۴۶۸۸۴۴
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

علی ملاقلی پور: سالی یک فیلم ساختن کاری ندارد!

علی ملاقلی پور، کارگردان سینما از برپایی بزرگداشت پدرش مرحوم رسول ملاقلی پور در موزه سینما خبر داد و همچنین به انتقاد از شرایط این روزهای تولید در سینمای ایران پرداخت.

جام جم آنلاین: علی ملاقلی پور، کارگردان سینما از برپایی بزرگداشت پدرش مرحوم رسول ملاقلی پور در موزه سینما خبر داد و همچنین به انتقاد از شرایط این روزهای تولید در سینمای ایران پرداخت.

علی ملاقلی پور: سالی یک فیلم ساختن کاری ندارد!

ملاقلی پور که با ساخت نخستین فیلم بلند سینمایی اش «قندون جهیزیه» نشان داد حرف های زیادی برای گفتن در سینما دارد، این روزها بیشتر درگیر نوشتن و بازنویسی فیلمنامه است و می گوید دغدغه اش همچنان سینمای اجتماعی است.

این کارگردان سینما به جام جم آنلاین گفت: خیلی دوست دارم فیلم بعدی ام یک کار سیاسی باشد، اما در فضایی که برای ساخت فیلم اجتماعی هم مشکلاتی گریبان من کارگردان را می گیرد، طبیعتا وارد فضای سیاسی شدن چندان آسان نیست.

کارگردان قندون جهیزیه ادامه داد: شما از من می پرسید چرا فیلم نمی سازید، چون بنظرم مساله فیلم ساختن نیست، مساله چی ساختن است! این همه درباره تولید فیلم مسوولان آمار می دهند اما می بینیم که سینمای ایران رشد مناسبی بخصوص از نظر کیفی ندارد، چرا؟ چون فیلمسازمان رشد نمی کند، اگر فیلمساز رشد کند، مطالعه کند، بخواند، آگاهی ها و توانایی هایش را بالا ببرد، سینمای ایران رشد خواهد کرد، وگرنه سالی یک فیلم ساختن کاری ندارد! سینمای ما پر از تکنسین هایی است که هر سال فیلم می سازند!

ملاقلی پور تاکید کرد: فرض بگیریم منِ نوعی الان یک فیلمنامه خوب دارم خوب که می گویم منظورم از نظر فرم محتوا و ساختار و .. است، آیا این فیلمنامه منجر به تولید خواهد شد؟ پاسخ منفی است.

او در پاسخ به این که چرا پاسخ منفی است توضیح داد: تهیه کننده ها دنبال فیلم بی دردسر و پرفروش هستند، کافی است فیلم شما یکی دو صحنه خیلی معمولی تعقیب و گریز داشته باشد، قدری جلوه های ویژه بخواهد، دو تا تصادف و بدلکاری در نظر گرفته باشید، تهیه کننده هول می کند، می ترسد، خودش را کنار می کشد، همین می شود که اکنون سینمای ما از نظر ژانر حادثه ای، ماجراجویانه و اکشن دستش خالی است.
علی ملاقلی پور: سالی یک فیلم ساختن کاری ندارد!
«علی ملاقلی پور در کنار اکبر عبدی پشت صحنه فیلم قندون جهیزیه»

ملاقلی پور گفت: الان بهترین فرمول در سینمای ایران یک کار آپارتمانی است با سوژه ای ملتهب، یا طنزی که صرفا بخنداند، سریع تهیه کننده ها می گویند خوب است بسازیم! این از نظر من سینما نیست، تهیه کننده و سینمایی که جرات ریسک کردن ندارد، برای جوان هایی مثل من خیلی جذابیت ندارد.

علی ملاقلی پور همچنین در پاسخ به این پرسش که اسفندماه سالمرگ روانشاد رسول ملاقلی پور است، آیا برنامه ای در این زمینه طراحی شده است هم گفت: تا آنجا که ما به عنوان خانواده ایشان در جریان هستیم، قرار است موزه سینما یک بزرگداشت را برای پدرم برگزار کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج