۴۹۱۱۸۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

همکاری گروه دستان و شهرام ناظری

گروه موسیقی دستان بعد از سه سال دوری، سال‌ آینده در ایران به اجرای برنامه خواهد پرداخت و بارِ دیگر از حضور «شهرام ناظری» - خواننده‌ی موسیقی سنتی ایران- بهره خواهد برد. این برنامه تابستانِ ۹۶ در تهران و برخی شهرستان‌ها برگزار می‌شود

وب سایت موسیقی ما: گروه موسیقی دستان بعد از سه سال دوری، سال‌ آینده در ایران به اجرای برنامه خواهد پرداخت و بارِ دیگر از حضور «شهرام ناظری» - خواننده‌ی موسیقی سنتی ایران- بهره خواهد برد. این برنامه تابستانِ ۹۶ در تهران و برخی شهرستان‌ها برگزار می‌شود. بخشی از قطعاتِ این کنسرت از ساخته‌های «سعید فرج‌پوری» است و علاوه بر آن، دستنان بخش‌هایی را نیز به صورت سازی برگزار می‌کند و تعدادی از قطعاتِ خاطره‌انگیزِ این خواننده که پیش از این همراه با گروه دستان اجرا شده بود نیز روی صحنه خواهد رفت.
همکاری گروه دستان و شهرام ناظری

دستان پیش از این همکاری‌های متعددی با شوالیه‌ی آواز ایران داشته است که شروعِ آن با «ساز و آواز نو» بوده است. در «ساز نو آواز نو» تعدادی از قطعات «حمید متبسم» به همراه یک قطعه از ساخته‌های ناظری اجرا شد و «ناظری» در آن، لحن آوازی متفاوتی را ارایه داد؛ نوع فرم و حرکت تحریرها به گونه‌ای است که در آثار گذشته کمتر سابقه داشته‌است. در این اثر «ناظری» تصنیف «کشتی شکستگان» را نیز از ساخته‌های خود اجرا کرد که بر اساسِ شعری از حافظ در گوشهٔ راک هندی اجرا شد. «سفر به دیگر سو» نیز همکاری دیگری از این گروهِ شناخته شده‌ی موسیقی ایران به همراه «ناظری» است. این اثر «ضبط اجرای زندهٔ واشنگتن» یادوارهٔ «شمس تبریزی» در سال ۱۹۹۸ است که بر روی اشعاری از مولانا اجرا و توسط «انتشارات سروش» منتشر شده‌ است. ترکیب کلی این اثر بر اساس نگرش و جهان‌بینی عارف بزرگ قرن هفتم، شمس تبریزی پی‌ریزی شده‌است.
لحن آوازخوانی ناظری در این اثر به دور از تکرار و تقلیدهای متداول است. «شهرام ناظری و گروه دستان» نیز نام آلبوم موسیقی حاصل اجرای زنده در فرانسه در سال ۲۰۰۱ است که توسط انتشارات «Long Distance/France» منتشر شده‌است. این اثر شامل اشعار «مولانا» و اشعار محلی کُردی است. شهرام ناظری در این آلبوم به نوازندگی دف نیز پرداخته‌است. از دیگر این آثار می‌توان به «لولیان» اشاره کرد که با ترکیبی از تحریرهای ریتمیک کلام مولانا بوجود آمده‌است.

آخرین اجرای گروه موسیقی دستان در ایران «میخانه خاموش» با صدای «سالار عقیلی» بود که در تهران و همچنین تعدادی از شهرستان‌ها چون شیراز به اجرا درآمد. در این میان البته اعضای گروه خود به شکل جداگانه برنامه‌هایی در ایران داشتند.

حمید متبسم نوازنده تار و سه‌تار، حسین بهروزی‌نیا نوازنده بربط، سعید فرج‌پوری نوازنده کمانچه، پژمان حدادی نوازنده تنبک و سازهای کوبه‌ای و بهنام سامانی نوازنده سازهای کوبه‌ای اعضای گروه دستان هستند. از اعضای پیشین این گروه می‌توان به محمد علی کیانی‌نژاد، مرتضی اعیان، کیهان کلهر، بیژن کامکار، پشنگ کامکار و اردشیر کامکار اشاره کرد. گروه دستان از موفق‌ترین گروه‌های موسیقی ایرانی است که علاوه بر همکاری با خوانندگان به موسیقی سازی نیز توجه ویژه‌ای دارد. این گروه کنسرت‌های متعددی در ایران و کشورهای مختلف برگزار کرده است و نقش مؤثری در معرفی موسیقی ایرانی به کشورهای دیگر داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایکاش یکبار دیگر هم استاد شجریان کنسرت می داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج