست اقتصادی داشته باشیم ، رانت خواری از بین بره و رانت خوار به پستی نرسه و که فکر کنه بیت المال ارث باباشه

    • بدون نام

      من دلواپسم

    • بدون نام

      باید؟

    • بدون نام

      پس طبقه فقیر رو ب رگبارببنیدید تا خط فقر نابود بشه وگرنه راهی نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج