۴۷۴۷۸۸
۱ نظر
۵۰۲۵
۱ نظر
۵۰۲۵
پ

سوپرماریو ران؛ قارچ خور وارد می شود

چند وقتی می شود که دوباره سروصدای یار قدیمی و دوست دوران کودکی مان بلند شده و به یاد نوستالژی های ایام کودکی و نوجوانی خود افتاده ایم. بازی سوپرماریو ران پس از گذشت زمان بسیار زیادی دوباره بسیار قدرتمند با همان کاراکترهای محبوب بین کاربران خود بازگشت اما این بار روی پلتفرم تلفن همراه!

هفته نامه صدا - محمد مصطفوی: چند وقتی می شود که دوباره سروصدای یار قدیمی و دوست دوران کودکی مان بلند شده و به یاد نوستالژی های ایام کودکی و نوجوانی خود افتاده ایم. بازی سوپرماریو ران پس از گذشت زمان بسیار زیادی دوباره بسیار قدرتمند با همان کاراکترهای محبوب بین کاربران خود بازگشت اما این بار روی پلتفرم تلفن همراه!

کمپانی نینتندو پس از سال ها فعالیت در حوزه کنسول، بالاخره به پاسخ بسیاری از کاربران و منتقدان جواب داد و با یک بازی قدرتمند وارد دنیای بازی های تلفن همراه شد. بازی سوپرماریو ران سرانجام در ۲۵ آذر ۱۳۹۵ در اپ استور منتشر شد که در ساعات اولیه اتفاقات بسیار جالبی را رقم زد. این بازی در ۲۴ ساعت اولیه توانست ۱۰ درصد از پیش بینی ها را برآورده کند و در اتفاقی شگفت انگیز دو بازی محبوب کلش رویال و پوکمون گو را پشت سر بگذارد.

کارشناسان کمپانی های مطرح دنیا پیش بینی کردند که این بازی در روز اول خود روی سیستم عامل iOS بیش از ۵ بار دانلود شد و در ۴ روز ابتدایی انتشار این بازی محبوب ۴۰ میلیون بار از اپ استور در بیش از ۸۰ کشور دانلود شد که درصد بسیار زیادی از پیش بینی ها را به تحقق رساند.
سوپرماریو ران؛ قارچ خور وارد می شود

درآمد میلیونی

شرکت بزرگ سنسور تاور که در زمینه بازاریابی بازی های تلفن همراه تجربه بسیار زیادی دارد پیش بینی کرده است کمپانی نینتندو در ماه اول انتشار این بازی ۶۰ میلیون دلار درآمد خواهد داشت. این در حالی است که بسیاری از شرکت های بزرگ دیگر چنین اعتقادی ندارند و حتی پس از پیش بینی های اولیه، نظر خود را تغییر داده اند؛ مانند کمپانی سوپردیتا که در ابتدا درآمد ۵۰ میلیون دلاری را برای کمپانی نینتندو پیش بینی کرده بود اما با گذشت چند هفته انتظارات خود را تا ۲۰ میلیون دلار کاهش داد!

درآمدزایی این کمپانی برخلاف نظر بسیاری به صورت کاملا اخلاقی صورت گرفته. کاربر ابتدا یک نسخه دمو دریافت می کند که در آن سه مرحله از بازی برای آشنایی با بازی در اختیار کاربران و به صورت رایگان قرار می گیرد اما پس از پشت سر گذاشتن این سه مرحله و در صورت علاقه مندی به ادامه این بازی با پرداخت ۹.۹۹ دلار تمامی مراحل و تمامی دسترسی های مختلف برای کاربر آزاد می شود.

این حق را به شما می دهیم که با دیدن این مبلغ پیش خودتان سوال کنید که ۱۰ دلار برای یک بازی زیاد نیست؟! اما بهتر است بدانید که برخلاف اکثر بازی های موبایلی که نیاز به پرداخت های درون برنامه دارند و شاید تا انتهای این بازی ها بیش از ده ها دلار هزینه آنها کنیم، در این بازی تنها با یک بار پرداخت ۱۰ دلاری قادر به آزادسازی تمامی امکانات بازی هستیم.

زیر سایه هکرها

همچون تمام بازی ها و برنامه های کاربردی تلفن های همراه این بازی نیز مورد توجه خرابکاران و هکرها قرار گرفت. در اوایل انتشار این بازی روی سیستم عامل های iOS برخی از سایت ها با انتشار نسخه هایی غیرواقعی برای سیستم عامل اندروید سعی در خرابکاری و ایجاد اختلال در تلفن های همراه کردند که بسیاری نیز به دلیل عدم توجه به نام کامل این بازی توسط خرابکاران متضرر شدند.

البته پیشنهاد همیشگی ما دانلود و نصب برنامه سیستم عامل های اندروید از پلی استور است، زیرا عده ای با در اختیار گذاشتن فایل هایی با اسم مشابه و با پسوند APK، اقدام به خرابکاری می کنند. حال پیش بینی هایی نیز شده است که با ورود این بازی به سیستم عامل های اندروید، درخواست های مالی بیشتری تا سقف ۱۰۰ دلار توسط نسخه های تقلبی برای آزادسازی مراحل انجام شود اما خبر خوشحال کننده برای کاربران اندرویدی این است که این کمپانی قصد دارد تا از ماه مارس این بازی را برای سیستم عامل های اندروید نیز منتشر کند که در حال حاضر نیز شاهد پیش ثبت نام در پلی استور هستیم.
سوپرماریو ران؛ قارچ خور وارد می شود

عجله سوپرماریو

بسیاری معتقد هستند که این بازی با قدرت عالی و سطح گرافیکی بالا باید با کنسول های نینتندو منتشر می شد و این را ضعف بزرگی می دانند که این کمپانی از فضای عالی این بازی نتوانست استفاده کند تا خود را به رقیبانش نزدیک تر کند. در همین راستا در ۲۴ دی ماه توسط کمپانی نینتندو خبر انتشار سوپرماریوی جدید به همراه محصول جدیدش Nintendo Switch اعلام شد که جوابی برای تمام منتقدان این کمپانی بود. آیا این شرکت با این فعالیت قدم به قدم خود می تواند به رقبای خود نزدیک تر شود؟!

Nintendo Switch چیست؟

تعریف کلی سوئیچ بسیار ساده است: یک کنسول خانگی و یک کنسول قابل حمل یا دستی که مثل گیم های قدیمی است. بازی های اجرا شده روی هر دو مدل کاملا مشابه هستند و هم در خانه و هم به صورت دستی و قابل حمل می توان از آنها استفاده کرد. اگر قصد بازی در خانه را دارید، می توانید پایه کنسول را به تلویزیون متصل کنید. اگر می خواهید آن را بیرون ببرید، به آسانی نمایشگر را از پایه جدا کرده و دستگیره ها را به کناره آن متصل کنید!

زمانی که در منزل قصد بازی کردن دارید، می توانید از گیم پد استاندارد استفاده کنید و زمانی که قصد دارید در خارج از خانه یا در طول مسیر از آن استفاده کنید، دستگیره دستگیره ها که (Joy-Con) نامیده شده اند را به کناره های دستگاه متصل کنید. انگار که از یک آیپد مینی با دو دستگیره متصل به کناره آن استفاده می کنید.

دستگیره های Joyh-Con قابلیت جداسازی داشته و امکان استفاده بی سیم از آنها نیز وجود دارد. در ورژن قابل حمل Switch به جای اینکه مانند ایکس باکس one و PS۴ از دیسک های Blue-ray استفاده کند، از کارتریج بهره می برد. البته این کارتریج ها با آنهایی که شرکت در دهه ۸۰ در دستگاه های NES استفاده می کرد متفاوت هستند و بیشتر به آنهایی که در نیتندو DS و مدل قابل حمل استفاده می کردیم شباهت دارند.

گیم پلی بازی

مراحل بازی دقیقا همان چیزی است که آرزویش را از بازی ماریو داشتید. انواع محیط ها شامل قصرهایی آتشین، خانه های ارواح، جنگل های قارچ، همه و همه در سوپرماریو ران وجود دارند و دشمنان معروف ماریو نیز مانند لاک پشت های پرنده در بازی هستند و سعی می کنند برای شما مشکل به وجود بیاورند. گرافیک بازی نیز کاملا همسو با تمام بازی های این مجموعه است و انیمیشن های پرش ماریو واقعا زیبا کار شده اند و مطمئنا وقتی برای اولین بار انیمیشن های مختلف وی را می بینید زبان به تحسین نینتندو باز خواهید کرد.
سوپرماریو ران؛ قارچ خور وارد می شود

کنترل بازی نیز همان طور که گفته شد فقط نیاز به یک دست دارد و شما با لمس کردن صفحه گوشی خود، پرش های ماریو را کنترل می کنید. هدف اصلی هر مرحله نیز به اتمام رساندن آن در کمترین زمان و با بیشترین سکه ممکن است. پرچم معروف ماریو نیز در انتهای هر مرحله وجود دارد و شما مانند بازی های قدیم این مجموعه هر چه بیشتر بپرید و قسمت بالاتری از پرچم را بگیرید، امتیاز بیشتری به دست می آورید.

یکی دیگر از تفاوت های اصلی سوپرماریو ران با دیگر بازی های ماریو، نحوه مردن در بازی است. شما دیگر در بالای صفحه آیکونی با شکل قلب ندارید و به جای آن اگر به دشمنی برخورد کردید (درست است که ماریو با رسیدن به دشمنان از روی آنها می پرد اما باز هم اگر کنترل خوبی نداشته باشید، شانس مردن توسط آنها وجود دارد) یا از فاصله ای افتادید، درون حبابی قرار می گیرید و به عقب بازگردانده می شوید. با لمس کردن حباب، آن حباب می ترکد و شما دوباره دقیقا از همانجایی که انتخاب کرده اید به بازی ادامه می دهید.

با این حال در هر مرحله فقط دو بار می توانید از این قابلیت استفاده کنید و در صورت مرگ برای بار سوم باید مرحله را دوباره از اول آغاز کنید. قارچ های معروف ماریو نیز در این بازی وجود دارند و شما با خوردن قارچ، جثه بزرگ تری پیدا می کنید و دقیقا مانند بازی کلاسیک ماریو، اگر قارچ خورده باشید، در برخورد با دشمنان کشته نمی شوید و فقط جثه تان کوچک می شود.

جذابیت ها

اما نکته ای که ارزش تکرار مراحل Wold Tour را تا حد زیادی افزایش می دهد، سکه های ویژه هستند. هر مرحله دارای ۵ سکه صورتی است که در جاهای سختی قرار گرفته اند. با گرفتن هر ۵ عدد از این سکه ها، سکه هایی با رنگ بنفش در جاهای سخت تری پدیدار می شوند و اگر موفق شوید سکه های فنش را هم به دست آورید، سری سوم سکه هایی با رنگ مشکی هستند که باز هم در جاهای سخت تری نسبت به سکه های بنفش در مرحله ظاهر می شوند.
سوپرماریو ران؛ قارچ خور وارد می شود

اگر تمام سکه های مشکی را در تمام مرحله های بازی به دست آورید، یک مرحله اضافه برای شما باز می شود. وجود این چالش، ارزش تکرار بازی را تا حد بسیار زیادی بالا می برد. البته اصلا فکر نکنید که به دست آوردن این سکه ها کار ساده ای است. نکته ای که بسیار در مورد بازی جلب توجه می کند، طراحی مراحل فوق العاده بازی است. این مورد زمانی توجه من را جلب کرد که به دنبال سکه های مشکی در مراحل بازی می گشتم.

بازی در محیط مجازی

از بخش اصلی که بگذریم، به بخش Toad Rally می رسیم. این بخش در حقیقت بخش رقابتی بازی است. در این حالت، شما مرحله ای را در مقابل شبح یک حریف بازی می کنید. شبح حریف به این معنی است که لزوما دو نفری که در حال رقابت با همدیگر هستند، در آن واحد بازی را تجربه نمی کنند و نینتندو داده های بازیکنان را جمع آوری می کندو شما در حقیقت با داده های حریف به رقابت می پردازید.

برای انجام هر مسابقه، شما نیاز به یک کوپن Toad Rally دارید که این کوپن ها را می توانید با انجام مراحل World Tour به دست بیاورید. پس از وارد شدن به این بخش، باید در مدت زمان محدودی سعی کنید تا بیشترین سکه را به دست بیاورید. علاوه بر جمع آوری سکه، با انجام حرکات نمایشی و کشتن دشمنان و پرش های مختلف، می توانید امتیازات بیشتری به دست آورید.

این امتیازات در پایان هر رقابت جمع زده می شوند و با امتیاز حریف مقایسه می شوند. اگر شما برنده باشید نسبت به عملکردتان تعدادی طرفدار در قالب «وزغ های دوست داشتنی با کلاه قارچ!» به دست می آورید. این طرفداران جدید، به قلمروی پادشاهی شما اضافه می شوند. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که خب این Toad ها چه تاثیری در گیم پلی بازی دارد؟

اینجاست که به بخش سوم بازی یعنی Kingdom Builder می رسیم. Kingdom Builder در سوپرماریو ران حکم پایگاه اصلی شما را ایفا می کند. شما با به دست آوردن سکه در بازی، می توانید آیتم های مختلفی را خریداری کنید و قلمروی خود را گسترش دهید. اما این تمام کاربرد این بخش نیست زیرا شما در این بخش می توانید شخصیت های دیگری را از دنیای ماریو برای بازی خود آزاد کنید.

در کل شش شخصیت قابل بازی در Super Mario Run وجود دارند. ماریو، پرنسس پیچ، تود، یوشی، اوییجی و تودت، ۶ شخصیت قابل بازی هستند. ماریو که از همان ابتدا در دستعرس است، تود را نیز می توانید با متصل کردن حساب نینتندوی خود به بازی آزاد کنید. پرنسس پیچ نیز با اتمام بخش World Tour در اختیار شما قرار می گیرد اما برای آزاد کردن سه شخصیت باقیمانده باید خانه های آنها را در قلمروی خود بسازید که این خانه ها نیازمند تعداد مشخصی Toad یا رینگ های مختلف هستند. پس بنابراین برای آزاد کردن سه شخصیت باقیمانده، به دفعات به رقابت در بخش Toad Rally بازی بپردازید.
سوپرماریو ران؛ قارچ خور وارد می شود

صداهای نوستالژیک

بازی از لحاظ موسیقی و صداگذاری، یک ماریوی کلاسیک محسوب می شود. تمام موسیقی های بازی و صدای شخصیت ها، هم راستا با بازی های دیگر این مجموعه ساخته شده است و محال است اگر چشمان تان را ببندید و فقط به صدای بازی گوش دهید، نتوانید تشخیص دهید که این بازی، یک بازی از مجموعه ماریو است.

گامی قدرتمند

نینتندو با سوپرماریو ران قدم اول را در بازی های موبایل، بسیار محکم برداشته است. ممکن است در ابتدا قیمت ۱۰ دلاری، مراحل کم و نیاز به اتصال دائمی به اینترنت کمی توی ذوق بزند اما تجربه ماریو روی گوشی موبایل، یکی از آرزوهای نه تنها عاشقان این لوله کش دوست داشتنی بلکه تمام دوستداران بازی های ویدیویی بود. ممکن است اگر صرفا بخواهید بازی را به اتمام برسانید، به زمانی کمتر از ۲ ساعت نیاز داشته باشید اما مراحل بازی ارزش تکرار بالایی دارند و به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما می توانید هر کدام از این مراحل را با ۶ شخصیت مختلف به اتمام برسانید.

در نهایت اگر هیچ کدام از موارد بالا شما را به خرید بازی Super Mario Run ترغیب نکرد، به این نکته توجه کنید که برای اولین بار، ماریو در گوشی هوشمندتان و در جیب تان قرار خواهد گرفت و هر گاه بخواهید، می توانید وارد یکی از نوستالژیک ترین دنیاهای بازی های ویدیویی شوید! قطعا باید امید داشته باشیم که نینتندو در آینده با عرضه به روزرسانی های جدید مراحل بیشتری را به بازی اضافه کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بد نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج