جاباما

کشف مواد جدیدی که نور ساطع می کنند

وب سایت کلیک: محققان به تازگی مواد زیست محیطی جدیدی را آزمایش کرده اند که در تماس با مواد شیمیایی مختلف از خود نور ساطع می کنند.
کشف مواد جدیدی که نور ساطع می کنند

در این مطالعات جدید محققان این مواد را به نوعی زنده توصیف کرده و از پتانسیل بالای کاربردی آن پرده برداشته اند. این مواد به گونه ای برنامه ریزی و تولید شده اند که با استفاده از فلورسانس به کار رفته در درونشان، زمانی که مواد شیمیایی مختلف تماس برقرار کردند، روشن شوند.

تاکنون محققان این مواد را به دستکش ها و باندها تزریق کرده اند، اما آن ها می گویند که می توان این مواد را در صحنه های جرم، تشخیص پزشکی، کنترل آلودگی و موارد این چنین استفاده نمود.

تیموتی لو، استادیار مهندسی بیولوژیکی در دانشگاه MIT در بیانیه ای اعلام کرد: "با این طراحی، مردم می توانند باکتری های مختلف بر روی دستگاه ها را به راحتی مشاهده کنند. ما در حال نشان دادن پتانسیل این مواد و کاربردی بودن آن ها برای جوامع بشری هستیم."

هر چند هدف از این کار رسیدن به سنسورهای پوشیدنی است، اما محققان موفق به مشاهده و آزمایش سلول های برنامه ریزی شده در ظروف پتری شدند. در این شرایط می توان محیط را به دقت کنترل کرد. از طرفی حفظ سلول های زنده زمانی که آن ها در یک دستگاه مستقر شده اند، چالش اصلی تیم تحقیقاتی بوده است.

مجموعه تحقیقات این تیم در مقاله ای آنلاین در تاریخ ۱۵ فوریه در مجموعه مقالات مجله آکادمی ملی علوم منتشر شد.