۴۷۵۱۵۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اسطوره حفظ میراث سینمای صامت از دنیا رفت

دیوید شپرد مجموعه‌دار و اسطوره حفاظت از سینمای صامت، بعد از دوره‌ای طولانی مبارزه با بیماری در ۷۶ سالگی از دنیا رفت. شرلی هیوز دبیر جشنواره فیلم صامت تورنتو با انتشار بیانیه‌ای، خبر درگذشت شپرد را تایید کرده است.

وب سایت آی ‌سینما: دیوید شپرد مجموعه‌دار و اسطوره حفاظت از سینمای صامت، بعد از دوره‌ای طولانی مبارزه با بیماری در ۷۶ سالگی از دنیا رفت. شرلی هیوز دبیر جشنواره فیلم صامت تورنتو با انتشار بیانیه‌ای، خبر درگذشت شپرد را تایید کرده است.
اسطوره حفظ میراث سینمای صامت از دنیا رفت

هیوز ضمن تقدیر از خدمات شپرد به سینمای صامت نوشته: «او نقشی فوق‌العاده مهم در اصلاح و ترمیم، حفاظت و حمایت از آثار سینمای صامت ایفا کرد. او یکی از افراد باهوش و بخشنده دوران خودش بود که با خبرگی خاص خودش، وفادارانه به سینمای صامت عشق ورزید.» بسیاری از فیلم‌های صامتی که امروز در قالب دی وی دی و مجموعه‌های ویدئویی در بازار وجود دارند، حاصل تلاش‌های بی وقفه شپرد برای حفاظت از آثار سینمای آن دوران است.

شپرد با تاسیس کمپانی «فیلم پرزرویشن اسوشیتش»، سال‌ها به عنوان متصدی حفاظت از سینمای صامت فعالیت کرد و با ترمیم و اصلاح بخش عظیمی از آثار آن دوران، مجموعه‌‌ای ارزشمند از خود به یادگار گذاشت که در حال حاضر، در قالب دی وی دی و کلکسیون‌های ویدئویی در بازار موجود است. فیلم صامت «ژرژ ملی‌یس: نخستین جادوگر سینما» از جمله آثار مطرحی است که توسط شپرد حفظ و نگهداری شده و به عنوان میراث ماندگار سینمای آن دوران به دست نسل‌های بعدی رسیده است.

او در سال ۱۹۴۰ در نیویورک متولد شد و با بازار فیلم‌های ۸ و ۱۶ میلی‌متری، فعالیت خود را در این عرصه آغاز کرد. سال ۱۹۶۸، شپرد به عضویت «بنیاد فیلم امریکا» درآمد و در طول سال‌ها فعالیت حرفه‌ای خود، علاوه‌بر تدریس واحدهای سینما در دانشگاه، چندین کتاب نیز تالیف کرد.

او در جشنواره فیلم سان فرانسیسکو، انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس، جشنواره فیلم صامت دنور، انجمن بین‌المللی مستند و انجم ملی منتقدان فیلم، چهره‌ای شناخته شده و مطرح بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج