۴۷۳۲۴۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

روسیه به ترامپ امیدوارتر شده است

روسیه پس از مذاکره تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس چمهوری این کشور با دونالد ترامپ همتای آمریکایی، برای پایان رویکرد روس هراسی واشنگتن امیدوارتر شده است.

ایرنا: روسیه مذاکره تلفنی رئیسان جمهوری این کشور و آمریکا را بدون فوبیا ارزیابی کرده است.

گئورگی بوریسنکو مدیر اداره آمریکای شمالی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: هنگام گفت وگوی شامگاه شنبه گذشته رئیسان جمهوری دو کشور، روحیه همکاری متقابل و سودمند دور از هراس ها احساس می شد.

به گزارش اسپوتنیک، مقام روسی همچنین افزود که چنین روحیه همکاری در تماس های انجام گرفته با همکاران ترامپ نیز احساس می شود.

پوتین و ترامپ در گفت وگوی تلفنی خود برای همکاری در عرصه بین المللی از جمله مبارزه با تروریسم به ویژه در سوریه، بحران های خاورمیانه، مناقشه اعراب و رژیم صهیونیستی، مسائل مربوط به ثبات راهبردی، جلوگیری از گسترش جنگ افزارهای کشتار جمعی، فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران و وضعیت شبه جزیره کره توافق کردند.

هر چند روسیه امیدوار به بازسازی این روابط است، ولی این را نیز می داند که این روند دشوار خواهد بود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امکان بهبودی زودهنگام روابط این کشور با آمریکا را که تقریبا به نقطه توقف رسیده، سخت خوانده و اعلام کرده است، پس از اقدام های دونالد ترامپ در این زمینه داوری می کنیم.

وزیر خارجه روسیه هشتم بهمن ماه در این باره گفت: مواضع رئیس جمهوری آمریکا برای برقراری روابط خوب بین مسکو و واشنگتن را می پذیریم، ولی بدیهی است که با توجه به اقدام ها داوری خواهیم کرد.

لاوروف به تیرگی روابط روسیه و آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد که این وضعیت، میراث دوره حکومت باراک اوباما محسوب می شود و اکنون برای بهبودی روابط دوجانبه به زمان و تلاش زیادی نیاز است.

از سوی دیگر، ترامپ حتی در صورت داشن اراده واقعی برای عملی کردن وعده های انتخاباتی بهبودی روابط با روسیه، در برابر گروهی از سناتورهای سرسخت و پرنفوذ ضدروسی قرار دارد که هشدار داده اند نمی گذارند، تحریم های ضدروسی لغو شود.

این تهدید از سوی قانونگذاران سرشناس هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات آمریکا پشتیبانی می شود.

آشنا ترین و سرسخت ترین چهره ضدروسی بین جمهوریخواهان که فعالیت های خود را پیش از روی کار آمدن دولت ترامپ افزایش داده، مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح در سنا است.
وی اوایل ماه جاری در جریان سفر ضدروسی خود به گرجستان، اوکراین و استونی اعلام کرد: برای اعمال تحریم های سخت تر علیه روسیه تلاش های بیشتری خواهیم کرد.

در چارچوب همین دیدگاه، گروهی از سناتورهای جمهوریخواه و دمکرات از اوایل دی ماه برنامه کاری تصویب یک قانون برای ممانعت از لغو تحریم های ضدروسی در کنگره را پیگیری می کنند که در صورت تصویب ترامپ هم نخواهد توانست آنها را که میراث دولت قبلیس است، پاک کند.
روابط مسکو و غرب به ویژه با واشنگتن از سال 2014 با برنامه ریزی دولت باراک اوباما و فشارهای پیوسته دولت وقت آمریکا بر اتحادیه اروپا و حتی هفت کشور صنعتی در سه محور پرونده اوضاع اوکراین، گسترش نفوذ نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ویژه آمریکا نزدیک روسیه در شرق اروپا و دریای بالتیک و همچنین سوریه بسیار تیره شده است.

اکنون روسیه هدف مجموعه ای از تحریم های ضدروسی تقریبا سختگیرانه اروپایی-آمریکایی در رابطه با اوضاع اوکراین قرار دارد که امیدوار است با توجه به نتیجه مذاکرات سران، ترامپ بتواند در چارچوب برنامه بازسازی روابط دو کشور آنها را لغو یا حداقل کاهش دهد.

ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل به تازگی اعلام کرد: روابط مسکو و واشنگتن به پایین ترین سطح از دوره جنگ سرد تاکنون رسیده و وضع کلی بسیار بد و بدترین از سال 1973 (شوروی) است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج