۴۹۰۳۶۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ترکیه سفیر آلمان را احضار کرد

در پی لغو تجمعات حمایت از همه‌پرسی قانون اساسی ترکیه در آلمان و به هم خوردن برنامه وزیر دادگستری ترکیه برای سخنرانی در این تجمعات، آنکارا سفیر آلمان را احضار کرد.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه ترکیه در اعتراض به اقدامات آلمان که نهایتاً منجر به لغو سفر دو وزیر این کشور به آلمان شد، سفیر آلمان را احضار کرد.

طرفداران دولت فعلی ترکیه در میان جامعه ترک‌تبار ساکن آلمان، قصد داشتند یک راهپیمایی در شهر «گَگِنو» در حمایت از تغییر قانون اساسی ترکیه برگزار کنند که دولت آلمان مجوز صادره برای این تجمع را، باطل کرد.

بنا بود «بکیر بوزداگ» وزیر دادگستری ترکیه هم در این راهپیمایی شرکت و برای مردم سخنرانی کند؛ سخنانی در حمایت از تغییر قانون اساسی به نفع اختیارات و قدرت رئیس‌جمهور.

حالا آنطور که دیلی‌صاباح گزارش داده، معاون امور اروپای وزرات خارجه ترکیه، «مارتین اردمان» سفیر آلمان در این کشور را احضار کرده و مراتب اعتراض شدید آنکارا را طی یادداشتی به اطلاع وی رسانده است.

مقامات شهر گگنو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که تجمع حامیان اردوغان به دلیل نگرانی‌های امنیتی و محدود بودن ظرفیت سالن برگزاری مراسم، لغو شده است. آلمان‌ها تأکید کرده‌اند که «این یک تصمیم سیاسی نبود.»

در میانه انتشار این خبر که البته باعث خشم آنکارا شد، یکی از مقامات شهری «کلن» به دیلی‌صاباح گفته راهپیمایی دیگری که بنا بود روز یکشنبه هفته آینده با دعوت «جامعه دموکرات‌های ترکی-اروپایی» با هدفی مشابه راهپیمایی گگنو برگزار شود، لغو شده است. بنا بود «نیهات زیبکچی» وزیر بازرگانی ترکیه در این مراسم سخنرانی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج