۴۸۳۵۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۷ کشته درگیری های انتخاباتی در ونزوئلا

در اعتراضات و تظاهرات های پس از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در روز یکشنبه گذشته تاکنون ۷ نفر کشته و ۶۱ نفر دیگر زخمی شده اند.

عصر ایران: در اعتراضات و تظاهرات های پس از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در روز یکشنبه گذشته تاکنون ۷ نفر کشته و ۶۱ نفر دیگر زخمی شده اند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، دادستانی ونزوئلا گفت در تظاهرات های اعتراض آمیز پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور، حداقل هفت نفر از جمله یک پلیس کشته و ۶۱ نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود: در این حوادث ۱۳۵ نفر هم بازداشت شده اند.

در واکنش به این موضوع، "نیکولاس مادورو" کاندیدای پیروز در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، مخالفان را "فاشیست" و آنها را مسؤول کشته شدن ۷ نفر و زخمی شدن ۶۱ نفر در ناآرامی های پس از انتخابات دانست.

این افراد در خشونت های پس از انتخابات ونزوئلا و تظاهرات های اعتراض آمیز در حمایت و مخالفت با پیروزی مادورو کشته شده اند.

مادورو همچنین گفت که اجازه نمی دهد تجمع امروز چهارشنبه مخالفان و هواداران کاندیدای شکست خورده انتخابات در شهر کارآکاس برگزار شود.

او در اظهاراتی که از شبکه تلویزیونی دولتی پخش می شد گفت: آنها به دست گروهک های فاشیستی کشته شده اند.

مادورو همچنین رقیب خود را به تدارک کودتا در ونزوئلا متهم کرد.

"نیکولاس مادورو" رئیس جمهور منتخب ونزوئلا با وجود مخالفت با تجمع هواداران کاندیدای شکست خورده در خیابان های پایتخت، از هواداران خود در سراسر کشور خواست روزهای سه شنبه و چهارشنبه به خیابان ها بیایند و در حمایت از نتیجه انتخابات تظاهرات کنند.

همزمان، مخالفان هم با فراخواندن هواداران خود به خیابان ها، از آنها خواسته اند به نتایج انتخابات اعتراض کنند.

رسانه ها همچمنین گفته اند در روز دوشنبه گذشته هم یکی از هواداران مادورو در خشونت های پس از انتخابات ونزوئلا کشته شده اند.

وزیر خارجه ونزوئلا گفته بود که یک مرد ۴۵ ساله در حال تظاهرات در حمایت از مادورو به دلیل شلیک گلوله کشته شد.

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا روز یکشنبه گذشته برگزار شد. براساس اعلام ستاد انتخابات، نیکلاس مادورو با کسب ۵۰.۷ درصد کل آرا به عنوان پیروز معرفی شد. به گفته ستاد انتخابات، "هنری کابریلیس" نیز ۴۹.۱ درصد از آرا را به دست آورد.

این نتیجه با اعتراض کابریلیس روبه رو شد. او ضمن نپذیرفتن نتیجه انتخابات خواهان بازشماری آرا شد اما ستاد انتخابات این موضوع را نپذیرفت و نتیجه نهایی را تایید کرد.

به دنبال این موضوع، هواداران کاندیدای شکست خورده به خیابان ها آمده و علیه نتایج انتخابات اعتراض کردند که با نیروهای پلیس و هواداران کاندیدای پیروز مواجه شدند و به درگیری های پراکنده و شلیک گاز اشک آور منجر شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج