۴۸۸۷۶۱
۱۰ نظر
۵۰۱۲
۱۰ نظر
۵۰۱۲
پ

محمدتقی رهبر با اشاره به تحرکات این روزهای بقایی، مشایی و همراهان شان:

لطفا اسم «احمدی نژاد» را نیاورید

امام جمعه موقت اصفهان با طرح اسم احمدی نژاد در فضای انتخاباتی، مخالفت شدیدی دارد و بر این باور است که پس از نهی رهبری تحت هیچ شرایطی نباید به این بحث دامن زد.

روزنامه تماشاگران امروز - سعید شمس: امام جمعه موقت اصفهان با طرح اسم احمدی نژاد در فضای انتخاباتی، مخالفت شدیدی دارد و بر این باور است که پس از نهی رهبری تحت هیچ شرایطی نباید به این بحث دامن زد. محمدتقی رهبر در همین رابطه و همچنین سنگ اندازی پایداری چی ها در راستای اتحاد در انتخابات گفت و گویی کوتاه انجام داده است که در زیر می آید:

ظاهرا احمدی نژاد انتخابات را رها نمی کند!

خواهش می کنم اسم این آدم را در بحث های سیاسی نیاورید و اگر هم خواستید چیزی بگویید، این آقا را وارد گفت و گوهای انتخاباتی نکنید. مقام معظم رهبری او را از حضور در انتخابات منع کرده اند و دیگر هیچ حرفی نمی ماند.

دقیقا به دلیل نهی رهبری همه به اتفاقات این چند روز واکنش نشان می دهند.

احمدی نژاد پس از نهی رهبری در نامه ای رسما اعلام کرد که سرباز ولایت است و اطاعت از ولی فقیه را واجب دانسته و در انتخابات کاندیدا نخواهدشد.

اما فعالیت های انتخاباتی اش ظاهرا روز به روز پررنگ تر می شود!

چطور؟

اعلام کاندیداتوری حمید بقایی، نوع موضع گیری مشایی و احمدی نژادِ دوم دانستن بقایی و فعالیت های همراهان احمدی نژاد در فضای مجازی.

همه این حرف ها حدس و گمان است و درباره بقایی هم این شورای نگهبان و پس از تایید صلاحیت احتمالی، مردم هستند که تصمیم خواهندگرفت. من واقعا صلاح نمی بینم درباره این آقا صحبت کنم و لطفا شما هم ادامه ندهید.

اصولگرایان در چند انتخابات گذشته خیلی تلاش کردند به اتحاد برسند، که این مهم برای آنها محقق نشده است و مشخصا در انتخابات مجلس دهم و ریاست جمهوری یازدهم آسیب دیدند. این ناکامی ها پی در پی برای متحد شدن ریشه در چه چیزی دارد؟

من معتقد هستم که اشتباه گذشته را باید جبران کرد. بالاخره این خسارت بار است که ما نتوانیم متحد باشیم و تصمیم واحد بگیریم. آن هم در شرایطی که زمینه و گرایش به اصولگرایی در کشور زیاد است. اگر این اشتباه گذشته، درس عبرتی برای آینده باشد و یک وحدت و انسجام، همدلی و تحمل یکدیگر و با عقلانیت واحد به وقوع بپیوندند، می تواند جبران گذشته باشد.

البته جبران اشتباه، لازمه اش اراده و اهتمام است.

ما هم می دانیم که جبهه اصولگرایی در چه شرایط خاصی قرار دارد و به همین دلیل تحرک هایی انجام شده است تا زمینه ساز وحدت و همدلی باشد. ظاهرا دوستان اصولگرا بالاخره به این نتیجه رسیده اند که به یک وحدت و همدلی نیاز است.

طیف مصباح را به هر حال در سپهر سیاسی نمی توان نادیده گرفت. آنها این بار هم ساز مخالفت را کوک کرده اند تا سعید جلیلی به عنوان کاندیدای آنها به انتخابات ورود کند.

امیدوارم تغییر موضع بدهند تا بتوانیم انتخابات را با هم صدایی و اتحاد تجربه کنیم.

اما هیچ تمایلی برای همکاری از خود نشان نداده اند.

طیف مصباح نیاید، اجباری نیست و در کل هیچ کس را نمی توان مجبور کرد.

«طیف مصباح نیاید، اجباری نیست» این یعنی تکرار انشقاق!

آنها در کشور جمع کثیری نیستند، بلکه جمع محدودی هستند. اگر آمدند که جای شکر دارد و اگر هم نیامدند، خداحافظ! البته بهتر است که ما شخص مصباح را به این عرصه ها نکشانیم. آیت الله مصباح خودشان یک شخصیت عالم، فیلسوف، دانشمند، مدرس و چهره درخشان حوزوی و علمی هستند.

حالا نمی شود بگوییم که جبهه پایداری، جبهه آقای مصباح است. اینها با آقای مصباح رفت و آمد داشته اند، دیگران هم دارند. اصولگرایان هم با آقای مصباح رفت و آمد دارند و هرکدام از آنها صاحب شخصیت هستند. اما اینگونه نیست که بگوییم جبهه پایداری پشت آقای مصباح ایستاده و طلایه دار این حرکت ایشان هستند.

به هر حال آن جبهه برای خودش فعالیت هایی دارد و اگر هم رای داشته باشند و موفق هم بشوند، اشکالی ندارد، چون از مردم رای گرفته اند. ولی در مقایسه با اصولگرایان می شود این طور گفت که آنها کمترین افراد را دارند.

خیلی واضح و مهم است که آیت الله مصباح می توانند با توصیه امرشان، آنها را متحد کنند اما تاکنون از این کار ممانعت کرده اند.

آیت الله مصباح شخصیتی هستند که مورد احترام همه هستند اما اینکه در این میدان انتخابات مایل به حضور، اظهارنظر، حمایت یا هدایت هستند یا خیر، این را من اطلاع ندارم.

برای جمع بندی این گفت و گو، به سوال آخر فقط جواب بله یا نه ندهید. آیا اصولگرایان برای پس گرفتن دولت از روحانی شانسی برای خود قائلند؟

بله، خیلی زیاد. در پایان توصیه ام به همه آنهایی که زیر پرچم اصولگرایی شناخته می شوند این است که به هیچ وجه بر طبل انشقاق نکوبند تا ان شاءالله بتوانیم دولتی براساس ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب روی کار بیاوریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمدی نژاد بد بود دیگه همه که بد نمیشن
      من قبلا درنظریه هام هم گفتم طرفدار هیچ حزب وگروهی نیستم ولی این را هم قبول ندارم که اگه یکی بد شد همه بد باشند
      پس به نظرشما درخانواده ایی اگر یکی از اعضاء خانواده بد شد همه بد میشن؟

    • مهدی

      اصولگراها بدی خودشون رو هر جوری که میشد اثبات کردن.
      چهار ساله احدیشون دم از فساد فرابشری احمدی نژاد نمیزنه در عوض تخلفات دولت یازدهم رو که درمقابل دولتهای نهم و دهم سرجمع هیچی نیستن تو بوق و کرنا کردن.

    • بدون نام

      آره راست میگه بهش بگین ناجی مردم از دست ستمگران زمانه

    • بدون نام

      شماها کسی رو که مردم طبقه سه دوست دارن نهی میکنین ...

    • بدون نام

      باور کنید ما هم نمیخواهیم بیاوریم ولی چه کنیم که خودش هر روز یا تتیر میزنه یا سفر میره یا نماینده معرفی میکنه تازگی ها هم کاتب شده به هر با نیم متر قد قد میکشه مبسه سه متر وسرازهرجادر میاورد ما چه کنیم به خودش بگویید

    • بدون نام

      خودش و ادماش
      فقط میخواد دیده بشه ، هر روز تیتر میزنن احمدی نژاد رفت مسافرت ، احمدی نژاد آب خورد ، احمدی نژاد شکر قهوه ای خورد ....بسه بابا

    • بدون نام

      عه خیلی ناراحت میشی یهویی میخوای ازکشور بیرونش کن خیالت راحت بشه

    • بدون نام

      کتمان نکنیم که ۶سال از دوره آقا ی احمدی نژاد خوب بود ولی بعد از آن معا دله ها به هم ریخت

    • علیرضا

      زنده باد آقای احمدی‌نژاد ...

    • بدون نام

      اخه نگویید این اقا بعدش میاد دوست احمدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج