۴۷۷۹۲۰
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

هک شدن بیش از ۱۰ هزار سایت غیراخلاقی

هکر ناشناسی که به ۲۰ درصد فضای دارک وب نفوذ کرده بود، علت این کار خود را محتوای غیراخلاقی این سایت‌ها اعلام کرد. وی پس از اتمام عملیات هک تمام اطلاعات به دست آمده بجز اطلاعات شخصی را در فضای مجازی منتشر کرد.

وب سایت کلیک: هکر ناشناسی که به ۲۰ درصد فضای دارک وب نفوذ کرده بود، علت این کار خود را محتوای غیراخلاقی این سایت‌ها اعلام کرد. وی پس از اتمام عملیات هک تمام اطلاعات به دست آمده بجز اطلاعات شخصی را در فضای مجازی منتشر کرد.
هک شدن بیش از 10 هزار سایت غیراخلاقی

براساس گزارشاتی که اخیرا منتشر شده، یک هکر ناشناس با حمله به سرور Freedom Hosting II، بیش از ۱۰ هزار سایت در دارک وب که از طرف این سرویس پشتیبانی می‌شدند را هک و از دسترس خارج کرد. بر پایه گزارش Verge روز شنبه هنگامی که کاربران قصد داشتند این وب سایت‌ها را باز کنند، با پیامی تحت عنوان «سلام Freedom Hosting II، شما هک شده‌اید» مواجه شده‌اند.

البته لازم به ذکر است، فضای دارک وب سرشار از انواع آلودگی‌های اخلاقی و اجتماعی است و حتی زبده‌ترین هکرها نیز از این فضای مخرب دور می‌مانند. جریان از این قرار بوده که وقتی این هکر ناشناس تعداد زیادی از سایت‌هایی که با موارد غیر اخلاقیِ مخصوص کودکان مرتبط است را مشاهده می‌کند، تصمیم به یک اقدام مستقل و جنجال برانگیز گرفته و با اقدام به هک کردن سرورهای Freedom Hosting III سعی می‌کند تا این سایت‌ها را از دسترس خارج نماید.

طبق اظهارات این هکر، مسئولان این سرویس از محتوای سایت‌های غیر اخلاقی مورد نظر او آگاه بوده‌اند، اما همچنان به ارائه‌ی خدمات ادامه می دادند. وی در ادامه اظهار داشت که علیرغم ادعای مسئولان Freedom Hosting II مبنی بر این موضوع که تنها ۲۵۶ مگاباییت فضای ذخیره‌سازی در اختیار سایت‌ها قرار داده‌اند، اما در واقعیت این سایت‌های غیر اخلاقی بیش از چندین گیگابایت اطلاعات و محتوای غیر اخلاقی را در این سرویس ذخیره سازی کرده بودند و مدیران Freedom Hosting II نیز هیچ برخورد و ممانعتی با این گروه از سایت‌ها نداشتند.

این هکر ناشناس بعد از اینکه سرورهای این سایت را هک کرد، تمام اطلاعات این سایت‌ها (به جز از اطلاعات شخصی)، چگونگی هک کردن و دسترسی به سرورها، اطلاعات دیتابیس Freedom Hosting II و چند فایل تورنت حاوی اطلاعات دیگر را بر روی فضای مجازی در دسترس همگان قرار داد. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته حدود ۲۰ درصد از تمام سایت‌هایی که در دیپ وب و بر بستر دارک وب فعالیت می‌کنند، توسط این سرویس میزبانی می‌شدند، به همین دلیل همه‌ی این ۱۰ هزار تا وب‌سایت که اکثر آنها حاوی محتوای و مفاهیم غیر اخلاقی بودند، از دسترس کاربران و همچنین مسئولان سایت خارج شده‌اند.

از دیرباز سرورهای Freedom Hosting حاوی محتوای غیر اخلاقی بود
هک شدن بیش از 10 هزار سایت غیراخلاقی

البته در سال ۲۰۱۳ سرورهای Freedom Hosting به دلیل میزبانی از سایت‌هایی با محتوای غیر اخلاقی و آزاردهنده، توسط مراجع قانونی تعطیل و مسئولان آن برای مدتی دستگیر شده بودند. ولی بعد از گذشت چهار سال دوباره نسخه‌ی دوم این سرویس ارائه گردید و اینبار هم شاهد همان تخلفات قبلی و انتشار محتوای غیراخلاقی از طرف مسئولان این سرویس میزبانی دیپ وب هستیم.

هکر ناشناس این ماجرا که در غالب گروهی ناشناس فعالیت دارد، در گفت و گو با وبسایت Motherboard گفت که این اولین باری است که هکی در عمرش به انجام داده و با توجه به گفته هایش می‌شود، اینطور می‌توان استنباط کرد که قصد او مبارزه با فعالیت‌های غیر اخلاقی سایت‌های پشتیبانی شده توسط Freedom Hosting II بوده است.

گفته می‌شود که اطلاعات جمع‌آوری شده طی این عملیات هک در اختیار محققین امنیتی قرار می‌گیرد تا برای تشکیل پرونده و مقابله با امور غیر اخلاقی که در این محیط انجام می‌شود، توسط نیروهای پلیس فدرال و مقامات قانونی از آنها به‌عنوان مدرک استفاده شود. گفتنی است که این هکر اعلام کرده است که اولین نفوذ آنها به سرورهای Freedom Hosting II در تاریخ سی ام ژانویه صورت گرفته تا آنها بتوانند لیست وب‌سایت‌های پشتیبانی شده توسط این سرویس را داشته باشند. بعد از اطمینان از لیست سایت‌ها، آنها عملیات هک را آغاز کرده‌اند و به این شکل موفق به از دسترس خارج کردن شمار زیادی از این وب سایت‌‌های غیر اخلاقی شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت
      خدا خیرش بده هرکی بود
      عجرت با امام زمان عج

    • بدون نام

      دستش درد نکنه.ایول

    • بدون نام

      یک ایرانی پشت این ماجرا هست
      من میدونم

    • محمدی

      احسنت، احسنت

    • کاظم

      سلام
      ای بارک الله
      هر کی خواست سایت غیر اخلاقی هک کنه اگه کاری از دست ما برمیامد در خدمتیم
      البته هک بلد نیستم اما میشه یاد بگیرم!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج