۴۸۸۲۱۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آزمایش هواپیمای فراصوت ناسا در تونل باد

جت فراصوت ناسا در ابعاد یک هواپیمای مدل با نام لاکهید مارتین به مدت هشت هفته در تونل باد آزمایش خواهد شد و در صورت موفقیت آمیز بودن نتایج، نمونه‌ی اصلی این هواپیما در مقیاس واقعی ساخته خواهد شد.

وب سایت کلیک: جت فراصوت ناسا در ابعاد یک هواپیمای مدل با نام لاکهید مارتین به مدت هشت هفته در تونل باد آزمایش خواهد شد و در صورت موفقیت آمیز بودن نتایج، نمونه‌ی اصلی این هواپیما در مقیاس واقعی ساخته خواهد شد.
آزمایش هواپیمای فراصوت ناسا در تونل باد

ناسا قصد دارد تا با استفاده از فناوری جت فراصوتی کم صدا (Quiet Supersonic Technology) هواپیمایی با عنوان لاکهید مارتین بسازد. این جت جزئی از طرح ۱۰ ساله‌ی افق‌های تازه هوایی ناسا بوده که به منظور استفاده از تکنولوژی‌ها جدید برای پرواز فراصوتی و بی صدا در جو زمین است. بر اساس خبرهای رسیده ناسا مدل ۹ درصدی این جت را در دست ساخت دارد تا بتواند آن را در تونل باد مورد آزمایش قرار دهد.

ناسا اعلام کرد که پس از آنکه مدل آماده شد، باید به مدت هشت هفته در تونل باد فراصوتی با ابعاد ۲٫۴ در ۱٫۸ متر در مقابل بادهایی با سرعت ۲۴۱ تا ۱۵۳۰ کیلومتر بر ساعت مورد آزمایش قرار گیرد تا مهندسین اطلاعات لازم از آیرودینامیک گرفته تا سیستم های پیشرانه را به دست آورند.

مهندس هوافضای پروژه ری کاستنر اعلام کرد در آزمایش تونل باد نیروهای بالابرنده، درگ و جانبی اندازه گیری شده تا بتوانیم نحوه‌ی حرکت هوا در اطراف اتاقک موتور را مشاهده کنیم.
آزمایش هواپیمای فراصوت ناسا در تونل باد

فناوری جت فراصوتی کم صدا (به اختصار QueSST) به این معنی است که هواپیمایی فراصوتی قادر باشد موج‌های لرزشی خود را طوری به زمین برساند که به صورت ضربه نرم و سبک شنیده شود نه همانند صدایی گوش خراش.

لازم به ذکر است که اتمام ساخت مدل و آزمایش در تونل باد تا اواسط سال جاری میلادی بطول خواهد انجامید و چنانچه نتایج حاصله موفقیت آمیز و رضایت بخش باشد و بودجه‌ی مورد نیاز آن تامین گردد، نمونه‌ی نهایی در مقیاس واقعی ساخته می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج