۴۷۲۶۹۴
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

نقش بیش از ۹۰۰ ایرانی در پیشرفت فناوری آمریکا

به دنبال صدور فرمان رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، در خصوص منع ورود مهاجران از ۷ کشور مسلمان به آمریکا، با وجودیکه بسیاری از شرکت های فناوری در تلاش برای حفظ و نگهداری کارمندان خود از ملیت های مختلف هستند.

وب سایت تک شات: به دنبال صدور فرمان رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، در خصوص منع ورود مهاجران از ۷ کشور مسلمان به آمریکا، مقالات متعددی در رابطه با این فرمان و تاثیری که در روابط بین المللی و جغرافیای سیاسی خواهد داشت به نگارش درآمده است.
نقش بیش از 900 ایرانی در پیشرفت فناوری آمریکا
با وجودیکه بسیاری از شرکت های فناوری در تلاش برای حفظ و نگهداری کارمندان خود از ملیت های مختلف هستند و بزرگان دنیای فناوری نیز این فرمان را غیر اخلاقی خوانده و منشا مشکلات متعددی می دانند، اما هنوز درک روشنی از عظمت تاثیر منفی که این فرمان می تواند بر یکی از صنایع رو به رشد و بسیار موفق آمریکا داشته باشد به دست نیامده است.

برای درک تقریبی این تاثیر باید تعداد افراد شاغل در حوزه فناوری که در نتیجه این فرمان تحت تاثیر قرار می گیرند را در نظر گرفت.

نگارنده این مقاله به همین منظور تمامی افرادی که از این 7 ملیت در حوزه فناوری فعالیت دارند را در نظر گرفته است. اما اظهار می دارد که در بررسی های او مشخص شده فناوری آمریکا بیش از همه و در مقایسه با شش کشور دیگری که در این فرمان منظور شده اند، از حضور فارغ التحصیلان ایرانی نفع می برد و بنابراین وی بررسی های خود را بر این گروه متمرکز کرده است. وی به تحقیقات خود در لینکدین اشاره می کند و می گوید با تهیه فهرستی از دانشگاه های ایرانی که در بین 1000 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند و محل اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه ها متوجه شده است که حدود 942 فارغ التحصیل از دانشگاه های ایرانی در حال حاضر در استخدام 12 کمپانی بزرگ حوزه فناوری در آمریکا هستند.
نقش بیش از 900 ایرانی در پیشرفت فناوری آمریکا

وی همچنین به گزارش موسسه Cato اشاره می کند که در آن ذکر شده از دهه ۱۹۸۰ تا کنون مهاجران در هیچ کشتار تروریستی در ایالات متحده نقش نداشته اند و اضافه می کند که احتمال کشته شدن افراد در آمریکا توسط یک مهاجر قانونی دارای اقامت دائم چیزی حدود یک در ۱.۳ میلیارد است. از طرفی با توجه به اینکه بر اساس آمار هیچ ایرانی تا کنون در هیچ حمله تروریستی در آمریکا دست نداشته است، می توان به راحتی متوجه تاثیر منفی این فرمان برحوزه فناوری آمریکا شد.

در حال حاضر مهاجرانی از صدها ملیت مختلف در آمریکا مشغول زندگی هستند و بسیاری از آنها فناوری هایی را تولید می کنند که همه مردم از آن سود می برند و به رشد آمریکا کمک می کنند. اما آیا فرمان ترامپ تهدیدی برای آینده فناوری این کشور خواهد بود؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی مغز ها از کشور فرار کنند عباس جدیدی میشود شورای شهر تهران قالیباف میشود شهردار آخوندی میشود وزیر راه قاضی پور می شود نماینده مردم ارومیه و بقیه هر روز بدتر از دیروز

    • بدون نام

      آمریکا، یه لطفی کن مخ های مسلمان ایرانی رو پس بده.
      مطمئن اگه این کارو کنی کشورت سنکوب میکنه.

    • بدون نام

      اصلا در مقابل بقیه مهاجران و خود امریکایی ها زیاد نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج