۴۸۲۹۱۵
۳۴ نظر
۵۰۶۲
۳۴ نظر
۵۰۶۲
پ

شهادت فرزند علیه مادر در دادگاه جنایی

زن جوانی که متهم است ١٠‌سال پیش با همدستی برادرش، دختر ناتنی خود را پس از شکنجه به قتل رسانده است، صبح دیروز در نخستین جلسه دادگاه خود منکر جنایت شد.

روزنامه شهروند: زن جوانی که متهم است ١٠‌سال پیش با همدستی برادرش، دختر ناتنی خود را پس از شکنجه به قتل رسانده است، صبح دیروز در نخستین جلسه دادگاه خود منکر جنایت شد.
این زن در دادگاه جنایی مدعی شد که شوهرش و مادر اصلی مقتول، دست به این جنایت زده‌اند. این درحالی است که پدر مقتول از دادگاه ١٠روز مهلت خواست تا بتواند درخواست اصلی خود را اعلام کند.
پس از گذشت ١٠سال، جلسه محاکمه خواهر و برادری که متهم به قتل دختر ١٦ساله هستند، برگزار شد. این زن به همراه برادرش، با شهادت پسر ٦ساله‌اش متهم به قتل دختر ناتنی‌اش شناخته شده بود. دراین مدت، به دلیل عدم پیگیری پدر مقتول مبنی بر ارایه درخواستش و همچنین نقص تحقیقات، جلسه محاکمه برگزار نشده بود تا این‌که صبح دیروز نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده درشعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
قتل دخترجوان روی تخت اتاقش
ماجرای این پرونده به ١٠‌سال پیش یعنی روز ١٥ اردیبهشت ‌سال ٨٦ برمی‌گردد. روزی که مرد میانسالی با پلیس تماس گرفت و اعلام کرد دخترش را به قتل رسانده‌اند. مأموران پلیس شهر ری نیز بلافاصله برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند. آنها پس از حضور درمحل با جسد دختر ١٦ساله‌ای به نام نیره روبه‌رو شدند که پس از ضرب و جرح، روی تخت اتاقش خفه شده بود. پدر میانسال این دختر که به شدت اشک می‌ریخت، به مأموران گفت: «دخترم را همسر دومم به قتل رسانده است. از وقتی دخترم سه‌ساله و پسر ٤و نیم‌ساله شدند، از همسرم طلاق گرفتم و با ثریا ازدواج کردم، ولی ثریا مرتب فرزندانم را اذیت می‌کرد و آنها را شکنجه می‌داد تا این‌که امروز وقتی به خانه برگشتم، متوجه شدم که ثریا درحالی ‌که با نیره درخانه تنها بوده، دخترم را کشته است.»
بلافاصله زن جوان دستگیر شد، ولی منکر اتهام قتل شد. در ادامه مأموران پلیس پس از بررسی خانه، داخل کمد، پسربچه ٦ساله‌ای را پیدا کردند که در آنجا پنهان شده بود. بلافاصله مشخص شد که این پسربچه، پسر اصلی ثریاست که از ترس داخل کمد پنهان شده است.
فاش‌شدن راز جنایت
این پسربچه که به شدت ترسیده بود، راز این جنایت را فاش کرد. او به مأموران گفت: «صبح زود وقتی پدرم از خانه بیرون رفت، مادرم با برادرم درگیر شد. برادرم از خانه بیرون رفت که دایی‌ام به خانه‌مان آمد. دقایقی نگذشته بود که دیدم، مادرم و دایی‌ام به اتاق نیره رفته‌اند و مادرم پاهای نیره را گرفته؛ دایی‌ام هم داشت چیزی مثل قرص را به زور به خواهرم می‌خوراند. درنهایت هم با یک بالشت او را خفه کردند. من هم از ترسم به کمد پناه بردم.»
بازداشت دومین مظنون
با اظهارات این پسر، زن جوان بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و برادرش نیز ازسوی پلیس بازداشت شد. این مرد در بازجویی‌ها قتل را انکار کرد و گفت که زمان جنایت درمحل کارش بوده است. ازطرفی زن جوان نیز به قتل اعتراف نکرد، ولی اظهارات ضدونقیضی را پیش‌روی پلیس قرار داد. یک‌بار قتل را به گردن برادرش انداخت و بار دیگر نیز ادعا کرد که نمی‌داند چه کسی دست به این جنایت زده است.
با وجود این انکارها، به دلیل مدارک و شواهدی که علیه این خواهر و برادر بود، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. قضات دادگاه کیفری با بررسی پرونده، به دلیل وجود برخی نواقص و عدم پیگیری پدر مقتول دراین سال‌ها، پرونده را بار دیگر به دادسرا فرستادند. این‌بار پس از رفع نواقص پرونده روی میز قضات شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.
در دادگاه
صبح دیروز پس از گذشت ١٠ سال، جلسه محاکمه این خواهر و برادر درشعبه دهم برگزار شد. در ابتدای این جلسه، کیفرخواست قرائت شد. در ادامه پدر مقتول که به گفته خودش تا الان ٤بار ازدواج کرده و صاحب ١٥ فرزند است، درجایگاه ایستاد و از هیأت قضائی خواست تا به او مهلت ١٠روزه بدهند تا بتواند دراین‌باره تصمیم‌گیری کند، اما در ادامه گفت که فعلا هرچه قانون بگوید، قبول می‌کند ولی ممکن است تصمیمش تا ١٠روز دیگر تغییر کند. پس از آن مادر مقتول نیز درجایگاه ایستاد و خواستار قصاص متهمان شد.
در ادامه زن ٤٥ساله درجایگاه ایستاد و درمقابل تفهیم اتهامش گفت: «اتهام قتل را قبول ندارم. آن زمان شوهرم مرا خیلی شکنجه می‌کرد. کتکم می‌زد و هر روز سروصورتم کبود بود. من اصلا آدمی نبودم که بخواهم دست روی کسی بلند کنم. هیچ‌وقت بچه‌هایم را کتک نزدم. این شوهرم بود که هر روز همه ما را کتک می‌زد و زندگیمان را سیاه کرده بود. روز حادثه هم شوهرم مرا کتک زد و من غرق درخون شدم. به حمام رفتم که بعدا متوجه شدم نیره را کشته‌اند. من خبر ندارم چه کسی او را به قتل رسانده است، ولی حدس می‌زنم که شوهرم یا مادر نیره او را کشته باشند. در هرصورت من قاتل نیستم. برادرم هم آن روز درمحل کارش یعنی نانوایی بود و به خانه ما نیامده بود.»
در ادامه برادر ٣٣ساله این زن نیز به قاضی گفت: «روز حادثه من اصلا به خانه خواهرم نرفتم. در کل من زیاد به خانه آنها نمی‌رفتم. فقط سه، چهارماه یک‌بار به خانه‌اش می‌رفتم. من تازه دو روز بعد بود که ازطریق برادرم متوجه شدم که نیره کشته شده است. خیلی هم ناراحت شدم. روز چهلم بود که به خانه خواهرم رفتم تا تسلیت بگویم، چون کار داشتم و وقت نمی‌کردم به خانه آنها بروم.»
دراین لحظه قاضی از برادر بزرگ مقتول خواست که درجایگاه بایستد. این پسر ٢٦ساله نیز با تشریح ماجرای روز حادثه به هیأت قضائی گفت: «آن روز صبح زود بود که نامادری‌ام یک آجر به سمتم پرتاب کرد تا از خواب بیدارم کند. خیلی از دستش عصبانی شدم. در کل او ما را همیشه کتک می‌زد. آن روز می‌خواستم من هم بروم و کتکش بزنم که خواهرم مانعم شد. برای همین پیش دوستانم رفتم و با هم به استخر رفتیم. وقتی برگشتم، دیدم پلیس و آمبولانس دم درخانه‌مان است و تازه متوجه شدم که خواهرم کشته شده است. من مطمئن هستم که نامادری‌ام خواهرم را کشت، چون همیشه ما را شکنجه می‌داد.»
در ادامه پسر اصلی ثریا که حالا ١٦‌سال سن دارد و روز حادثه شاهد قتل بود، درجایگاه ایستاد. او گفت که درحضور مادر و دایی‌اش نمی‌تواند صحبت کند. به همین دلیل قاضی از مأموران خواست دومتهم را به بیرون از دادگاه منتقل کنند. دراین لحظه پسرنوجوان همان صحبت‌های قبلی‌اش را تکرار کرد و گفت: «آن روز وقتی برادرم از خانه بیرون رفت، دایی‌ام آمد. من و دایی با هم به خرید رفتیم.
وقتی برگشتیم، ساعتی بعد می‌خواستم پیش نیره بروم که دیدم در اتاقش مادرم و دایی‌ام نشسته‌اند. آن لحظه داشتند با هم صحبت می‌کردند ولی دقایقی بعد دیدم که خواهرم را خفه کردند و خواهرم دست و پا می‌زد. آنها وقتی مرا دیدند، گفتند برو بیرون وگرنه تو را هم می‌کشیم. من هم از ترسم داخل کمد پنهان شدم تا این‌که خوابم برد. بعد از آن، مأموران پلیس مرا پیدا کردند و وقتی از داخل کمد بیرون آمدم، دیدم پدرم به سرش می‌زند و گریه می‌کند. تازه متوجه شدم که خواهرم کشته شده است.» درپایان نیز پس از دفاعیات وکلای متهمان، هیأت قضائی وارد شور شدند تا رأی نهایی دراین‌باره را صادر کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وای چه وحشیانه ادم میمونه جی بگه. اخه مرد حسابی تو اگه ادم بودی با زن اولت میساختی چیه هی زن گرفتی نامادری خیال میکنی دلش میسوزه برابچه ی هووبیا حالا خوب شددوباره برو زن بگیر

      پاسخ ها

      • مردجنوبی

        چه ربطی داشت !؟ حالا به هر دلیلی با زن اولش نساختن باهم و طلاق گرفتن و مرده زن دوم گرفته یعنی این چه ربطی به جنایت این زنه داره و شکنجه کودک بیگناه داره !؟ کاری که این موجودات میکنن حتی از درنده ترین حیوونا هم دیده نشده

      • بدون نام

        هی مدام زن عوض می کنند و هر بار جوان تر .بعد انتظار دارند زن جدید، نقش مادر ترزا رو بازی کنه! خب زنه هم برای پول و امکاناتت میاد.همونطوری که تو هم دنبال تنوع طلبی ات بودی. بچه بدبخت این وسط می سوزه

      • بدون نام

        اگه بعد از طلاق بچه رو به مادر بدهند و امکاناتی برای مادران فراهم کنند تعداد این اتفاقهای تلخ کمتر میشه.در این مملکت مرد ، هم حق داره تنوع طلبی کنه هم حق داره مالک بچه ها باشه

    • بدون نام

      ای خدا..........چطور یه آدم میتونه یه بچه رو شکنجه بده......چطور یه آدم این همه ازدواج میکنه و این همه بچه میاره وقتی نمیتونه از یکیش نگهداری کنه...

      پاسخ ها

      • مردجنوبی

        سوال شما : چطور یه آدم میتونه یه بچه رو شکنجه بده و به قتل برسونه ؟ جواب : فقط کافیه که زن باشه. که هر نوع جنایتی ازش دست بده همینطور که فقط تو این دو روز چندتا خیانت و هوسبازی و کودک کشی ازشون دیدیم و خوی درندگی و حیونی رو کاملا از جنایت هاشون پیداست تو این خبر دیگه حرفی نداشتن اومدن میگن چرا مردا زن گرفته و بچه به دنیا آورده خخخ و به مرده هوسباز لقب دادن !! یعنی از الان بدونید که اگر مردا به هر دلیلی با زن اول مشکل داشتن و جدا شدن و زن دوم به صورت شرعی گرفتن یعنی هوسبازن و باید کودکانشون رو کشت و زن جنایتکار و کثیفی که کودک رو کشته فکر کنم قهرمانه واسشون :)

      • بدون نام

        مردها اینقدر جنایت کردند که دیگه عادی شده پس نود درصد جنایتها که توسط مردها انجام میشه برای جامعه مهم نیست! تازه در همین جنایت هم یک مرد هم دست داشته و به ندرت زنی به تنهایی دست به جنایت میزنه

    • بدون نام

      اوف بر مردان شهوت پرست. اگر سرنوشت بچه ها براتدمهم بود اینقدر هوسبازی نمیکردی.اونوقت میگن چرا زنها روانی شدند و جنایت میکنند.همش به خاطر همچین مردان کثیفی است.

      پاسخ ها

      • مردجنوبی

        اوف بر زنان هوسباز و خیانتکار. اگر سرنوشت کودک برات مهم بود اینگونه وحشیانه اورا به قتل نمیرسوندی و ذات کثیفتو نشان نمیدادی . بعد میگین چرا مردها دیگه زن نمیگیرن و حالشون از زنا بد میشه . همش به خاطر وجود همچین زنان کودک کش و کثیف هست.

      • به مرد جنوبی

        آقا به هر کسی گفته باشن چرا زن نمیگیری مطمنا به شما نمیگن همچین حرفیو ...چون میدونن کسی زن شما نمیشه .... واااای خدا شمارو نصیب هیچ دختری نکنه......

    • شمالی

      معلوم نیست دفتر ثبت ازدواج و طلاق بوده مهدکودک بوده شکنجه خونه بوده یا دیونه خونه ؟
      آخه مرد ناحسابی ! وقتی تو ازدواجت موفق نیستی این همه بچه واسه چیت بود؟
      خدا از این زن پدره هم نگذره آخه کجا با پرت کردن آجر یکی رو بیدار میکنن ؟
      بقول خودت شوهرت کتکت میزد تو و برادرت که بدترید اون دختر رو کشتید.
      پدره هم حتی دیگه نیومده پیگیری کنه . بخدا آدم میمونه به امثال اینا چی بگه ؟

      پاسخ ها

      • مردجنوبی

        هه چقدر قشنگ میخوای همه داستانو بر علیه مرده بیچاره بپیچونی !! مرده زن گرفته جرم نکرده که حتما نیاز داشته بچه آوردنش هم به منو شما مربوط نیست ولی اون زنه جنایتکار و بوده که چنین قتل و جنایتی رو انجام داده و این طبیعیه چونکه به ذاتش عمل کرده بوده خدا لعنتشون نود درصدتشون قاتل و خیانتکار هستند

      • بدون نام

        آخ مرد جنوبی ....میگه زن گرفته جرم که نکرده ....هه 5 تا زن گرفته این بزرگترین جرمه ....کاش فوش آزاد بود

      • بدون نام

        نه فحش
        فوش

    • حمودی

      اینا باید هر سه تا مجازات شوند بخاطر لا ابالی پدر به بچهاش وبدجنسی وبیرحمی زن وبرادرش ....اعدام

    • بدون نام

      اونجا مطمعینی ایران بود
      همش که دعوا بود یا ازدواج مجدد

    • بدون نام

      عجب پدری!با اینکه گفته ثریا دخترمو کشته باز هم مصصم به قصاص نیس اصلا هر پدر دیگه بود این زنه را طلاق داده بود.

    • مردجنوبی

      خدا لعنتش کنه جنایتکار رو تو نظر قبلی هم گفتم نود درصدشتون ذاتشون همینه و این جنایتا طبیعیه ازشون خدا لعنتشون کنه کودک بیچاره رو فقط به خاطر اینکه از یک زنه دیگه ای دنیا آمده به این طرز وحشیانه به قتل رسانده خدا ازت نگذره ضمنا لعنت بر کسانی که میان ازینا دفاع میکنن اینا دست کمی از خود این زنای ندارند که دچار توهم زن ستیزی در جامعه ما شدند در حالی که جامعه ما کاملا مرد ستیزانه هست و بیشترین فشار روی مرداهشت از اقتصاد و تشکیل خانواده بگیرید تا مهریه های سنگین مردها اگر از مغزشون استفاده کنند و مثل من و دیگر دوستان فریب آنهارا نخورند هیچوقت به سرنوشت تلخ و خیانت دچار نمی شوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یک زن یک زن دیگر رو کشته بعد تو اومدی در مورد جنسیت قاتل چرند نوشتی؟

    • هموطن

      پدرخانواده بیشترمقصره،،آخه بی انصاف پس از ده سال،بازم مهلت ده روزه میخوایی؟؟
      بایدهرسه تاشون سنگسارکنن،چه فایده فقط اعدام!!

    • بدون نام

      فقط خداروشکر که اون دنیا هست ...چون فقط خدا میتونه این ادم ها رو به سزای واقعی اعمالشون برسونه

    • Hamid

      من نمیدونم با زن اول نساختی با زن دوم نساختی پس مشکل از تو بوده چنتا زن میخوای این همه بچه میخوای چکار مردم از پس یک بچه بر نمیان آینده این بچها چی میشه فقط بچه به دنیا آوردن که نیست باید قبلش فکر آیندشون باشید.

    • بدون نام

      مرد جنوبی آبروی هر چی جنوبی رو میبری با این طرز فکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره بقرآن من دوستای جنوبی خیلی خوبی دارم . اما این حرفارو میشنوم .....چی بگم والا

    • بدون نام

      مردجنوبی
      اون چیزی که تو ازش دم میزنی مردانگی و غیرت نیست
      هیچ وقت نتونستی مهر و محبت واقعی یه زن رو نسبت به خودت بچشی

      کسی که زن و مادر و خواهرش بواسطه چوبی که بقول خودت بالا سرشون گرفتی و با اون ادبشون میکنی بهت احترام میذارن باید هم این چنین باشه .
      با این نظر دادنت نشون میدی چقدر از نبود یه زن با محبت واقعی در کنارت رنج میبری .
      هر قدر هم حاشا کنی واقعیت همینه .چون تنفر همیشه از نداشتن سرچشمه میگیره .

    • بدون نام

      اقای مرد جنوبی که اینقدر همه زنها را متهم میکنی زنها هم اگر بعضیهاشون خیانت کنند حتما دل خوشی از زندگیشون نداشتند البته من کارشونو تایید نمیکنم اون مردها هم که با ای نزنها رابطه دارند ادمهای لا ابالی و هوسبازند و هر دو مقصرند مطمیننا زنهای عفیف ونجیبی هم هستند که در خیابان از نگاه مردهای مجرد وهوسباز در امان نیستند. هیچ وقت ازدواج نکن چون همیشه زنتو متهم به خیانت میکنی ولی مرد باش طرف دوم رابطه زنهای خاین نشو!

    • بدون نام

      مرد جنوبی چرا فکر میکنی تمام کامنتها باید با نظر تو هماهنگ باشه نکنه فکر میکنی عقل کلی ؟ خخخخخخ
      تو که اصلا کاری به خبر نداری و نطرت هم همیشه همین بوده تقصیر زنه انگار غیر از این جمله و نظر هیچی نداری بگی داداش برو خودت و فکرتو یه جا عوض کن خجالت داره .

    • عسل

      اي پدر بي عاطفه بي وجدان در اين 10 سال چه غلطي ميكردي دلت براي دختر 16 ساله ات كه بدست همسر كثيفت كشته شده بود نسوخت كه دنبال مجازاتش نباشي خدا انشاله ازت نگذره زن و مرد كثيف و اشغال

    • پریا

      آخ که مرد جنوبی چقدر از خودتو طرز حرفات و طرز فکر متنفرم . ........ این قتل ها چون خانم روحش لطیفه و ازش بعیده که اینقدر عصبانی بشه که قاتل بشه تو چشمن.... و الا شما تو سایت بخش حوادثو سه بار زیرو رو کن میبینی از هر 10 قتل فقط 2 تاش مال خانم هاست ولی خب به دلیلی که توضیح دادم آدم بیشتر جلب میشه که تیتیری که نوشته شده( خانم قاتل) رو باز کنه چون از خانم ها بعید تره . و الا مردا تو شکنجه و قتل کم نمیذارن . در ضمن هم مرد خوب داریم و هم زن خوب.....آدمین به جون مادرم اگه این نظرمو ثبت کنی یک هفته واست سر نماز دعا میکنم

    • بدون نام

      (آن روز صبح زود بود که نامادری‌ام یک آجر به سمتم پرتاب کرد تا از خواب بیدارم کند.)
      ----
      چرا ادم به این مرحله از دیوانگی میرسه و چرا دنبال درمان نمیره؟

    • بدون نام

      (آن روز صبح زود بود که نامادری‌ام یک آجر به سمتم پرتاب کرد تا از خواب بیدارم کند.)
      ----
      چرا ادم به این مرحله از دیوانگی میرسه و چرا دنبال درمان نمیره؟

    • بدون نام

      مرد جنوبی غیرت وتعصب داره واینطور مردان کم پیدامیشن خدا عمرش بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خود مرد جنوبی هستی

    • بدون نام

      از کی تا حالا ناسزا گفتن و فحاشی کردن به زن اسمش شده غیرت ؟
      خخخخخخخخخخخخخخخخ عجب غیرت مسخره ایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج