adexo3
۴۷۰۷۹۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

آیفون‌های ساخت آمریکا گران‌تر خواهند بود

اپل یکی از شرکت‌هایی است که از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور به هیچ وجه خوشحال نیست. تهدید ترامپ به اعمال تعرفه بالا برای واردات، اپل را به فکر فرو برده است که آیفون‌هایش را در خاک آمریکا تولید کند.

وب سایت جی اس ام - امین بهره‌مند: اپل یکی از شرکت‌هایی است که از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور به هیچ وجه خوشحال نیست. تهدید ترامپ به اعمال تعرفه بالا برای واردات، اپل را به فکر فرو برده است که آیفون‌هایش را در خاک آمریکا تولید کند.
آیفون‌های ساخت آمریکا گران‌تر خواهند بود

ترامپ پیش از انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس‌های تبلیغاتی‌اش وعده‌هایی می‌داد که کمتر کسی باور می‌کرد پس از انتخاب شدن او به واقعیت تبدیل شوند. ممنوعیت اعطای ویزا به ساکنین برخی کشورها و احداث دیوار در مرز مکزیک از جمله این وعده‌ها بود که در کمال تعجب عملی شد.
یکی از موضوعاتی که ترامپ در دوره کاندیداتوری‌اش از آن اعلام نارضایتی کرده بود، تولید محصولات آمریکایی در خارج از خاک آمریکا، عمدتا در چین، بود. ترامپ در آن دوره مشخصا به اپل اشاره کرده بود که محصولاتش را در چین تولید می‌کند و کمکی به اشتغال‌زایی کشورش نمی‌کند.

اپل و دیگر شرکت‌های آمریکایی به دو دلیل محصولاتشان را در خارج از خاک آمریکا تولید می‌کنند: اول اینکه هزینه کارگر و مالیات در آمریکا بسیار بالاست و دوم اینکه امکان تولید برخی قطعات تنها با همکاری شرکت‌های خارجی ممکن است. ترامپ برای حل مشکل اول وعده داده است که مالیات‌ها را تا ۷۵ درصد پایین می‌آورد که البته این اتفاق مستلزم تایید کنگره آمریکا است.
از طرف دیگر ترامپ برای اینکه بتواند به اپل و شرکت‌های مشابه برای تولید محصولاتشان در آمریکا فشار بیاورد، قصد دارد مالیات بالایی، تا ۴۵ درصد، برای محصولات وارداتی اعمال کند. یکی از بازارهای اصلی اپل آمریکاست و این موضوع می‌تواند به ضرر این شرکت تمام شود. به همین دلیل مدتیست اپل و تامین‌کنندگانش به دنبال راهی برای تولید آیفون‌ در خاک آمریکا هستند. در صورتی که این موضوع عملی شود، اپل یا باید برای حفظ سودش قیمت‌ها را بالا ببرد و یا با ثابت نگه‌ داشتن قیمت‌ها، از سودش بکاهد.
آیفون‌های ساخت آمریکا گران‌تر خواهند بود

اخیرا یکی تحلیل‌گران وال‌استریت، برایان وایت، به اپل پیشنهاد داده است که سهم آیفون از بازار آمریکا را در داخل آمریکا تولید کند و این آیفون‌ها را با عنوان آیفون‌های ویژه «ساخت آمریکا» با قیمتی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار گران‌تر به فروش برساند. به گفته وایت این افزایش قیمت که می‌تواند هزینه‌های اضافی اپل را جبران کند، برای خریداران آمریکایی قابل هضم است و با وجود آن همچنان درخواست برای خرید محصولات این شرکت آمریکا وجود خواهد داشت. از طرفی با این کار می‌توان ترامپ را راضی نگه داشت و از مالیات واردات آیفون فرار کرد. مزیت دیگر این کار آن است که قیمت جهانی آیفون تغییر چندانی نمی‌کند و اپل می‌تواند در سایر کشورها نیز بازار خود را حفظ کند.

با این حال باید دید اپل سرانجام چه تصمیمی می‌گیرد. آیا کل خط تولید آیفون به آمریکا منتقل می‌شود؟ یا تنها بخشی از آیفون‌ها در آمریکا ساخته شده و تنها در بازار این کشور و با قیمتی بالاتر به فروش می‌رسند؟ شاید هم اپل تصمیم بگیرد مالیات واردات ترامپ را بپذیرد و به تولید محصولاتش در چین ادامه دهد؛ تصمیمی که با توجه به روحیات ترامپ می‌تواند در آینده برای اپل مشکل‌ساز شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب نخور برو چینی اصل ایرانی بخر ای وای ببخشید ایرانی بخر ارزونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج