جاباما
۴۸۴۰۹۶
۱۷ نظر
۵۰۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
پ

خط و نشان عادل الجبیر برای ایران

وزیر خارجه سعودی در اظهارات و ادعاهایی تکراری و نسنجیده بار دیگر گفت تهران باید میان تداوم شعارهای فرامرزی انقلابیش و یا باقی ماندن در مرزهای خود یکی را انتخاب کند!

خبرگزاری مهر: به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، «آنجلینو آلفانو» وزیر خارجه ایتالیا و «عادل الجبیر» همتای سعودی وی پس از دیداری دوجانبه در رم، در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند.

«آنجلینو آلفانو» وزیر خارجه ایتالیا از تلاش کویت تمجید کرد و افزود: از مثبت بودن طرح گفتگو میان کشورهای شورای همکاری در قبال ایران استقبال می کنیم.

از سوی دیگر الجبیر در این کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره تلاش های دیپلماتیک کویت در رابطه با یمن گفت: امیدواریم مذاکرات درباره یمن بر اساس قطعنامه شماره ۲۱۱۶ شورای امنیت و طرح کویت و کشورهای حاشیه خلیج فارس از سرگرفته شود.

وی به تکرار ادعاهای نخ نمای خود مبنی بر مداخله ایران در منطقه پرداخت و درباره تلاش های میانجیگرانه کویت در این زمینه عنوان کرد: موضع ما در برابر تهران مشخص است؛ تهران باید میان تداوم شعارهای فرامرزی انقلابش و یا باقی ماندن در مرزهای خود یکی را انتخاب کند! ایران باید رفتار خود را تغییر دهد و به عنوان کشوری محدود در مرزهای خود و با احترام به قوانین بین المللی و اصل حسن همجواری و سیاست های فرقه گرایانه رفتار کند.

این در حالی است که خود سعودی ها با مداخله بسیار در کشورهای منطقه به ویژه سوریه، عراق و یمن علاوه بر به آتش کشیدن آن ها، خسارت های بسیاری را هم متوجه این کشورها کرده اند. تا جایی که دولت عراق از ریاض درخواست کرد «ثامر السبهان» سفیر سعودی ها در بغداد به دلیل مداخلات بسیار در عراق تعویض شود و این تغییر صورت گرفت.

گفتنی است، «حسین امیر عبداللهیان» دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و معاون ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ساعاتی قبل در مصاحبه با شبکه لبنانی المیادین تاکید کرد: اظهارات دیپلماتیک سعودی واقعا سازنده است ولی اقدامات آنها خصمانه می باشد. من با عادل الجبیر (وزیر خارجه سعودی) درباره توافقمان با سعود الفیصل گفتگو کردم ولی الجبیر انسانی عصبی و غیرمتعادل است؛ بهتر است که الجبیر وزیر دفاع شود نه وزیر خارجه. زیرا رفتار وی همانند رفتار یک فرد دیپلمات و یا فردی که دیپلماسی را می فهمد، نیست. از عادل الجبیر چیزی غیر از سخنان غیرسازنده انتظار نمی رود. طبق سخنان الجبیر سعودی ها هیچ گونه اقدام مثبت را نمی خواهند. این سعودی ها بودند که روابط خود را با ایران قطع کردند و ما اعلام کردیم که چنین کاری انجام نمی دهیم و درها را باز گذاشتیم. متاسفانه آمریکایی ها و اسرائیلی ها، سعودی ها را در جنگ علیه یمن فریب دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • traveler

      عادل جان باز داری آفساید میزنیا!!!

    • بدون نام

      نتیجه سارزش دولت اینه که اینا........واسه ما شاخ و شونه بکشه!

    • علی

      یعنی ادم هایی به اندازه سران و بزرگان عربستان سعودی والبته نتانیاهو احمق و کودن تا حالا دیده نشده.

    • سعادت قمی

      خط ونشان میکشی برای ایران
      تو برو جنسیتت رو معلوم کن
      البته نامرد بودنت ثابت شدس

    • بدون نام

      برای این زنیکه یه مشت لوازم ارایش بفرستید خفه نشد با سجیل ننشو به عذاش بشونید ...

    • بدون نام

      تف به قبرت عادل الجبیرنادان

    • بدون نام

      عادل جلبک بیشتر شبیه ... تا یه سیاستمدار چقدر ازش بدم میاد آشغال مترسگ صهیونیستهاست

    • محمد سلطان

      تفکر مدیریتی ایران به در قبال عربستان به اینصورت است که مسله حج حل بشه حالا هرچی میخوان بگن بگن! به این میگن اقتدار! بابا بزنید عربستان را کلا با خاک یکسان کنید! یعنی صبر ایران تا کجاست؟

    • خوزستانی

      درباره اینکه در مرز خودمون بشیم و به خودمون و ملت خدمت کنیم باش موافقم در دیگر موارد غلط اضافی کرده و باید یکی بهش بگه هیچوقت ایرانی را تهدید نکن

    • امیر

      عربستان با این نظر دادنش ژست یک کشور صلح طلب رو گرفته. انگار نه انگار که هر روز دارن تو یمن و بحرین جنایت میکنن، النصره رو تامین مال و لجستیک میکنن، خوراک ایدیولوژیک گروههای افراطی رو تامین میکنن، بذر نفاق رو بین شیعه و سنی میپاشن و بسیار مانند اینها،
      چطور کشوری با کمتر از صد سال قدمت به خودش اجازه میده که برای ایران با این تمدن و تاریخ اظهار نظر بکنه؟

    • مهدی عموری اهواز

      انشاءالله هر چه زودتر مشكل في مابين حل شود وكشورهاي اسلامي همه در أسايش واحترام متاقبل زندگی شان را ادامه دهند انشاءالله به اميد ان روز

    • کارشناس عادل

      بجاى تف و لعنت فرستادن بفکر باشيد چرا بيشتر کشورها عليه ما ائتلاف کردن !

    • بدون نام

      میگم هیچکس نیست این زنیکه مرد نما را خفه کنه که مفت نزنه چقدر ما ایرانی ها بد بختیم که این برامون شاخ شده

    • بدون نام

      جیگز
      اگه حرف نزنی کسی نمی گه که مرده ای
      پس لطفا ....

    • لیلا

      با این کامنتهایی که می خونم می بینم واقعا دیپلماسی جایی تو کشور ما نداره

    • بدون نام

      وقتی رئیس جمهور 1 مملکت میگه اینها کاغذ پاره ای بیش نیست دیگه چه توقعی از ماهاست.اگر سفارت ما در یک کشور دیگه اشغال بشه چه میکنیم ؟چرا باید بهونه دست این احمقها بدیم؟چرا؟گیرم کاری هم نتونند انجام بدن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اینک قبلا نشده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج