۴۹۱۹۸۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

طنز؛ فرار مغزها با بچه‌هایشان

یکی از مسائلی که آینده کشور را تهدید می‌کند و همه باید برای مقابله با آن همدل شوند، معضل مهاجرت نخبگان است.

آیدین سیارسریع در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

یکی از مسائلی که آینده کشور را تهدید می‌کند و همه باید برای مقابله با آن همدل شوند، معضل مهاجرت نخبگان است.

همه گروه‌های کشور با هر طرز فکری که دارند با این که نباید نخبگان را از کار و تلاش در سرزمین خودشان ناامید کرد، موافق‌اند. متاسفانه در سال‌های گذشته بی‌مهری‌هایی به این نخبگان عزیز روا داشته شد که باعث خروج آن‌ها از کشور گردید.

نمونه‌اش همین آقای محمودرضا خاوری، از نخبگان اختلاس کشور که متاسفانه شرایط را برای ادامه کار مناسب ندید و دلسرد شد و رفت که ضایعه بزرگی برای کشور بود.

از همین رو آقای مطهری عزیز در جریان بررسی برنامه ششم توسعه گفت: «افزایش سقف حقوق مدیران برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان بوده». ما هم با حمایت از این افزایش‌ها با ذکر این که ما که بخیل نیستیم، امیدواریم مهاجرت نخبگان با این روش به صفر کاهش پیدا کند.

البته خطر هنوز به طور کامل مرتفع نشده. با خبریم که بسیاری از سرمایه‌های این کشور به دلیل قدرنشناسی ما قصد مهاجرت دارند. یکی از این نخبگان آقا سعید است که چند وقت پیش دویست هزار تومان جریمه شد و الان ظاهرا می‌خواهد برود جایی که قدرش را بدانند.

مجلس هر چه سریع‌تر باید مصوبه‌ای اختصاصی جهت جلوگیری از مهاجرت ایشان تصویب کند. نمونه دیگر آقا بابک است که سرمایه‌دار و کارآفرین نمونه کشور بود و الان متاسفانه در بند است. از مهاجرت این نخبه به دیار باقی هم باید جلوگیری کرد.

یک خطر بزرگ هم بیخ گوش ما قرار گرفته که متاسفانه این بار نه مسئولان و مجلس بلکه مردم کوتاهی می‌کنند و ممکن است با مهاجرت‌شان صدمه بزرگی به کشور وارد شود.

مهاجرت آقا باقر و آقا محسن از خوبای دموکراسی و انتخابات که هر بار که کاندیدا می‌شوند با قدرنشناسی مردم مواجه می‌شوند، می‌تواند ضایعه جبران‌ناپذیری باشد. این عزیزان را باید بهشان یکی یک دانه دولت بدهیم تا بمانند و خدمت کنند. تا کی پرش نخبگان؟

از همین امروز باید شروع کنیم به نگهداری نخبگان. البته الان هم دیر شده است. شما یک چرخی در اینستاگرام بزنید می‌بینید بسیاری از نخبگان که اکثرشان فرزندان مسئولان هستند فرار مغزها کرده‌اند و با تی‌شرت آستین حلقه‌ای و ماشین آخرین مدل در آمستردام و پاریس و رم و سانفرانسیسکو در حال نخبگی هستند.

متاسفانه غرب از این سرمایه‌های علمی استفاده می‌کند و ما همچنان داریم با افزایش حقوق مدیران مخالفت می‌کنیم. بیایید این‌قدر ضد‌نخبه نباشیم! بیایید این‌قدر سنگ‌اندازی نکنیم. خب؟ آفرین.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهمن

      دمت گرم خدايش

    • یاس

      سرور تمام نخبگان یادت رفت بگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج