۴۹۱۹۱۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ذخیره‌سازی سیستم‌عامل بر روی دی ان ای

دانشمندان و محققان دانشگاه کالیفرنیا با کسب موفقیتی بی‌نظیر توانسته‌اند تعداد زیادی فیلم و عکس را بر روی دی ان ای ذخیره کنند.

خبرگزاری مهر: دانشمندان و محققان دانشگاه کالیفرنیا با کسب موفقیتی بی‌نظیر توانسته‌اند تعداد زیادی فیلم و عکس را بر روی دی ان ای ذخیره کنند.
ذخیره‌سازی سیستم‌عامل بر روی دی ان ای

این دانشمندان با همکاری محققان مرکز New York Genome روش تازه‌ای را برای ذخیره یک سیستم‌عامل، فیلم و برخی فایل‌های دیگر بر روی مولکول‌های بیولوژیک انسان‌ها یافته‌اند.

این دانشمندان می‌گویند دی ان ای انسان از ظرفیت فراوانی برای ذخیره‌سازی حجم زیادی از اطلاعات برخوردار است و با استفاده از استراتژی خاصی برای ذخیره‌سازی اطلاعات موسوم به DNA Fountain از ظرفیت دی ان ای ها برای ذخیره‌سازی داده‌های متنوعی استفاده‌شده است.

درمجموع ۶ فایل بر روی دی ان ای ذخیره‌شده‌اند که عبارت‌اند از یک سیستم‌عامل، فیلم Arrival of a train at La Ciotat، یک کارت هدیه ۵۰ دلاری شرکت آمازون، یک ویروس، یک لوح پایونیر (لوحی آلومینیومی که بر فضاپیماهای پایونیر ۱۰ (در سال ۱۹۷۲) و پایونیر ۱۱ (در سال ۱۹۷۳) قرار گرفتند تا در صورت رسیدن به موجودات فرازمینی پیامی تصویری از بشریت را به آن‌ها برسانند) و محتوای یک مقاله دانشگاهی مربوط به سال ۱۹۴۸.

اگرچه حجم کل این فایل‌ها از ۲۱۴۶۸۱۶ بایت فراتر نرفته، اما روش جدید مورداستفاده باعث شده حجم اطلاعات ذخیره‌شده بر روی دی ان ای ۶۰ درصد بیشتر از روش‌های قبلی شود.

دانشمندان با استفاده از الگوریتم DNA Fountain فایل‌های یادشده را در قالب یک ابر سند فشرده کردند و سپس آن‌ها را به فایل‌های باینری متعددی تقسیم کردند. داده‌های یادشده با موفقیت رمزگذاری و رمزگشایی‌شده‌اند و به نظر می‌رسد از این روش می‌توان برای ذخیره‌سازی درازمدت اطلاعات هم استفاده کرد.

هزینه استفاده از این روش به ازای هر مگابایت اطلاعات ۳۵۰۰ دلار اعلام‌شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج