۴۷۷۳۲۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب در آنکارا

بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مقامات ترکیه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا برگزار شد.

خبرگزاری فارس: بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر توسعه ترکیه و مقامات محلی، رهبران و نمایندگان احزاب و سفرا، وابستگان نظامی و محلی و در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا برگزار شد.

محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در این آیین جشن، با اشاره به سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران در آستانه چهل سالگی به بلوغ و پختگی لازم رسیده و با اقتدار به حیات خود ادامه می دهد.

وی افزود: ما در نمایندگی و دفاتر و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در ترکیه تلاش داشته و داریم که در راستای توسعه روابط دو کشور و بر اساس نقشه راه ترسیم شده در سیاست خارجی دو کشور، بر مبنای تفاهم و توافق دوجانبه گام برداریم.

سفیر ایران ادامه داد: در تلاش هستیم که روابط دو کشور دوست ایران و ترکیه را بیش از پیش تعمیق بخشیده و در راستای دوستی دو ملت و دو کشور اقدامات هماهنگ داشته باشیم.

طاهریان‌فرد با اشاره به وقوع کودتای نافرجام در ترکیه گفت: خرسندیم که این اقدام با تدبیر دولت و همراهی ملت ترکیه مدیریت شد و مردم این کشور از حق تعیین سرنوشت، دموکراسی و از رای خود به خوبی دفاع کرد.

سفیر ایران از حضور لطفی الوان وزیر توسعه ترکیه، مقامات محلی، سفرای کشورهای خارجی، وابستگان نظامی، نمایندگان و رهبران احزاب و نمایندگان صنایع و شرکت‌های بزرگ ترک در این مراسم قدردانی کرد.

لطفی الوان وزیر توسعه ترکیه نیز در این مراسم، روابط بین ایران و ترکیه را دوستانه و دیرینه برشمرد‌ و گفت: مذاکرات و روابط دوستانه دو کشور فراتر از روابط عمومی و سنتی بین کشورهاست.

وی افزود: ترکیه پنجره ایران به سوی غرب و ایران پنجره ترکیه به سوی شرق محسوب می‌شود و به همین علت دو کشور منافع مشترک در آن سوی مرزهای هم دیگر دارند و بر همین اساس همکاری می‌کنند.

وزیر توسعه ترکیه عنوان کرد: دو کشور مصمم به توسعه روابط خود در زمینه تجارت، گردشگری، حمل و نقل و گمرک هستند و بر این اساس، سران ایران و ترکیه برای افزایش سطح مبادلات تجاری دو طرف تا سقف ۳۰ میلیارد دلار برنامه‌ریزی کرده‌اند.

لطفی الوان ادامه داد: دو کشور در اغلب زمینه‌ها مکمل یکدیگر هستند و باید از ظرفیت‌های طرف مقابل برای توسعه اقتصادی خود بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر رفع موانع گمرکی، ترانزیتی و تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه تصریح کرد: ما همه تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد چرا که روابط ریشه‌دار دو طرف باید در همه زمینه‌ها گسترش یابد.

الوان خواستار همکاری ایران و ترکیه در زمینه انرژی، سرمایه‌گذاری و تنوع تجارت شد و افزود: ما تلاش‌های خود را در این زمینه‌ها متمرکز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: دو کشور ظرفیت‌های خوبی برای همکاری دارند و برای این امر روابط دوجانبه خوبی شکل گرفته و بارزترین شکل آن هدف‌گذاری افزایش مبادلات اقتصادی ایران و ترکیه تا سقف ۳۰ میلیارد دلار توسط روسای جمهوری دو کشور است.

وزیر توسعه ترکیه اضافه کرد: گفت‌وگوها و مذاکرات دو طرف برای دستیابی به این هدف‌گذاری‌ها با قوت ادامه دارد و ما بر توسعه روابط دو کشور در همه زمینه‌ها اعتقاد کامل داریم.

در اینمراسم علاوه بر حضور سفیران و دیپلمات‌های خارجی جمعی از رهبران احزاب از جمله اتحاد بزرگ، حزب سعادت، حزب دموکراتیک چپ، حزب مام میهن، معاون حزب جمهوری‌خواه خلق و نمایندگان احزاب عدالت و توسعه و دموکراتیک خلق‌ها حضور داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج