۴۶۸۷۵۱
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

نظر برخی ریاست روحانی بر مجمع است

رسی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام خالی است؛ آیت‌ا...هاشمی رحلت کرد و خالی بودن این کرسی چندان خوشایند نیست.

روزنامه آرمان- یاسمین طالقانی: کرسی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام خالی است؛ آیت‌ا...هاشمی رحلت کرد و خالی بودن این کرسی چندان خوشایند نیست. بی تردید مصلحت اندیشی او پس از مقام معظم رهبری بیش از سایر مدعیان مصلحت‌اندیشی بود چرا که او می‌دانست وجب به وجب خاک این سرزمین با چه خون دلی حفظ شده است و نشستن شخصیتی دیگر بر کرسی مجمع مصلحت نظام غریب است.
هاشمی حاضر بود برای مصلحت کشور از خود بگذرد و تلاش او برای تحقق مصلحت کشور در تمام عرصه‌ها بود. حالا گزینه هایی برای جلوس بر کرسی ریاست مجمع تشخیص مطرح می‌شوند که همگی درحد گمانه است.
روحانی بر کرسی ریاست مجمع
دیروز سخنگوی دولت درباره گمانه‌زنی‌های مربوط به معرفی رئیس‌جمهوری برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده‌ای چنین نظری دارند، اما تصمیم‌گیری درباره آن در حوزه اختیارات مقام معظم رهبری است. محمدباقر نوبخت درباره اینکه «آیا پیشنهادی مبنی بر پذیرش ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به حسن روحانی مطرح شده است یا نه؟»، گفت: این مسأله در دولت مطرح نشده است اما عده‌ای نظر دارند همان‌گونه که شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رئیس جمهوری اداره می‌شود، مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز توسط رئیس‌جمهوری اداره شود. وی ادامه داد: این بحث اخیرا به صورت جدی مطرح شده است اما اینکه نظر رهبر معظم انقلاب چنین باشد را بی‌خبرم و معتقدم از آنجایی که تصمیم‌گیری درباره این مسأله در حوزه اختیارات رهبری است، بهتر است ما به آن ورود نکنیم.
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه «تاکنون چنین مسأله‌ای از سوی دفتر مقام معظم رهبری با رئیس‌جمهوری مطرح شده است یا نه؟»، گفت: حداقل من بی‌خبرم! نوبخت همچنین افزود: با این حال، خیلی‌ها چنین تحلیل می‌کنند که از آنجا که رئیس جمهوری بر اساس قانون اساسی دومین شخص عالی پس از رهبری است نباید زیرمجموعه شخص دیگری قرار بگیرد، البته آقای هاشمی از جایگاه ویژه و استثنائی‌ در نظام برخوردار بودند، هر فردی حاضر بود برخلاف آنچه در قانون اساسی مطرح شده است به عنوان زیرمجموعه ایشان در جلسات مجمع حضور یابد. وی ادامه داد: این دیدگاه بر این باور است که با توجه به نقش رئیس‌جمهوری در قانون اساسی، وی در جلسات یا باید به عنوان رئیس حاضر شوند یا رهبری در آن حضور داشته باشند که ریاست آن را برعهده گیرند و رئیس‌جمهوری در جایگاه دوم قرار داشته باشد. نوبخت در پایان تأکید کرد: از آنجا که این مساله در حوزه اختیارات رهبری است، بهتر است صبور باشیم تا ایشان درباره آن اعلام نظر و حکم کنند.
چه کسی جایگزین آیت‌ا...هاشمی می‌شود؟
برخی که دشمنی آنها پس از رحلت آیت‌ا...هاشمی با او ادامه دارد با مطرح کردن نام احمدی‌نژاد برای جلوس بر کرسی ریاست مجمع تشخیص مصلحت در تلاش هستند علاوه بر کاستن از جایگاه این مجمع از اعتبار ریاست آن هم بکاهند که دیروز دبیرکل حزب ایران زمین گفت: کسانی که از ریاست احمدی‌نژاد در مجمع سخن می‌گویند مزاح می‌کنند و نمی‌دانند شرایط احراز یک فرد برای رئیس مجمع چیست؟ ابولقاسم رئوفیان درباره جانشینی آیت‌ا...هاشمی و گزینه‌هایی که مطرح است، گفت: انتخاب رئیس مجمع برعهده مقام معظم رهبری است و ایشان تشخیص می‌دهند که چه کسی می‌تواند ریاست را برعهده بگیرد و جانشین آیت‌ا...هاشمی شود.
او ادامه داد: فردی که به عنوان رئیس مجمع انتخاب می‌شود باید بتواند آن را به درستی اداره کند. این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه روسای قوا هم در مجمع حضور دارند و قاعدتا می‌توانند جایگزین آیت‌ا... هاشمی باشند، گفت: این گمانه زنی وجود دارد که این روسا به عنوان رئیس مجمع انتخاب شوند اما به نظر می‌رسد چنین امری اتفاق نیفتد و فرد مذکور خارج از اینها باشد. رئوفیان در ادامه عنوان کرد: آقایان ناطق نوری و هاشمی شاهرودی می‌توانند کسانی باشند که جایگزین آیت‌ا...هاشمی در مجمع باشند.
یکی از مشاوران آیت‌ا...هاشمی در در پاسخ به این سوال که «با ورود احمدی‌نژاد به مجمع چه نوع برخوردی بین آقای هاشمی و آقای احمدی‌نژاد پیش آمد؟» گفت:« یک مسئول چه رفتاری می‌کند؟ سلام و علیک و حفظ ظاهر مخصوصا از آقای هاشمی که سمبل گذشت و اخلاق و متانت بود. اینکه بخواهند جلسه‌ای بگیرند، نبود. احمدی‌نژاد اگر می‌خواست به حرف‌ها و ایده‌آل‌های آقای هاشمی گوش کند که احمدی‌نژاد نمی‌شد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر رییس جمهور کبیر ایران دکتر احمدی نژاد ومحبوب ترین شخصیت بعد از رهبر انقلاب ..

    • بدون نام

      این حرفها از محبوبیت احمدی نژاد نمیکاهد.واو همواره موفقترین رییس جمهور ایران بوده وهست.

    • حسین

      حالا این برخی ها احتمالا
      سیدحسن خمینی ، سید محمد خ ، میرح م مهدی ک ، کرباسچی ، کواکبیان ، عارف ، صادق خرازی ، مهدی ، محسن و یاسر هاشمی ، علیرضا بهشتی ، ب- ز ، ش - ج و .... هستند ... مبارکه ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج