۴۶۷۷۶۹
۵۱۳۲
۵۱۳۲
پ

کاغذی که نه می‌سوزد و نه خیس می‌شود

چینی‌ها سابقه تاریخی در زمینه کاغذ دارند و حدود ۲۰۰۰ سال پیش کاغذ درست می‌‌کردند. حال تیم تحقیقاتی‌ای در موسسه سرامیک شانگهای در این کشور نخستین کاغذ را در جهان ساخته‌اند که هم نسوز است و هم ضد آب.

خبرگزاری آنا - نسترن صائبی: این کاغذ حتی زمانی که سطح آن نیز از نظر فیزیکی آسیب می‌بیند، باز هم خیس نمی‌شود و زمانی که چای یا قهوه رویش ریخته می‌شود، لکه نمی‌شود.

محققان چینی ادعا می‌کنند که این کاغذ تا دمای ۲۰۰ درجه سلسیوس ضدآتش است و علاوه بر این، زمانی که سطح آن کثیف شود، می‌توان آن را آب شست بدون اینکه متون درج شده روی آن پاک شود.

پروفسور ژو یینگجی، رهبر این تیم تحقیقاتی در مورد این کاغذ می‌گوید: «تاکنون کاغذهایی ساخته شده‌اند که در مقابل آب و آتش مقاوم هستند اما خیلی زود اطلاعات درج شده روی آن از بین می‌رود.
در حالی که این کاغذ جدید این قابلیت را دارد که تا ۲۰۰ درجه سلسیوس و در مقابل آب نوشته‌های روی آن سالم باقی می‌مانند». این تیم تحقیقاتی از سال ۲۰۰۸ روی ساخت این مواد مطالعه و کار می‌کنند و امیدوارند که تا سه سال آینده آن را روانه بازار جهانی کنند.

کاغذهایی که از الیاف گیاهی ساخته می‌شوند، در آب یا مایعات دیگر از بین می‌روند اما این کاغذ جدید از آنجا که به وسیله نانوسیم‌های هیدروکسی آپاتیت درست شده است، به هیچ عنوان در مقابل آب خراب نمی‌شود.

هیدروکسی آپاتیت شکلی ازکلسیم است که در استخوان و دندان یافت می‌شود و به دلیل سختی‌‌ای که دارد، کیفیت منحصر به‌فردی به این کاغذ داده است.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
کاغذی که نه می‌سوزد و نه خیس می‌شود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج