جاباما
۴۶۷۹۱۵
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

واکنش ایران به فرافکنی عادل الجبیر

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به سخنان اخیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی اظهار کرد: این ادعاها قلب و وارونه جلوه دادن حقایق جاری در منطقه است و این عربستان سعودی است که بسترساز اصلی پیدایش و رشد تروریسم در منطقه طی سال‌های گذشته بوده است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به سخنان اخیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی اظهار کرد: این ادعاها قلب و وارونه جلوه دادن حقایق جاری در منطقه است و این عربستان سعودی است که بسترساز اصلی پیدایش و رشد تروریسم در منطقه طی سال‌های گذشته بوده است.

بهرام قاسمی با رد اظهارات توهین‌آمیز و تهی از واقعیات عادل‌ الجبیر تأکید کرد: فرافکنی‌های مستمر و دائمی آقای الجبیر نمی‌تواند پاک کننده تاریخ تولید و نشر افراطی‌گری و بسترسازی و رشد مکاتب انحرافی در عربستان در سایه حکومت خاندان سعودی باشد که ثمره نفرت پراکنی‌های بی‌شمار شاخه‌های به هم تنیده تروریسم تکفیری در غرب آسیا و شمال آفریقا و نتیجه نامقدس آن، کشتار پر شمار و روزانه انسان‌های بی‌گناه، غارت اموال آنان و تخریب و سوزاندن سرزمین‌هایشان است.

سخنگوی وزارت خارجه با یادآوری نزدیک به دو سال جنگ بی‌حاصل و جنایات جنگی سعودی‌ها علیه مردم بی‌دفاع یمن، توجیهات وزیر خارجه سعودی در حمله وحشیانه علیه زنان و کودکان و غیرنظامیان یمنی را نشانه ناکامی و شکست سنگین در برابر اراده مستحکم و خستگی‌ناپذیری مردم این کشور در پیشبرد اهداف خود در منطقه دانست.

قاسمی همچنین ضمن تأکید بر پایبندی اصولی و همیشگی ایران بر حسن همجواری در منطقه، بهبود روابط با همسایگان را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: ما طی سال‌های گذشته گام‌های مناسبی را جهت عادی‌سازی و بهبود روابط با همسایگان خود برداشتیم و مانع اصلی در این مسیر را کارشکنی‌های آشکار و نهان سعودی‌ها جهت ایجاد منطقه‌ای امن و با ثبات می‌بینیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عربستان و اسراییل هردو غده سرطان و مار زخم خورده منطقه وخاورمیانه می باشد

    • بدون نام

      تنها راه ساکت کردن این ها ....فقط جنگ مستقیم با اونهاست ما آمادهایم

    • رضا110

      ما خودمون مقصریم .عربستانیها اگه پیغام هم بفرستن .انکار میکنن ولی ما هی میگیم اینا یا اونا میخوان بیان واسطه گری پس این ماییم که التماس عربستان میکنیم بیاین ما اغوشمون براتون بازه.تو را خدا یه خورده سیاست داشته باشین .به نظرم بهتره سیاسیونی که میخوان جواب خارجیها را بدن توسط اساتیدی مثل اقای ظریف درس پس بدن وظریف براشون کلاس سیاسی بزاره .مثلا اقا از یکی از مشاغل معمولی بلند شده رفته مجلس میره تو کمیسیون سیاست خارجی وفکر میکنه سیاست مدار شده .اقا سیاسیونی که اظهار نظر میکنن حداقل 30 سال تجربه دارند مثلا اقای بروجردی وامثالهم .

    • عبدی

      اگر جنگ کنیم با سعودی ها مسوولیت حج ما بیکار و بی پول میشن

    • بدون نام

      حضرت علی(ع) می فرماید :درمقابل متکبران و زورگویان متکبرانه ودرمقابل ستمدیدگان باعطوفت ومهربانی برخورد کنید
      اون آقا داره با لحن تند وخشن به ملت ایران حمله میکنه
      سیاستمداران ماهم با ملایمت و نصیحت کردن
      با مشت بکوبید تو دهن کثیفش که دیگه نتونه وراجی کنه

    • سرباز امام زمان

      البته به مسئولینمون حق میدم چون اگه لحنشون رو عوض کن و بخوان تند صحبت کنن منافع شخصیشون تو کشورهای دیگه به خطر میافته یا آقا زادشون رو دیپورت میکنن و بیکار های جامعه تعدادشون میره بالا...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج