۴۷۲۲۹۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

علاقه شدید کشتی‌گیران آمريكایی به حضور در ایران

«ورزشکاران ایرانی مشکلی برای حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی آمريكا نخواهند داشت و ورزشکاران آمريكایی هنوز برای ورود به ایران مردد هستند».

روزنامه شرق: «ورزشکاران ایرانی مشکلی برای حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی آمريكا نخواهند داشت و ورزشکاران آمريكایی هنوز برای ورود به ایران مردد هستند». این ماحصل اتفاقات ورزشی بعد از قانون جدیدی است که دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور تازه آمريكا وضع کرده است. ترامپ در قانون مذکور که به مدت ٩٠ روز اجرائی خواهد شد، خواسته مانع از ورود شهروندان هفت کشور از جمله ایرانی‌ها به آمريكا شوند. با عملی‌شدن این فرمان، سؤالات زیادی درباره برگزاری تورنمنت‌های ورزشی در آمريكا و ایران پیش آمده بود و کسی نمی‌دانست جزئیات این قانون جدید شامل ورزشکاران می‌شود یا نه. نزدیک‌ترین تورنمنتی که ایرانی‌ها را در آستانه سفر به آمريكا مردد کرده، رقابت‌های تیروکمان است که قرار است به‌زودی در لاس‌وگاس آمريكا برگزار شود. فدراسیون تیروکمان بااین‌حال اعلام کرده بود پیش از عملی‌شدن این قانون، ویزای ورزشکاران را گرفته و مشکلی وجود ندارد ولی هنوز منتظر تصمیم مسئولان رده‌بالای کشور برای سفر به آمريكا هستند. بااین‌حال این موضوع درباره کشتی‌گیران کشورمان که قرار بود بعد از تیروکمانی‌ها به آمريكا سفر کنند، صادق نبود. آنها مثل بقیه ورزشکاران ایرانی مردد بودند که آیا ویزای سفر به آمريكا برایشان صادر می‌شود یا نه.

قانون جدید شامل ورزشکاران نمی‌شود

در میان این همه علامت سؤال بود که روز گذشته بالاخره کمیته ملی المپیک آمريكا با مطرح‌کردن این موضوع که «قانون جدید شامل ورزشکاران نمی‌شود» به تعدادی از ابهامات پاسخ داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، لری پوربست و اسکات بلکمون دو نفر از اعضای کمیته ملی با بیان این موضوع گفتند: «ما به صورت کاملا ویژه و انحصاری از دولت خواستیم به ما بگوید چنین قانونی شامل ورزشکاران و اعضای تیم‌های ورزشی‌اي که قرار است به آمريكا بیایند، می‌شود یا نه؟ دولت آمريكا هم به ما این اطمینان را داده که همه تلاش‌ها در این جهت است که ورزشکاران و اعضای تیم‌های ورزشی تمامی کشورها بتوانند به آمريكا بیایند».

فقط تورنمنت‌های بین‌المللی جایز است

بااین‌حال نکته‌ای که در این میان زیاد در رسانه‌ها مطرح نشده، این است که هر ورزشکاری برای هر تورنمنتی فعلا اجازه سفر به آمريكا را نخواهد داشت. این‌طور که از صحبت‌های اعضای کمیته ملی المپیک آمريكا برمی‌آید، فعلا این قانون شامل تورنمنت‌های «بین‌المللی» می‌شود که آمريكا میزبانی آنها را بر عهده دارد. این به آن معنی است که ورزشکاران برای تورنمنت‌های داخلی که ثبت بین‌المللی و جهانی نشده‌اند، اجازه ورود به آمريكا را فعلا نخواهند داشت. پرواضح است که منظور از ورزشکاران در اینجا مربوط به هفت کشور مذکور یعنی ایران، لیبی، سودان، سومالی، یمن، عراق و سوریه می‌شود.

آمريكایی‌ها هنوز در انتظار پاسخ ایران

فعلا که کمیته ملی المپیک آمريكا خیال ورزشکاران هفت کشور مذکور برای سفر به این کشور به منظور برگزاری تورنمنت‌های بین‌المللی را راحت کرده، بخش دیگر ماجرا هنوز علامت سؤال است. ماجرا مربوط به کشتی‌گیران آمريكایی است که قرار است برای شرکت در جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه به ایران سفر کنند. در واقع طبق صحبت‌هایی که اعضای مدیریتی و کشتی‌گیران آمريكایی انجام داده‌اند، آنها هنوز نمی‌دانند مسئولان ایرانی اجازه شرکت‌کردن آنها در این رقابت‌ها در اواخر بهمن ماه را می‌دهند یا نه. جردن باروس یکی از سرشناس‌ترین کشتی‌گیران آمريكایی در صحبت‌هایی که سایت فدراسیون کشتی مخابره کرده، می‌گوید امیدوار است مشکلی برای سفر به ایران برای آنها پیش نیاید: «جایی به جز ایران نیست که من از مسابقه‌دادن در آن لذت ببرم، تماشاگران عاشق کشتی هستند و سطح برگزاری رقابت‌ها با هیچ جای دنیا قابل قیاس نیست.
پس می‌توانید نگرانی من درباره پاسخ وزارت امور خارجه ایران در جواب به ممنوعیت ورود مهاجران به آمريكا را که از سوی دونالد ترامپ اعلام شد، درک کنید. جایی که آنها در پاسخ به آمريكا، اجازه ورود ما را به کشورشان ندهند. ایران کشوری است که برای فرهنگ و ورزش کشتی سودمند است و آنها بهترین تماشاگران کشتی در جهان هستند. برای حضور در جام جهانی در ایران برنامه دارم و امیدوارم بتوانم در جام جهانی حضور یابم». او البته می‌گوید کارهای تیم ملی کشتی کشورش برای سفر به ایران در حال انجام است: «درحال‌حاضر پرواز به ایران رزرو شده و پروسه صدور ویزا نیز در حال انجام است. روز دوشنبه ریچ بندر مدیر فدراسیون کشتی آمريكا نیز به ما اطمینان داد این سفر طبق برنامه انجام خواهد شد». ریچ بندر مدیر فدراسیون کشتی آمريكا هم در صحبت‌هایی که با رویترز داشته گفته با سفر به ایران و شرکت در این جام می‌توانند نشان دهند ورزش بالاتر از سیاست است. او می‌گوید: «این تورنمنت ادامه پیشینه طولانی حُسن نیت و همکاری بین ایران و آمريكا از طریق کشتی است که نمونه تأثیرگذاری از دیپلماسی بین مردم این دو ملت از طریق ورزش است. این مسابقات بین‌المللی مهمی است و ما به دنبال حضور در این مسابقات به منظور رقابت با بهترین تیم‌های کشتی جهان هستیم. امیدوارم کشتی بار دیگر بر سیاست‌ها برتری پیدا کند. جام جهانی کشتی آزاد برای ما و هفت کشور دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است». وزیر ورزش دیروز اعلام کرد درباره حضور کشتی‌گیران آمريكایی در جام جهانی کرمانشاه، وزارت ورزش تابع وزارت خارجه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج