۴۷۶۸۶
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

راهکار ساده یک مسئول برای گرانی گوجه!

کاهش قیمت گوجه‌فرنگی و نارنگی به رفتار اقتصادی مردم باز می‌گردد. هرچند تا چند روز آینده محصول جدید گوجه‌فرنگی در بازار توزیع می شود، ولی مردم با نخریدن این دو محصول می‌توانند در کاهش قیمت آن موثر باشند.

خبرگزاری ایسنا : کاهش قیمت گوجه‌فرنگی و نارنگی به رفتار اقتصادی مردم باز می‌گردد. هرچند تا چند روز آینده محصول جدید گوجه‌فرنگی در بازار توزیع می شود، ولی مردم با نخریدن این دو محصول می‌توانند در کاهش قیمت آن موثر باشند.

قاسم نوده‌فراهانی، رییس شورای اصناف درباره‌ی دلایل افزایش قیمت گوجه‌فرنگی با بیان مطلب بالا اظهار کرد: ما همیشه یک‌ماه در سال با مشکل کمبود گوجه‌فرنگی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: این مشکل از استان‌های تولید‌کننده گوجه‌فرنگی ناشی می‌شود زیرا برداشت آن در این استانها یک ماه در سال متوقف می‌شود.

فراهانی با تاکید بر این‌که قیمت گوجه‌فرنگی فقط مختص به سال جاری نبوده و هرساله این مشکل بروز پیدا می‌کند گفت: هر ساله ما یک ماه در سال تورم در قیمت گوجه فرنگی داریم زیرا یک استان محصولش تمام می‌شود و تا زمان برداشت گوجه‌فرنگی در استان دیگر یک ماه وقفه ایجاد می‌شود.

رییس شورای اصناف ادامه داد: تعدیل قیمت گوجه‌فرنگی همکاری و همراهی مردم را می‌طلبد و نباید مردم اجازه دهند عده‌ای از این وضعیت سوء‌استفاده کنند.

وی با بیان این‌که مردم نباید گوجه‌فرنگی کیلویی ۵۰۰۰ تومانی بخرند، تصریح کرد: اگر مردم مراعات کنند و کمتر بخرند زمینه‌ی کاهش قیمت این محصول فراهم می‌شود.

رییس شورای اصناف درباره‌ زمان برداشت و توزیع مجدد گوجه فرنگی خاطرنشان کرد: تا چند روز دیگر محصول جدید گوجه‌فرنگی به بازار می‌آید و طبیعتا قیمت آن با افزایش عرضه کاهش یافته و قیمت آن می‌شکند.

فراهانی درباره‌ی دلایل افزایش قیمت نارنگی نیز بیان کرد: ما در حال حاضر اصلا نارنگی نداریم و فصل آن گذشته است.

او با تاکید بر این‌که تولید نارنگی در کشور در این فصل از سال متوقف است، گفت: محصولی که تولید آن در کشور متوقف شده و کمیاب شده طبیعی است که قیمتش افزایش یابد ولی اگر عده‌ای از مردم بر خرید آن پافشاری دارند طبیعتا باید بهای بیشتری را برای آن بپردازند.

وی در پایان گفت: کاهش قیمت نارنگی و گوجه‌فرنگی در بازار به رفتار اقتصادی مردم باز می‌گردد. در شرایط فعلی که تولید این دو محصول کاهش یافته است خود مردم باید به نحوی عمل کنند که زمینه برای سوء‌استفاده سود‌جویان فراهم نشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهترين و راحت ترين كار همينه.يه چند وقت گوجه فرنگي نخوريم نميميريم

    • عباسی

      بنده پیشنهاد میدم بجای اینکه مسولین مردم را تشویق به نخریدن گوجه فرنگی کنند از صادرات آن به کشور عراق جلوگیری کنند موضوع خیلی راحت حل میشود

    • بهنام

      مردم که متاسفانه در اين زمينه ها وحدت ندارن ، برعکس در اين مواقع دودستگي و چند دستگي بين مردم بيداد ميکنه ... .

    • بدون نام

      آخه اگه قرار به رعایت این قانون باشه ملت نباید هیچی بخرن که، برنج گران پسته گران گوجه گران گوشت گران .. نان بی کیفیت

    • حسين

      عباسي خيلي مسائل به صورت قرداد است رو هوا كه چيزي رو صادر نميكنند شايد اگر قرارداد رو فسخ كنن بيشتر ضرر كنيم.يكم تحليل تو تاكسي كه بحث نميكني اومدي تو يه فضاي فرهنگي و سايبري

    • mhd

      یک راهکار ساده : هر چیز گران شد نخرید!!!
      اگه فردا نون گرون شد چیکار کنیم؟!!!

    • mohamaad

      گوجه نخر برنج نخر پسته که بماند پیازو لوبیا وعدس نخر حالا بخریم یا نخریم اگر نخریم پس چی بخوریم از گرسنگی می میریم مسئولان باوجدان باید کاری انجام بدهند که متاسفانه کاری انجام نمی دهند فقط به خودشون زحمت می دهند برن سر برج حقوق میلیونی شون رو بگیرن همینو بس دیگه کاری انجام نمی دهند

    • میثم

      مسئول نسبتا محترم خوت هم میتونی نخری ؟
      چرا فقط به مرم توصیه میکنید به خودتون هم توصیه کنید
      والاااااااااااا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج