۴۶۶۷۵۵
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

روش های شکار پهپاد در کشورهای مختلف

پهباد های پرنده به سرعت در حال رشد هستند و فناوری ان ها نیز در حال توسعه است اما نکته جالب این است که هیچ سیاست خاصی برای مقابله با پهپاد ها و توسعه و بکار گیری آنها تا کنون توسط دولت ها ارائه نشده و این دست آنان را باز گذاشته تا بتوانند به هر طریقی که شده دستاورد های خود را تقویت کنند.

وب سایت برسام: یکی از ادوات جنگی و نظامی و حتی جاسوسی این روزها، در تمام کشورها پهپاد ها هستند. پهباد های پرنده به سرعت در حال رشد هستند و فناوری ان ها نیز در حال توسعه است اما نکته جالب این است که هیچ سیاست خاصی برای مقابله با پهپاد ها و توسعه و بکار گیری آنها تا کنون توسط دولت ها ارائه نشده و این دست آنان را باز گذاشته تا بتوانند به هر طریقی که شده دستاورد های خود را تقویت کنند.

امروز به شما خبر می دهیم که کشورهای مختلف چگونه پهباد های مزاحم را شکار می کنند. بنابراین با ما همراه باشید.
آمریکا از یک سلاح خاص برای این کار استفاده می کند

آمریکا همیشه می خواهد صنعتی ترین روش ها را بکارگیرد تا بتواند بهتر عمل کند اما روش های او هم همیشه بهترین روش ها نیستند. ارتش آمریکا دارای سلاحی به نام Batelle DroneDefender است که در پایگاه نیو مکزیکو مورد استفاده قرار می گیرد تا طی آن بتوانند پهباد های مزاحم را منهدم کنند.

روش های شکار پهپاد در کشورهای مختلف

هنگامی که حضور یک پهباد احساس شود، به فرد این موضوع اعلام می شود. او با سرعت عمل خود، این سلاح دوشی را برداشته و به کمک امواج رادیویی سعی می کند که آن را منهدم کند.

ژاپنی ها نبرد برابر دارند! یعنی پهباد در مقابل پهباد

حدود دو سال پیش بود که در بالای بام دفتر نخست وزیری توکیو، بسته ای حامل مقدار زیادی مواد رادیو اکتیو کشف شد که این کار اعتراضی یکی از شهروندان برای اعتراض به سیاست های هسته ای این کشور بود. به هر حال آن ها این موضوع را فهمیده، فرد را دستگیر کردند اما متوجه شدند که واقعا این اتفاق برای ان ها بسیار گران تمام می شود اگر از این به بعد آن را جدی نگیرند.

برای مقابله با این مشکلات، آن ها یک پهباد مدافع طراحی کردند که یک تور بزرگ ۳ در ۲ متر را با خود همیشه به همراه دارد. زمانی که تهدیدی احساس می شود به دارنده این پهباد اطلاع داده می شود تا پهباد را به منطقه مورد نظر ارسال کند و با باز کردن تور، پهباد مزاحم را به دام اندازد.

روش های شکار پهپاد در کشورهای مختلف

از مزایای این روش این است که پهباد منهدم نمی شود و در تور گرفتار می شود. بدین ترتیب، شهروندی از فرود آن آسیب نخواهد دید و امنیت مردم به خوبی حفظ می شود.

هلندی ها عقاب را برای مقابله با پهباد تربیت کرده اند

در هلند یک شرکت به نام Guard From Above وجود دارد که توانسته است، در تربیت حیوانات خیلی خوب عمل کند. از این رو این شرکت، اخیرا با همکاری پلیس تصمیم گرفته که تیزبین ترین حیوان خود یعنی عقاب را برای مقابله با این پهپاد ها تربیت کند. این روش در واقع طبیعی ترین روش برای مقابله با پهباد هاست. پرنده ها در مقابل چنین تهدید هایی باهوش هستند.

روش های شکار پهپاد در کشورهای مختلف

روش شکار عقاب هم دقیقا به گونه ای است که آسیب جدی نمی بیند. از طرفی ما انسان ها قادر به دیدن چرخش پره ها نیستیم اما حیواناتی نظیر عقاب به خوبی این پره ها را می بینند، و می توانند با تنظیم دقیق موقعیت آن ها را از کار بیندازند.

شاید این مطلب شما را به یاد تیراندازی هفته پیش در تهران بیندازد که گفته شد برای مقابله با پهپاد این اتفاق افتاده است. به هر حال روش هایی که کشور های مختلف بکار می برند هر کدام با توجه به تجربه هایی صورت گرفته است و ایرانیان نیز در سامانه پدافند هوایی به روش هایی که تا کنون از آن استفاده کرده اند موفق بوده اند. اولین بار در سال ۹۰ بود که ایرانیان توانستند پهباد های دشمن را شکار کنند و آن را به سلامت فرود آورند! شاید هیچ کدام از این کشورها تا کنون قادر به چنین جنگی نبوده اند. به هر حال روش های ایرانیان نیز دامنه گسترده ای دارد که از حوصله بحث خارج است.

اما برخی از وسایل و ابزارهایی که شرکت های مختلف برای مقابله با پهپاد ها ارائه داده اند، هک کردن پهباد ها و البته مناطق ضد پهباد اشاره داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج