۴۸۰۰۶۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

احمدی نژاد سبد رایش را به کسی نمی دهد

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید: مشکل اصولگرایان بحران محبوبیت اجتماعی و فقدان چهره‌های محبوب و رأی‌آور است، آنها به جای پرداختن به این مشکل با عوض‌کردن نام تشکل‌های قدیمی و تشکیل جبهه‌های جدید فکر می‌کنند که می‌توانند بر این مشکل سرپوش بگذارند.

شهروند نوشت: صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید: مشکل اصولگرایان بحران محبوبیت اجتماعی و فقدان چهره‌های محبوب و رأی‌آور است، آنها به جای پرداختن به این مشکل با عوض‌کردن نام تشکل‌های قدیمی و تشکیل جبهه‌های جدید فکر می‌کنند که می‌توانند بر این مشکل سرپوش بگذارند.
با توجه به تدارک جدید اصولگرایان برای تشکیل جبهه‌های جدید در آستانه انتخابات به نظر شما آنها می‌توانند سبد رأیی را که محمود احمدی‌نژاد به کمک آن توانست در ‌سال ٨٤ به ریاست‌جمهوری برسد، به دست بیاورند؟
به نظر من نمی‌توانند، اساسا بعد از این‌که آقای احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات‌ سال آینده منع شد که با وجود تمایل خودش هم این اتفاق افتاد، چرخ ماشین انتخاباتی اصولگرایان پنچر شد. اصولگرایان هیچ چهره و شخصیت رأی‌آوری ندارند که بتواند درمقابل آقای روحانی قرار بدهند تنها چهره‌ای که می‌توانست این نقش را بازی کند، احمدی‌نژاد بود، البته این حرف من به آن معنی نیست که می‌توانست پیروز هم بشود ولی انتخابات جدی می‌شد، اما درشرایط فعلی هیچ‌ کسی را ندارند که بتواند در برابر آقای روحانی رقابتی آبرومند و جدی برگزار کند. یعنی قالیباف، جلیلی، ضرغامی و بذرپاش هیچ‌ کدام نمی‌توانند این رقابت را جدی کنند. آنها بحران محبوبیت اجتماعی دارند و در آخرین انتخابات هم این موضوع ثابت شد. در واقع انتخابات مجلس دهم باید آنها را ازخواب غفلت بیدار می‌کرد که محبوبیتشان درشهرهای بزرگ و درمیان نسل‌های بعد از انقلاب و لایه‎های تحصیلکرده سراسر کشور به شدت پایین است و سبد رأی‌شان همان ٤‌میلیون رأی سعید جلیلی است. این موضوع را نمی‌خواهند بپذیرند و به همین دلیل مرتب ائتلاف‎های جدید تشکیل می‌دهند.
به نظر شما از او می‌خواهند که در انتخابات از یکی از نامزدها حمایت کند؟
سوال مهم این است که آیا احمدی‌نژاد از طرفدارانش خواهد خواست که هرکس می‌خواهد به من رأی بدهد، به فلانی رأی بدهد؟ همان موقع که گفته شد؛ در انتخابات شرکت کند، من گفتم بعید می‌دانم که او حاضر شود سبد رأی‌اش را دراختیار کس دیگری قرار بدهد و حالا هم با اطلاعیه‌ای که صادر کرده، صراحتا می‌گوید من حاضر نیستم سبد رأی‌ام را به کسی بدهم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج