۴۹۰۸۴۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کولاکوویچ از ستاره‌های مسن عبور می‌کند؟

تغییر نسل در تیم ملی والیبال می‌تواند شکست‌هایی را در کوتاه‌مدت رقم بزند اما بدون شک آینده والیبال ایران تضمین خواهد شد.

خبرگزاری میزان: با انتخاب ایگور کولاکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان، این مربی به ایران آمد تا مرحل پلی‌آف و فینال لیگ برتر والیبال را از نزدیک تماشا و سپس نسبت به انتخاب بازیکنان مورد نظرش اقدام کند.

با توجه به این که هدف‌گذاری فدراسیون والیبال، المپیک ۲۰۲۰ است انتظار می‌رود تعدادی از بازیکنان فعلی تیم ملی که به لحاظ سنی و همچنین انگیزشی نمی‌توانند در توکیو برای تیم ملی کارآمد باشند، در فهرست کولاکوویچ جایی نداشته باشند.

هر چند نام این بازیکنان به قدری بزرگ است که نمی‌توان به راحتی از کنار آنها گذشت. در حال حاضر عادل غلامی (۳۱ ساله)، فرهاد قائمی (۲۷ ساله)، سید محمد موسوی (۲۹ ساله)، شهرام محمودی (۲۸ ساله)، مهدی مرندی (۳۰ ساله)، امیر غفور (۲۵ ساله)، سعید معروف (۳۱ ساله)، مجتبی میرزاجانپور (۲۵ ساله)، حمزه زرینی (۳۱ سال)، محمد جواد معنوی‌نژاد و میلاد عبادی‌پور‌ (۲۳ ساله) هستند که به جز غفور، میرزاجانپور، معنوی‌نژاد و عبادی‌پور هیچ کدام از آنها در سال ۲۰۲۰ زیر ۳۰ سال سن نخواهند داشت.

حتی در حال حاضر برخی از این بازیکنان ۳۰ و بالای ۳۰ سال سن دارند. در این بین شهرام محمودی از تیم ملی والیبال خداحافظی کرده و گفته تنها در رده باشگاهی بازی خواهد کرد.

بدون شک اگر قرار است تغییر آنچنانی در ترکیب تیم ملی ایجاد نشود و این تغییرات تنها در بازیکنان نیمکت‌نشین صورت بگیرد باید با یک تیم پیر و با میانگین سنی بالا در المپیک توکیو حاضر شویم. بدون شک موسوی، غلامی، مرندی و ... زحمات زیادی برای والیبال کشورمان متقبل شده‌اند اما همانطور که اهالی والیبال انتظار دارند باید یک تغییر و دگردیسی کلی در تیم ملی انجام شود، هر چند این دگردیسی و تغییر نسل می‌تواند شکست‌هایی را در کوتاه‌مدت رقم بزند اما بدون شک آینده والیبال ایران تضمین خواهد شد.

ناگفته نماند انجام تغییر نسل در تیم ملی در یک مقطع کوتاه امکان‌پذیر نیست و باید در یک پروسه بلندمدت صورت بگیرد اما باید توجه داشت بازیکنان بی‌تجربه‌ای که باید جای ستاره‌های فعلی والیبال کشورمان را پر کنند نیازمند کسب تجربه در میادین بین‌المللی هستند و نباید به خاطر ترس از شکست از آنها استفاده نکرد.

باید دید کولاکوویچ می‌تواند پا روی این ترس بگذارد و از ستاره‌های مسن فعلی چشم‌پوشی کند یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج