۴۸۶۰۴۱
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

جنگ میان سوریه و ترکیه نزدیک است؟

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود با اشاره به تحولات خطرناک در شمال سوریه در پی ادامه تجاوز ترکیه نوشت: پس از درگیری هایی که چندین هفته طول کشید، نیروهای «سپر فرات» که از گروه های مسلح و نیروهای ویژه ترکیه تشکیل شده اند.

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران: روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود با اشاره به تحولات خطرناک در شمال سوریه در پی ادامه تجاوز ترکیه نوشت: پس از درگیری هایی که چندین هفته طول کشید، نیروهای «سپر فرات» که از گروه های مسلح و نیروهای ویژه ترکیه تشکیل شده اند، توانستند که وارد شهر«الباب» در شمال سوریه شوند و این شهر را از کنترل داعش خارج کنند؛ امری که باعث می شود در ایجاد منطقه امنی که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه وعده تحمیل آن در پنج هزار کیلومتر داده بود، نقش بزرگی ایفا می کند.
اهمیت استراتژیک شهر الباب از این جهت است که یکی از دروازه های اصلی به سمت«حلب» است و نیز کنترل آن باعث می شود که از ایجاد منطقه تحت کنترل کردها در شمال سوریه جلوگیری شود و نیز نقطه آغازی برای بیرون کردن کردها یا باقی مانده آنها در شهر«منبج» در مجاورت الباب است.
اردوغان زمانی که یکی از روزنامه نگاران از هدف بعد از الباب از او پرسید گفت که سپر فرات از آن جا به سمت دمشق می رود تا نظام را براندازد لیکن از این حرف هایش پس از دخالت روسیه و خشم سوریه، عقب نشینی کرد.
پیشروی نکردن ارتش سوریه در شهر الباب و تلاش نکردن برای بازپس گیری اش همچنان تعجب برانگیز است، نیروهای ارتش سوریه به سمت شهر پیشروی کردند لیکن تصمیم به برخورد نکردن با نیروهای ترکیه گرفتند لیکن این به معنای آن نیست که این اقدام سوریه معنایش پذیرش حضور نظامی ترکیه در اراضی سوریه است.
«علی حیدر» وزیر آشتی سوریه تا حدودی این مساله را روشن کرد زمانی که روز گذشته گفت که دولتش راه حلی سیاسی می خواهد اما رویاروی نظامی با ترکیه را در صورت لزوم بعید نمی داند و تاکید کرد که دولتش حضور نظامی ترکیه را به مثابه اشغالگری و نقض حاکمیت سوریه می داند.
بازگشت الباب به حاکمیت سوریه با راه حل های سیاسی چه بسا بعید است زیرا تجربه های گذشته مشابه چه در منطقه اسکندرون و چه حضور نیروهای ترکیه در پایگاه نظامی بعشیقه در عراق در نزدیکی موصل ثابت کرده است که نیروهای ترکیه حاضر می شوند تا باقی بمانند و امر واقع را تحمیل کنند آن هم با عنوان و تحت نام های مختلف.
اردوغان زمانی که از جانب«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا حمایتی قوی برای طرحش برای ایجاد مناطق امن در شمال سوریه پیدا کرد، دیگر به فکر عقب نشینی از شهر الباب و بازپس دادن آن به سوریه نیست مگر آن که با زور مجبور به این کار شود و در حال حاضر هیچ نشانه ای برای این کار به ویژه توسط روسیه همپیمان دولت سوریه در دمشق وجود ندارد.
روابط روسیه و ترکیه به دلیل نزدیکی سریع اردوغان و ترامپ وارد مرحله ای از تنش شده است و همین امر درباره روابط ترکیه و ایران گفته می شود اگر جنگ کلامی میان دو طرف را پس از سخنان رئیس جمهور ترکیه مد نظر قرار دهیم. اردوغان ایران را متهم کرد که در راستای گسترش تشیع در عراق و سوریه و بی ثباتی منطقه خاورمیانه فعالیت می کند.
نمی خواهیم از حوادث جلوتر برویم لیکن آن چه می توانیم بگوییم این است که ترکیه در پایان دادن به وجود داعش در شهر الباب موفق شد لیکن در عین حال دروازه های نزاع با نیروهای سرسخت و بسیار قوی تر دیگر را به روی خود باز کرد و ما در این جا درباره ائتلاف روسیه،سوریه و ایران سحن می گوییم که مخالفت خود را با ایجاد هر گونه منطقه امنی بدون رایزنی با دولت در دمشق اعلام کردند.

جنگ میان ترکیه و سوریه به شکل سریعی نزدیک می شود، ما بر این باور نیستیم که وزیر خارجه ایران مزاح می کند زمانی که گفت که صبر ایران بر تغییر موضع ترکیه، حد و مرز دارد؛ علاوه بر آن که ما یقین داریم که دولت سوریه تجربه منطقه اسکندرون را در شمال سوریه تکرار نمی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترکیه شرف ندارد اونها سالهاست دارن توی منطقه عین موش توی سوراخدونیهای امریکا و انگلستان قایم میشوند و علیه کشورهای منطقه بویژه ایران تنش بوجود میاورند تمامی کمکهای داعش هم از ترکیه جنایتکار اومد حالا هم دارند عین سگ هار علیه ایران پارس میکنند.خدا کنه یه درس درست و حسابی از سوریه و دیگران بگیرند.

    • بدون نام

      اینشآلله بزودی جنگ ویرانگر و ازادی مردم شروع میشود

    • بدون نام

      جنگ اصلا خوب نیست .وعواقبش زیانبار است اما خدا لعنت کنه کسانی که باعث تنش واشوب در منطقه شدند فرقی نمی کنه

    • بدون نام

      ترکیه روسپی وار عمل میکند هردفعه ۰۰۰۰۰۰یکی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج