۴۸۸۴۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

روبات های حیوانی!

این سازنده های روبات زمان طولانی برای بررسی روبات های خود صرف کرده اند. در اینجا ده روباتی را معرفی کرده ایم که با الهام از حیوانات ساخته شده اند و همچون آنها کار می کنند.

روبات های حیوانی!






برترین ها: ارتش و بسیاری از محققان دوست دارند روبات هایی بسازند که بتوانند روی آب راه بروند، در شرایط مختلف آب و هوایی قابلیت دویدن یا حتی شنا داشته باشند و بی چون و چرا دستورات آنها را اجرا کنند. به همین دلیل، در حال حاضر بسیاری از دانشمندان با الهام از موجوداتی همچون سوسک، چیتا یا پرتوماهی گزنده روبات هایی طراحی کرده اند و یک قدم به خواسته های خود نزدیک شده اند.

این سازنده های روبات زمان طولانی برای بررسی روبات های خود صرف کرده اند. در اینجا ده روباتی را معرفی کرده ایم که با الهام از حیوانات ساخته شده اند و همچون آنها کار می کنند.

روبات های حیوانی!

۱.حرکت روی آب

این روبات فقط روی آب راه نمی رود، بلکه توانایی پریدن نیز دارد. طرح این روبات از حشره کوچکی الهام گرفته شده است که روی سطح آب برکه ها و رودخانه ها می پرد. این روبات می تواند به طور مرتب حدود ۱۴ سانتی‌متر بالا و ۳۵ سانتی‌متر به جلو بپرد. رمز توانایی این روبات جالب، پاهای آن است که از پدهای پلاستیکی نیکلی که دافع آب است، ساخته شده است.

در طول سال های گذشته، آزمایشگاه های متعددی در صدد طراحی و ساخت روبات هایی هستند که بتوانند روی آب راه برود تا بتوانند با آنها کیفیت آب را کنترل کنند یا ماموریت های جاسوسی انجام دهند.

روبات های حیوانی!

۲.مارمولک پرنده

دم این روبات ماشینی از مارمولک آفریقایی کوچکی به نام آگاما ملهم شده است. محققان کشف کردند آگاما چگونه با کمک دم خود می تواند هنگام پرش تعادلش را حفظ کند. به همین دلیل، با الهام از آن، برای روبات ماشین مانند خود دُمی تهیه کردند که برای فهمیدین پرش اتومبیل، حسگر ژیروسکوپ دارد. این خودروهای دم‌دار هنگام بالا پریدن در دست اندازهای بزرگ تعادل بیشتری دارند.

روبات های حیوانی!

۳.چیتای روباتیک

همان طور که چیتاها سریع ترین موجودات روی زمین هستند، روبات چیتا مانند نیز سریع ترین روبات ساخته شده به دست بشر است. این روبات با سرعت ۲۹ کیلومتر در ساعت حرکت می کند. جالب است که کمر انعطاف پذیر این روبات نیز همچون چیتای واقعی هنگام دویدن منقبض و منبسط می شود.

DARPA در حال توسعه دادن روند ساخت این روبات است تا از آن در مکان هایی که سربازان می روند، استفاده کند.

روبات های حیوانی!

۴.بیپ بیپ

DARPA همچنین در حال توسعه روبات دونده دو پایی است که محققان امید دارند بتواند با سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت حرکت کند. پاهای فنری این روبات از حرکت شترمرغ الهام گرفته است. طراحی بیولوژیک این روبات کمک می کند تا استفاده بهینه از انرژی داشه باشد و پاهایش را بدون استفاده زیاد از انرژی کامپیوتری، کنترل کند. طراحان این روبات شترمرغی امید دارند تا این روبات امسال قابل استفاده و عرضه شود.

روبات های حیوانی!

۵.بال زدن در سکوت در آب

اگر تاکنون شاهد حرکت بسیار آرام پرتوماهی گزنده در آکواریوم بوده اید، شاید درک کنید چرا ارتش آمریکا تمایل دارد حرکات آن را بازآفرینی کند. این ماهی در سکوت مطلق و با مصرف کمترین انرژی ممکن زیر آب حرکت می کند. این نوع حرکت برای انجام ماموریت های جاسوسی بسیار مناسب است. این روبات که «مانتارِی» نام دارد از نام ماهی های پرتوی الهام گرفته است.

روبات های حیوانی!

۶.چترماهی روباتیک

چتر ماهی ها که بدنه ژله مانند دارند، شناگران قهاری هستند و شمایل آنها به گونه ای است که می توانند بارهای سنگین را حمل کنند. به همین دلیل، محققان ویرجینیا و دانشگاه تگزاس با الهام از آن روباتی ساخته اند. از مزیت های دیگر چترماهی این است که شکارچیان کمی دارند و به همین دلیل در اقیانوس کمتر مورد حمله قرر می گیرند.

روبات های حیوانی!

۷.تغییر شکل سوسکی

محققان دانشگاه کالیفرنیا با الهام از حرکات سوسک، روبات ساخت اند. د ژوئن سال ۲۰۱۲ میلادی، طراحان این روبات به پاهای عقبی Velcro قلاب هایی اضافه کردند تا چنگک های پاهای سوسک را بازسازی کنند که هنگام فرار و ناپدید شدن در مواجهه با شکارچی خود از آنها استفاده می کند. این روبات فرز و چابک می تواند روی هر زمینی با سرعت حرکت کند و ناپدید شود.

روبات های حیوانی!

۸.ماهی راهنما

این روبات سفید شکل ظاهری دقیقا مشابه ماهی ندارد اما حرکات او از ماهی ملهم شده است. جالب است هنگامی که این روبات دُم خود را تکان می دهد برخی از گونه ماهی ها آن را دنبال می کنند. بنابراین، از این روبات می توان برای آموزش ماهی ها استفاده کرد تا وارد مناطق آلوده به نفت، محدوده توربین ها یا خطرات دیگر نشوند.

روبات های حیوانی!

۹.پاهای چسب دار

بسیاری از محققان در حال ساخت روبات هایی با پاهایی شبیه مارمولک های خانگی هستند. پای این نوع مارمولک پوشیده از پرزهای ریزی است که شکاف هایی در خود دارند و می توانند به شیشه، صخره دیوار یا هر سطحی که از آن بالا می‌روند، بچسبند.

روبات های حیوانی!

۱۰.روبات چهارپا

این روبات که به شکل سگ ساخته شده است برای نخستین بار در فوریه سال گذشته میلادی عرضه شد. ارتش آمریکا در حال توسعه تولید این روبات به منظور حمل بار سربازها در ماموریت هایشان است. این روبات، LS۳ نام دارد و سر ندارد اما حسگر چشمی برای آن تعبیه کرده اند که می تواند به راحتی از میان درختان، انسان ها و صخره ها عبور کند. ارتش آمریکا در نظر دارد گوش هم به این روبات اضافه کند تا دستورات آنها همچون «بایست»، «بنشین» یا «بیا اینجا» را انجام دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج