۴۸۶۷۱
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

این ماسک‌های طبیعی را خودتان بسازید

استفاده از ماسك‌هاي طبيعي يكي از بهترين راه‌ها براي حفاظت از پوست شماست

این ماسک‌های طبیعی را خودتان بسازید

هفت صبح: استفاده از ماسك‌هاي طبيعي يكي از بهترين راه‌ها براي حفاظت از پوست شماست

چه كسي است که از داشتن پوستی زیبا،نرم و صاف لذت نبرد‍؟! پزشكان راهكارهايي مانند حضور كمتر در مقابل نور خورشيد يا حرص نخوردن و زندگي آرام را به اين منظور توصيه مي‌كنند اما بسیاری از ما برای رسیدن به این هدف از ماسک‌های پوست صورت استفاده می‌کنیم.

در اين ميان، متخصصان پوست، مو و زیبایی بر این باورند که انجام بخور آب به مدت پنج تا هفت دقيقه، تاثير ماسك‌های پوست را بهتر مي‌کند. این روزها دستگاه‌هايي در داروخانه‌ها به فروش مي‌رسد که برای انجام بخور صورت بسیار مناسبند اما این کار روش ساده‌تری هم دارد. بعد از اینکه آب يك قابلمه به درجه جوش رسید، یک ملحفه روي سرتان بيندازيد و صورت‌تان را روي بخار آب بگيريد.

بعد از اينكه پوست صورت از سلول‌هاي مرده، چربي‌ها و مواد آلوده پاك شد هم بهتر است ماسك‌های ميوه‌ای و خانگی را به جای ماسک‌های مصنوعی انتخاب كنيد. براي جذب مناسب ميوه در پوست از ورقه‌هاي نازك يا از ميوه رنده شده به طور يكدست روي تمام قسمت‌هاي پوست صورت استفاده کنید. ميوه را همراه با پوست آن استفاده كنيد اما هسته‌ و دانه‌هاي آن را از ميوه جدا كنيد.

سعی کنید با اعصابي آرام دراز بكشيد زیرا زمان فراغت از كار بهترین وقت ماسک‌گذاری است. حدود 50 دقیقه بعد مواد را از روي صورت بردارید و صورت را با آب نيمه‌گرم، خیلی آرام بشویید. اين چند پیشنهاد به شما بيشتر كمك مي‌كند.

این ماسک‌های طبیعی را خودتان بسازید

افرادی که پوست چرب دارند، می‌توانند از روش‌های زیر استفاده کنند. در روش اول می‌توانید از یک گلابی حلقه حلقه شده به عنوان ماسک استفاده کنید. در روش دوم می‌توانید یک عدد خیار با پوست، یک قاشق غذاخوری جوانه ماش، یک تکه سیب‌زمینی خام با پوست، دو قاشق غذاخوری ماست پرچرب و یک عدد خرمای بدون هسته را با هم در مخلوط‌کن بریزید و ميكس كنيد. این ماسک باید به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت بماند.

برای غلبه بر جوش‌های غرور و چربی زیر پوستی، يك چهارم از یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط‌کن بریزید تا به صورت یک مخلوط غلیظ شود. سه قاشق غذاخوري الکل طبي و سه قاشق روغن آفتابگردان به آن بیفزایید. این مخلوط را به صورت ماسک هر روز به مدت۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید.

برای رفع خشکی پوست و پیشگیری از افزایش چروک صورت، سه هلوی تازه را با پوست له کنید.یک زرده تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با آن مخلوط کنید و روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب سرد یا پنبه آغشته به گلاب پاک کنید.

برای التیام پوست‌های خشک، آب یک لیموترش تازه را بگیرید و با یک زرده تخم‌مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتابگردان مخلوط کنید. این ماسک را روی پوست صورت خود بمالید، ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و بعد آن را بشویید.

این ماسک برای درمان جوش‌های غرور جوانی مؤثر است اما افرادی که پوست خشک دارند نباید از آن استفاده کنند. هسته‌ها و پوست‌های نازک پره‌های یک پرتقال را جدا کنید و روی پوست صورت خود بخوابانید. ماسک را بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

برای پاکسازی پوست می‌توانید نصف یک سیب را رنده کنید و با یک قاشق چایخوری ماست و یک قاشق چایخوری آرد جو دوسر و دو قاشق آبلیموی تازه مخلوط کنید. این ماسک را هفته‌ای یک بار به مدت نیم ساعت روی پوست‌تان بمالید.

اين ماسک معروف براي پوست‌هاي خشك، معمولي و چرب مناسب است. دو عدد خیار را در آب بپزید. بعد از اينكه خیارها كاملا سرد شدند، آنها را له کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید.
برای برطرف كردن لك صورت از خمير موز (موز له شده) به همراه ماست استفاده کنید. براي از بين بردن لكه‌هاي دست هم می‌توانید يك تكه موز كال روي لک‌ها بماليد. اگر چند قطره روغن نارگيل، زيتون یا عسل روي خمير موز رسيده بريزيد یک كرم مناسب دست و صورت تهيه كرده‌اید.

شاید ساده‌ترین ماسک باشد. يك گوجه فرنگي را از وسط نصف كنيد و نيمه‌ها را با حركتي دايره‌وار روي صورت بماليد. اجازه بدهید این ترکیب۱۰ تا ۱۵ دقيقه روی پوست‌تان بماند. اگر پوست‌تان چرب است می‌توانید نيم ساعت قبل از حمام رفتن این ماسک را روي پوست صورت‌تان بماليد؛ مخلوط يك قاشق غذاخوري آب ليمو، دو قاشق غذاخوري خامه و سه قاشق آب گوجه فرنگي.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Azar

      مطالب مفیدی بود؛تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج