۴۷۵۱۷۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

پژو ۵۰۸ در ایران؛ زنگ خطر برای رنو تلیسمان

ایران خودرو بزودی Peugeot ۵۰۸ را به بازار سدان‌های لوکس ایران وارد می‌کند. در غیاب تویوتا کمری، کیا اپتیما و رنو تلیسمان اصلی‌ترین رقیب پژو ۵۰۸ در ایران هستند.

وب‌سایت جی اس ام: باشگاه سدان‌های خانوادگی نیمه لوکس ایران با اینکه اعضای زیادی دارد اما ازمیان آن‌ها تنها چندنام به شهرت و محبوبیت رسیده‌اند. در میان این نام‌ها حالا سروصدای عضو جدیدی به گوش می‌رسد؛ عضوی که مثل اکثر تازه‌واردهای ایران، اصالتی فرانسوی دارد: پژو ۵۰۸ بزودی به ایران می‌رسد.

508؛ لوکس‌ترین سدان پژو

انگار خود پژو هم برای ورود به بازار سدان‌های بزرگ نیمه‌لوکس تردید داشت. از پژو 607 بگیرید تا نسخه کوچکتر آن یعنی پژو 407 که هیچکدام مدل موفقی برای پژو نبودند. پژو 607 کمتر از 5 سال بعد از ورودش دچار کاهش فروش شد و از آن تاریخ به بعد هرسال کمتر از سال قبلش می‌فروخت تا اینکه در 2010 پژو به عمرش پایان داد.

پژو 508 در ایران؛ زنگ خطر برای رنو تلیسمان
پژو 607 قبل از 2000 میلادی وارد بازار شد

عرضه پژو ۴۰۷ از سال ۲۰۰۴ شروع شد.پژو ۴۰۷ هم سرنوشتی مشابه ۶۰۷ داشت ولی با این تفاوت که آمدنش بسیار موفق‌تر از ۶۰۷ ولی رفتنش بسیار بدتر از ۶۰۷ بود! پژو ۴۰۷ تنها ۲ سال بعد از ورودش با استقبال بازار روبرو شد اما از سال سوم ۱۴۳% کاهش فروش داشت و نهایتا از آن زمان تا پایان عمرش، یعنی تا ۲۰۱۰، در هیچ سالی با افزایش فروش مواجه نشد.
پژو 508 در ایران؛ زنگ خطر برای رنو تلیسمان

پژو 408 محصول سال 2010 است و از 2014 نیز نسل دوم آن به بازار آمد. (تصویر متعلق به نسل اول است). تجربه ناموفق 607 و 407 ، پژو را محافظه‌کارتر از قبل کرد. می‌پرسید چرا؟ چون مدل 408 را به بازار فرستاد؛ پژو 408 درست بعد از توقف تولید 407 به بازار آمد و با توجه به نامش همه تصور کردند جانشین 407 است ولی چنین نبود؛ پژو 408 در حقیقت نسخه سدان را برای هاچ‌بک 308 داشت و هردو از یک پلتفرم بهره می‌بردند. دلیل دوم آن به بازار بسیار محدود 408 برمی‌گردد؛ پژو هیچگاه 408 را به بازار رقابتی اروپای غربی نفرستاد ولی در عوض 3 خط تولید برای آن در آسیا زد!
پژو 508 در ایران؛ زنگ خطر برای رنو تلیسمان
متولد ۲۰۱۱ ؛ به روزشده برای ۲۰۱۵

یکسال بعد از شروع تولید ۴۰۸ در چین، خبر تولید پژو ۵۰۸ در همه رسانه‌های اروپایی پیچید. می‌دانید چرا؟ چون در نامش عدد ۵ داشت! تاقبل از آمدن ۵۰۸ اروپایی‌ها حدود دو دهه بود هیچ پژویی ندیده بودند که نامش با عدد ۵ شروع شود. بعد از رونمایی ۵۰۸ در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰ این فرانسوی از ابتدای ۲۰۱۱ تحویل مشتریان شد. چندین ماه بعد نیز نسخه استیشن آن با نام ۵۰۸SW و سال ۲۰۱۳ نیز نسخه استیشن هیبریدی آن با نام ۵۰۸RXH تولید شد.

اما ۵۰۸ در راه ایران، محصول ۲۰۱۴ است. پژو در اواخر ۲۰۱۴ اولین فیس‌لیفت ۵۰۸ را معرفی کرد؛ تولید این فیس‌لیفت از سپتامبر ۲۰۱۴ در فرانسه و سپس از ژانویه ۲۰۱۵ در چین آغاز شد. هدف پژو از این فیس‌لیفت یکسان‌سازی ظاهر ۵۰۸ با مدل‌های جدید دیگرش مانند ۱۰۸ و ۳۰۸ بود.
پژو 508 در ایران؛ زنگ خطر برای رنو تلیسمان

مهم‌ترین ویژگی‌ ۵۰۸ فیس‌لیفت در تغییر جلوپنجره و چراغ‌ها، استفاده از دی‌لایت و همچنین سپرها و رینگ‌های جدید خلاصه می‌شد. در این فیس‌لیفت اکثر جزئیات کابین دست‌نخورده باقی ماند و پژو فقط صفحه کیلومتر و بخش‌هایی از کنسول وسط آن را مجددا طراحی کرد.

از آنجایی که ۵۰۸ پرچمدار سدان‌های پژو بود، فرانسوی‌ها برای فیس‌لیفت آن سطح امکاناتش را بالاتر بردند؛ چیزهایی مثل مانیتور ۷ اینچی لمسی با امکان اتصال به اپلیکیشن‌های Peugeot Connect ، تهویه اتومات چهارگانه، سیستم صوتی JBL ، دوربین عقب و هشداردهنده نقطه کور ازجمله امکاناتی هستند که تاقبل از فیس‌لیفت ۲۰۱۵ در دسترس مشتریان پژو ۵۰۸ قرار نداشت.

رکورددار فروش خارجی پژو

مجموع فروش جهانی پژو 508 در سال 2015 از مرز 370 هزار دستگاه گذشت؛ پژو در آن سال با اعلام این خبر گفت بازار چین، که از 2013 پرفروش‌ترین بازار 508 است، بیش از 36% مجموع تولید 508 را فروخته که تاکنون برای پژو سابقه نداشته است. به عبارت دیگر 508 نخستین محصول پژوست که فروش خارجی‌اش بیشتر از فروش آن در خود کشور فرانسه بود.

۵۰۸ در ایران چه امکاناتی دارد؟

۵۰۸ قرار است با تیپ GT Line وارد بازار ایران شود. این تیپ ویژگی‌های زیر را به صورت استاندارد دارد:

  • نقطه کور / دوربین عقب
  • خروجی دوبل اگزوز / جلوپنجره کرومی
  • سانروف برقی / ورود بدون کلید / استارت دکمه‌ای
  • آینه تاشو برقی با گرمکن / آینه عقب الکتروکرومیک
  • مانیتور ۷ اینچی لمسی / بلوتوث / ۸ اسپیکر / هدآپ رنگی
  • سنسور باران / سنسور باد تایر / سنسور پارک جلو و عقب
  • ۶ ایربگ / ترمز ضدقفل / توزیع نیروی ترمز / ترمز پارک
  • کنترل پایداری / کنترل کشش / کمکی حرکت در شیب / کروز کنترل
  • فرمان الکتروهیدرولیکی / روکش چرم فرمان / پدال شیفتر / تنظیم ۴ حالته فرمان
  • چراغ‌های تمام LED جلو / دی‌لایت / اتولایت / چرخش چراغ در پیچ / مه‌شکن LED جلو
  • تنظیم برقی صندلی‌ها با حافظه / تنظیم برقی گودی کمر / روکش چرم کلاسیک ناپا برای صندلی‌ها / گرمکن صندلی‌های جلو

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
پژو 508 در ایران؛ زنگ خطر برای رنو تلیسمان

ضعیف‌تر از همه!

بعد از فیس‌لیفت، پژو ۵۰۸ به دو پیشرانه جدید مجهز شد؛ یکی انجین بنزینی ۱.۶ لیتری THP۱۶۵ و دیگری انجین ۲.۰ لیتری دیزلی BlueHDi۱۸۰. صرف‌نظر از انجین‌های دیزلی، پژو ۴ انجین بنزینی هم برای ۵۰۸ درنظر گرفته است ولی از آنجایی که هم در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو تهران (اسفند ۹۴) و هم در نمایشگاه مشهد، پژو ۵۰۸ با انجین ۱.۶ لیتری در غرفه ایران خودرو به نمایش گذاشته شده بود، پس قطعا این فرانسوی دیفرانسیل جلو با همین پیشرانه راهی ایران می‌شود.

پژو 508 در ایران؛ زنگ خطر برای رنو تلیسمان
پژو 508 در ایران؛ زنگ خطر برای رنو تلیسمان

پژو 508 ؛ اولین وارداتی ایکاپ

در اواسط زمستان امسال و همزمان با شروع تولید پژو 2008 در ایران، ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) قصد واردات 508 فیس‌لیفت را دارد. به دلیل قیمت بالایی که 508 در ایران خواهد داشت، تولید آن برای ایکاپ، ریسک خطرناکی است و به همین دلیل ایکاپ قصد واردات آن را دارد تا استقبال مشتریان ایرانی را بسنجند.

چه قیمتی دارد؟

واردات پژو 508 به بازار ایران آن هم در محدوده قیمتی سدان‌های نیمه‌لوکس، نشان‌دهنده اعتمادبه نفس بالای پژو نیست؛ نشانه زیرکی فرانسیو‌هاست! بعد از استقبال خوبی که از رنو تلیسمان شد و همچنین بعد از واردات دی‌اس 5LS حالا پژو 508 سومین لژیونر فرانسوی‌ها در ایران است. در بازار امارات 508 حدود 105 تا 120 میلیون تومان قیمت دارد که یعنی در صورت واردات به احتمال زیاد در محدوده قیمتی 190 میلیون تومان وارد بازار می‌شود. هنوز برای قضاوت در مورد موفقیت یا شکست پژو 508 بسیار زود است پس همچنان باید منتظر آینده بمانیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج