جاباما
۴۷۲۰۳۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند

حالا که چند روز از جشنواره گذشته و همه آثار دیده شده. می شود به این دوره از جشنواره لقب سردرگم ترین دوره را داد. تقریبا به جز «ماجرای نیمروز» هیچ فیلمی نتوانسته نظرات را یکپارچه خوب یا بد کند. در هر صورت فهرست زیر حاوی آثاری است که طرفدارانی داشته و مخالفینی هم، یعنی این که آن آثاری را که گمان می کردیم همه تکفیر کرده اند را در فهرست نیاورده ایم.

روزنامه شرق: حالا که چند روز از جشنواره گذشته و همه آثار دیده شده. می شود به این دوره از جشنواره لقب سردرگم ترین دوره را داد. تقریبا به جز «ماجرای نیمروز» هیچ فیلمی نتوانسته نظرات را یکپارچه خوب یا بد کند. در هر صورت فهرست زیر حاوی آثاری است که طرفدارانی داشته و مخالفینی هم، یعنی این که آن آثاری را که گمان می کردیم همه تکفیر کرده اند را در فهرست نیاورده ایم.
نگار

«نگار» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رامبد جوان؛ فیلم داستانی معمایی و جزء یکی از فیلم‌های پربازیگر این دوره از جشنواره است و در خلاصه داستان آن آمده است:‌ «ما به این ته‌سیگار رژلبی مشکوکیم. اما این به ما کمکی نمی‌کنه!».
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
در این فیلم، نگار جواهریان، محمدرضا فروتن، مانی حقیقی، آتیلا پسیانی، فریبا کامران، علیرضا شجاع‌نوری، افسانه بایگان، اشکان خطیبی، علیرضا آقاخانی، محمود کریمی، ایلیا کیوان، شایان کامروز و عیسی حسینی ایفای نقش کرده‌اند. نگار به جز فیلم‌نامه‌ای بسیار درخشان و کارگردانی متفاوت رامبد جوان نسبت به تجربه‌های پیشینش، بازی خوب نگار جواهریان را دارد.

انزوا

فیلم «انزوا» اولین فیلم بلند سینمایی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی است که تهیه‌کنندگی آن را پیمان جعفری برعهده داشته است.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
این فیلم سینمایی دارای پنج بازیگر اصلی زن است که بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، لیندا کیانی، شقایق فراهانی و لعیا عباس‌میرزایی به عنوان پنج کاراکتر اصلی زن در این فیلم حضور دارند. امیرعلی دانایی عنوان ایفاگر شخصیت اصلی مرد این فیلم سینمایی را دارد. مرتضی علی‌عباس با این فیلم کارگردانی فیلم بلند را تجربه کرده است و به‌نظر می‌رسد یکی از نقاط قوت این فیلم بازی بازیگرانش خواهد بود.

کارگر ساده نیازمندیم

کارگر ساده نیازمندیم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی منوچهر هادی، روایتگر مشکلات یکی از قشرهای کم‌درآمد جامعه است.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
در این فیلم آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، سیامک صفری، سحر قریشی، فاطمه رستمی، مهران احمدی، بهرام افشاری، سیروس همتی، مجید اصغری، مهدی محرابی و روژین رحیمی‌طهرانی با همراهی با هنرمندان خردسال، آرین اسماعیلی و آرمیتا اسماعیلی به ایفای نقش می‌پردازند. یکی از نکات قابل‌توجه این فیلم بازی متفاوت یکتا ناصر است که قطعا تجربه متفاوتی در بازی او محسوب می‌شود و دور از ذهن نیست که بازی او در این نقش نظر داوران را جلب کند.

ایتالیا، ایتالیا

فیلم «ایتالیا، ایتالیا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده و تهیه‌کنندگی مهدی صباغ‌زاده در ژانر کمدی، فانتزی و موزیکال ساخته شده است.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
در خلاصه داستان اولین فیلم صباغ‌زاده آمده است: من دوستت دارم و این هیچ ربطی به تو ندارد. در این فیلم که در ژانر کمدی، فانتزی و موزیکال ساخته‌ شده است، بازیگرانی مانند حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی‌حسینی، رضا سخایی، همایون ارشادی، جهانگیر میرشکاری، ناصر سجادی‌حسینی، دانش اقباشاوی و فائزه علوی، آنامهر اخلاقی، آرش مرشد، علی ملاقلی‌پور، حسن زاهدی، علی جناب، درنا مدنی، پریناز کنگاوری، آیدا اورنگ، ناصر مقدس، مهدی فهیمی و سپیده راستی‌فر به ایفای نقش می‌پردازند.

سد معبر

فیلم سینمایی «سد معبر» به تهیه‌کنندگی بهمن کامیار و کارگردانی محسن قرایی نیز یکی دیگر از فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر است.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
«سد معبر» که فیلم‌نامه آن را سعید روستایی به نگارش درآورده، اثری اجتماعی است که به عنوان دومین تجربه سینمایی محسن قرایی، داستان قاسم، کارمند اداره سدمعبر شهرداری را روایت می‌کند که در تلاش است وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلاف نظر دارد. در این فیلم حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، گیتی قاسمی، حسام محمودی، بازیگر خردسال: رونیکا نعمت‌الله و با حضور محسن کیایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

چراغ‌های ناتمام

فیلم «چراغ‌های ناتمام» به کارگردانی مصطفی سلطانی و به تهیه‌کنندگی مجید اسماعیلی و مجتبی امینی ساخته شده است.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
در خلاصه داستان فیلم آمده است: آیا تا حالا شده فکر کنین یه چیزی دور و برتون درست نیست و ندونین اون چیه؟ بین هزار هزار نفر آدم راه برین اما تنهای تنها باشین.. روزا پشت‌سر‌هم بگذرن و شما کاری از دستتون برنیاد.. فکر کنین سر جاتون نیستین اما ندونین چطوری باید برسین به اون جایی که دلتون می‌خواد... هیچ‌کس نباشه که با یه جمله بهتون قوت قلب بده... مجید صالحی، شقایق فراهانی، حسین مهری، الهام نامی، حسین ملکی، علیرضا استادی و داریوش ارجمند بازیگران این فیلم هستند.

یک روز بخصوص

یکی دیگر از کارگردان‌های حاضر در جشنواره امسال که پس از چهار سال فیلم جدید ساخته، همایون اسعدیان است که با «یک روز بخصوص» به جشنواره فجر می‌آید.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
در خلاصه داستان «یک روز بخصوص» که فیلمی در ژانر ملودرام و با مضمونی اجتماعی است، آمده: حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند؛ انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش‌ِروی او قرار داده است. در این فیلم مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی، شیرین آقاکاشی، شیرین یزدان‌بخش، با معرفی افسانه کمالی و مجتبی پیرزاده و همراهی ایلیا نصرالهی به عنوان بازیگر خردسال حضور دارند.

ویلایی‌ها

یکی از فیلم‌‌اولی‌های جشنواره امسال منیره قیدی است که «ویلایی‌ها» را به عنوان اثری دفاع مقدسی روانه جشنواره کرده است.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
فیلم‌برداری «ویلایی‌ها» به نویسندگی قیدی و ارسلان امیری در اندیمشک انجام شده و سعید ملکان تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته است. طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، آناهیتا افشار، علی شادمان، ثریا قاسمی، گیتی قاسمی، فریماه کهنمویی، مهدخت مولایی، فاطمه بابایی، معصومه بیگی، صابر ابر و هفت بازیگر کودک بازیگران این فیلم هستند. ویلایی‌ها قصه‌ خانواده‌های فرماندهان سپاه و ارتش در سال ۱۳۶۵ است. عزیز، زن ۵۰ساله‌ای است که همراه نوه‌هایش وارد مجموعه‌ ویلاها می‌شود.

گشت ارشاد ٢

یکی دیگر از فیلم‌های جشنواره امسال که با توجه به نسخه اول آن پیش‌بینی می‌شود از فیلم‌های پرمخاطب جشنواره باشد، «گشت ارشاد۲» به کارگردانی سعید سهیلی و تهیه‌کنندگی مشترک سعید سهیلی و حمید فرخ‌نژاد است.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
در قسمت دوم کمدی «گشت ارشاد» که به نام «گشت ٢» از سوی دبیر جشنواره‌ فجر نامش اعلام شد، مانند قسمت اول حمید فرخ‌نژاد، ساعد سهیلی و پولاد کیمیایی نقش‌آفرینی کرده‌اند و بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی و اسدالله یکتا هم از دیگر بازیگران آن هستند.

رگ خواب

حمید نعمت‌الله بعد از «آرایش غلیظ» سراغ ساخت فیلم «رگ خواب» رفت که لیلا حاتمی، کوروش تهامی، الهام کردا و حمیدرضا آذرنگ در آن بازی می‌کنند.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
در خلاصه داستان این فیلم که همایون شجریان و سهراب پورناظری مانند فیلم «آرایش غلیظ» در ساخت موسیقی آن همکاری کرده‌اند، خیلی کوتاه آمده است: «رگ خواب» درباره زنی است که در برخورد با دیگران دچار اضمحلال می‌شود. حمید نعمت‌الله همیشه غافلگیری برای مخاطبانش دارد، این را می‌توان در کارنامه متفاوتش دید. او این‌بار نیز مخاطبانش را با قصه‌ای جذاب درگیر خواهد کرد و بازی لیلا حاتمی و کوروش تهامی یکی از نقاط قوت فیلم است.

سارا و آیدا

«سارا و آیدا»، یکی دیگر از فیلم‌های راه‌یافته به سی‌وپنجمین جشنواره فجر است که به کارگردانی مازیار میری پاییز امسال در تهران ساخته شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آنها به خطر افتاده است و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر می‌ایستند؟
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
در این فیلم که فیلم‌نامه‌ آن را امیر عربی نوشته، غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، سعید چنگیزیان و شیرین یزدان‌بخش به ایفای نقش پرداخته‌اند و نام یغما گلرویی نیز به عنوان یکی از بازیگران فیلم منتشر شده است. همچنین همایون اسعدیان مجری طرح این فیلم اعلام شده است.

اسرافیل

آیدا پناهنده کارگردانی اسرافیل را برعهده دارد؛ درامی درباره چالش‌ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی که در خلاصه داستان آن آمده است: مردی که ماهی را دوست داشت، بازگشته است. دختری که بهروز را دوست دارد، بازمی‌گردد. مرد‌گان زنده می‌شوند.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
هدیه تهرانی، پژمان بازغی، مریلا زارعی، هدی زین‌العابدین، پوریا رحیمی‌سام، سهیلا رضوی، علی عمرانی، سودابه جعفرزاده، علی شیدایی‌فر، فریماه حسینی‌پور و یوسف بختیاری بازیگران «اسرافیل» هستند که به تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر ساخته شده است.

فِراری

«فراری» را علیرضا داوودنژاد کارگردانی کرده و جهانگیر کوثری تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
«فراری» داستان دختر ۱۸ساله‌ای به نام گلنار را روایت می‌کند که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با ماشین «فراری» هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد. گلنار دراین‌‌بین با یک راننده آژانس آشنا می‌شود که او را در اتفاقات قصه همراهی می‌کند. در این فیلم که کامبوزیا پرتوی نویسندگی آن را بر عهده داشته، محسن تنابنده و ترلان پروانه، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.

ماجرای نیمروز

محمدحسین مهدویان که سال گذشته فیلم موفق «ایستاده در غبار» را به عنوان اولین تجربه کارگردانی خود ارائه کرد، امسال با «ماجرای نیمروز» به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی در جشنواره حضور دارد.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
در این فیلم مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و جواد عزتی با حضور مهدی پاکدل به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان «ماجرای نیمروز» آمده است: در محله‌های پرآشوب تهران، در پیچاپیچ خیابان‌ها و کوچه‌ها و در پستوی خانه‌ها سرگردان و حیران.

بدون تاریخ، بدون امضاء

وحید جلیلوند پس از اینکه «چهارشنبه ١٩ اردیبهشت» را در جشنواره سی‌وسوم ارائه کرد و با اقبال خوبی مواجه شد، با یک سال وقفه به سراغ ساخت فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» رفت.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
در خلاصه داستان فیلم برادران جلیلوند آمده است: کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه می‌شود که او را پیش از این می‌شناخته است. امیر آقایی، هدیه تهرانی، نوید محمدزاده، سعید داخ، علیرضا استادی، زکیه بهبهانی و ماهان نصیری‌نیا بازیگران این فیلم هستند.

زیر سقف دودی

«زیر سقف دودی» جدیدترین ساخته پوران درخشنده است که این‌بار هم یک اثر اجتماعی را روانه جشنواره کرده است. این فیلم با موضوع طلاق عاطفی و با بازی فرهاد اصلانی و مریلا زارعی ساخته شد و با نویسندگی و تهیه‌کنندگی درخشنده برای نمایش در جشنواره آماده شده است.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
طلاق عاطفی موضوعی است که درخشنده در این فیلم به تصویر کشیده است و قصه فیلم، مخاطبان بسیاری را همراه خواهد کرد.

خفه‌گی

جیرانی پس از مدت‌ها با فیلمی اجتماعی به جشنواره می‌آید. در این فیلم نوید محمدزاده، الناز شاکردوست، پردیس احمدیه، غلامحسین لطفی، احسان امانی، اسدالله یکتا با هنرمندی ماهایا پطروسیان و با حضور افتخاری پولاد کیمیایی حضور دارند.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
هم‌زمان با فیلم‌برداری، بهرام ‌دهقانی تدوین، حسین ابوالصدق صداگذاری و کارن همایون‌فر ساخت موسیقی «خفه‌گی» را برعهده داشتند.

پشت دیوار سکوت

«پشت دیوار سکوت» جدیدترین اثر «مسعود جعفری‌جوزانی» به تهیه‌کنندگی «محمد خزاعی» و «فتح‌الله جعفری‌جوزانی» و محصول مؤسسه تصویر شهر است.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
در فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» که مضمونی اجتماعی دارد؛ تعدادی از بازیگران سینمای ایران از جمله؛ سحر جعفری‌جوزانی، سعیده بت‌فریب و زهرا حسینی به ایفای نقش می‌پردازند در خلاصه داستان این فیلم که به موضوع ایدز می‌پردازد، آمده است: دختر جوانی به نام ستاره با همه وجود تلاش می‌کند تغییری در زندگی خود و دیگران ایجاد کند... .

آذر

احسان بیگلری که سال گذشته خودش فیلم «بردارم خسرو» را روانه جشنواره کرد، امسال با همکاری پریسا هاشم‌پور فیلم‌نامه آذر را نوشته است و در خلاصه داستان این فیلم آمده است:‌ «ادامه‌ زندگی بهای سنگینی دارد!».
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
در این فیلم نیکی کریمی در مقام تهیه‌کننده و بازیگر حضور دارد و حمیدرضا آذرنگ، هستی مهدوی، فرید سجادی‌حسینی، مهران نائل، شیرین آقاکاشی، مائده طهماسبی، پریسا هاشم‌پور، مانیا علیجانی، لیلا زارع، پژمان جمشیدی و هومن سیدی او را همراهی می‌کنند. آذر اولین ساخته محمد حمزه‌ای در مقام کارگردان است.

قاتل اهلی

جدیدترین فیلم مسعود کیمیایی که در روزهای اخیر با جنجال‌های بسیاری همراه بود سرانجام به جشنواره فجر رسید.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
قاتل اهلی روایتگر زندگی حاج‌آقا دکتر جلال سروش است که نقش آن را پرویز پرستویی بازی می‌کند. پرویز پرستویی، امیر جدیدی، پگاه آهنگرانی، پرویز پورحسینی، لعیا زنگنه، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین رستمی، حمیدرضا افشار، آزاده مهدی‌زاده، رضا رشیدپور، اکبر معززی، سینا سهیلی، سعید پیردوست، شراره دولت‌آبادی، پولاد کیمیایی و ثریا قاسمی بازیگران آخرین ساخته کیمیایی هستند و تهیه‌کننده فیلم هم منصور لشگری‌قوچانی است.

تابستان داغ

«تابستان داغ» اولین فیلم بلند سینمایی ابراهیم ایرج‌زاد است که تهیه‌کننده آن جواد نوروزبیگی است. علی مصفا، پریناز ایزدیار، مینا ساداتی، یسنا میرطهماسب و صابر ابر بازیگران اصلی این فیلم هستند و لیلی فرهادپور، بهاره ریاحی، سیاوش چراغی‌پور و رؤیا بختیاری از دیگر بازیگران به شمار می‌روند.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
نخستین تجربه بلند ابراهیم ایرج‌زاد برای مخاطبش غافلگیری بسیاری دارد، هرچند تا حد زیادی از بازیگرانش بازی‌های متفاوتی گرفته است، قطعا بازی علی مصفا یکی از نکات جالب توجه این فیلم است.

بیست‌ویک روز بعد

فیلم «بیست‌ویک روز بعد» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان از دیگر فیلم‌های پذیرفته‌شده در بخش رقابتی فیلم فجر است که با موضوع نوجوان ساخته شده است.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
این فیلم با بازی ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی و رضا استادی ملودرامی از قصه زندگی نوجوانی به نام مرتضی است و در خلاصه داستانش آمده است: همیشه همین‌جوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده می‌شدن. اون‌قدر بارون شدید شد که سیل شهر رو گرفته بود. پرنده‌ها دوروبر لونه‌هاشون جیغ می‌کشیدن. یکی از بچه‌ها قسم می‌خورد خودش دیده خورشید یکی‌دوبار نورش کم و زیاد شده!

شماره ١٧ سهیلا

«شماره ١٧ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده، روایت‌کننده داستان دختری میان‌سال است که زمان ازدواج او به تأخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی‌اي که دارد در تلاش است هرچه سریع‌تر ازدواج کند تا بچه‌دار شود.
فیلم‌هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
در این فیلم، زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، احسان امانی و مهرداد صدیقیان به ایفای نقش پرداخته‌اند. دراین‌میان همچنان شقایق فراهانی و پریناز ایزدیار هر کدام با سه فیلم و سیامک صفری و حمیدرضا آذرنگ هر کدام به‌ترتیب با پنج و چهار فیلم جزء پرکارترین بازیگران سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج