چرا در فضای مجازی بددهنی می کنیم؟!
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
دیاکو_موبایل F دومی
ایرانیان - F داخلی موبایل111
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - f تبلت1111
فرش مرتضوی_1
دکتر نداف کرمانی 1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
فرش مرتضوی_3
دکتر نداف کرمانی 3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
فرش مرتضوی_ 4
دکتر نداف کرمانی 4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
دکتر نداف کرمانی 2
فرش مرتضوی_2
دیاکو_F داخلی دومی
ایرانیان - F داخلی1111
۴۹۲۴۳۵
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
۷۲۳۸
طبق نظرسنجی مؤسسه Pew، از هر ۱۰ آدم آنلاین، دست‌کم ۴ نفر در برهه‌ای از زندگی به خاطر رفتارهای ترول‌های مورد اذیت و آزار قرار گرفته است. میزان فعالیت ترول‌ها تا جایی پیش رفته که در سپتامبر سال ۲۰۱۵، چند سایت بزرگ شامل Recode, Reuters, Popular Science, The Week, Mic, The Verge و USA Today اعلام کردند که کلا بخش کامنت‌های خود را غیرفعال کرده‌اند.
وب‌سایت یک پزشک: در اینترنت حتما فراوان به صفحاتی رفته‌اید که در آن کاربران به صورت انبوه کامنت‌های نامناسب می‌گذارند:

صفحات اینستاگرام و فیس‌بوک آدم‌های مشهور، پای برخی خبرها در سایت‌ها که به محل تخلیه تمایلات نژادپرستانه یا جنسیتی تبدیل می‌شود، استفاده وقحیانه از دشنام توسط طرفداران تیم‌های ورزشی در محیط آنلاین، کامنت‌های نامربوط پای پست‌های وبلاگ‌ها و ….

ظاهرا ترول‌ها همه جا را فتح کرده‌اند. اما چرا چنین می‌شود؟

طبق نظرسنجی مؤسسه Pew، از هر ۱۰ آدم آنلاین، دست‌کم ۴ نفر در برهه‌ای از زندگی به خاطر رفتارهای ترول‌های مورد اذیت و آزار قرار گرفته است. میزان فعالیت ترول‌ها تا جایی پیش رفته که در سپتامبر سال ۲۰۱۵، چند سایت بزرگ شامل Recode, Reuters, Popular Science, The Week, Mic, The Verge و  USA Today اعلام کردند که کلا بخش کامنت‌های خود را غیرفعال کرده‌اند.
 
 چرا برخی‌ها در اینترنت ترول می‌شوند؟ علت بددهنی‌ها و کامنت‌های نامناسب چیست؟

بسیار بر این باورند که ترول‌ها، اقلیتی کوچک از کاربران اینترنت هستند که شخصیت ضداجتماعی دارند. مصاحبه‌های قبلی که با چنین افرادی انجام شده، نشان می‌دهد که ترول‌ها ویژگی‌های شخصیتی و بیولوژیکی خاصی دارند، مثلا سادیسم دارند یا در تمایل بیمارگونه در جستجوی سطح زیاد تحریک از خود نشان می‌دهند.

اما آیا واقعا همه ترول‌ها، ترول زاده می‌شوند؟

آیا آدم‌های عادی هم نمی‌توانند ترول شوند یا گاهی رفتاری ترول‌گونه پیدا کنند.

به تازگی سایت CNN با تحلیل ۱۶ میلیون کامنت و ترتیب دادن یک آزمایش آنلاین، سعی کرده است که دو عامل مهم که می‌تواند آدم‌های عادی را ترول کند، پیدا کند.

در این آزمایش ۶۶۷ نفر به کار گرفته شدند و از آنها خواسته شد که مقالات و بحث‌های کامنتی زیر آنها را بخوانند. همه این افراد، مقالات یکسانی را می‌دیدند، اما به برخی مقالاتی نشان می‌داد که بخش کامنت آنها آنها، با گفتگوهای ترولی شروع می‌شد، مثلا با کامنتی حاوی ناسزاگویی واضح و نسبت دادن لقب‌های ناپسند یا نژادپرستی. اما بقیه افراد مقالاتی می‌دیدند که با کامنت‌های خنثی شروع می‌شد.

حالا آنها باید کامنت خود را می‌گذاشتند.

نتایج این تحقیق نشان دادند که عامل اول که روی رفتار ترول‌گونه تأثیر می‌گذارد، شرایط عاطفی یا اصطلاحا مود اشخاص است. آنهایی که شرایط روحی منفی دارند، بیشتر احتمال دارد که کار ترولی کنند. نتیجه جانبی دیگر این بود که بسته به ساعت کامنت‌گذاری و ایام هفته، فعالیت ترولی می‌تواند کم و زیاد شود. این طرح ترولی، با الگوهای طبیعی زیستی و عاطفی آدم‌ها هم منطبق است. به این ترتیب، در طی ساعات دیروقت شب و نیز روز اول هفته، میزان کامنت‌های ترولی بیشتر می‌شود.
 
 چرا برخی‌ها در اینترنت ترول می‌شوند؟ علت بددهنی‌ها و کامنت‌های نامناسب چیست؟

عامل دوم، محتویات قبلی بخش کامنت است. اگر کسی ببیند که کامنت‌ها با یک کامنت ترولی شروع شده، بیشتر احتمال دارد که خودش کامنت ناجور بگذارد. تحقیقات مشخص کرد که کامنت شماره یک، نقش زیادی در محتوی کامنت‌های دیگر دارد. هر میزان هم نسبت کامنت‌های ترولی بیشتر باشد، احتمال اضافه شدن کامنت‌های ناپسند، بیشتر می‌شود.

جالب بود که محققان، با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشیتی، سامانه‌ای درست کردند که با استفاده از همین دو فاکتور می‌توانست احتمال گرفتار شدن یک مطلب و یک نویسنده را در آتش آسیب ترول‌ها را مشخص کند! این سامانه در ۸۰ درصد اوقات، می‌توانست به دقت پیشبنی کند که یک فرد، کامنت ترولی خواهد گذاشت یا نه.

نتیجه مهم این بود که وضعیت روحی و محتوای بحث، نقش بسیار مهم‌تری نسبت به عوامل درونی، در احتمال رفتار ترولی داشتند. یعنی ترول شدن بیشتر زاده محیط اشخاص است تا ویژگی‌های ذاتی!

راه چاره

به این ترتیب، می‌توان گفت درست به همین خاطر، راه‌هایی برای کم کردن رفتار ترولی هم وجود دارد. یکی از ترفندها می‌تواند این باشد که پست‌هایی که بالقوه می‌توانند هدف ترول‌ها قرار بگیرند را مشخص کنیم و از قبل به مدیران بخش کامنت سایت‌های یا مسئولان صفحات اشخاص در شبکه‌های اجتماعی بگوییم که با دقت بیشتر رفتار کنند.

البته الگوریتم‌های یادگیری ماشینی هم می‌توانند در این میان به کمک بیایند و برای ما فیلترهایی درست کنند که با دقت و سرعت بالا عمل کنند.

مداخلات اجتماعی هم در مقابله با ترول‌های خیلی مفید هستند. اگر ما به کاربران اجازه حذف و ویرایش کامنت‌ها را بدهیم، احتمال اینکه آنها کامنتی را که به صورت تکانه‌ای درج کرده‌اند، مورد تجدید نظر قرار بدهند بیشتر می‌شود.

اضافه کردن کامنت‌های مدیریتی که قوانین بخش کامنت را تصریح می‌کنند یا متن کوتاهی در همان قسمت کامنت‌گذاری که از اشخاص شیوه درست کامنت‌‌گذاری را می‌خواهند، هم می‌توانند سودمند باشند.

در جریان تحقیقات دیگر ما باید شناسایی کنیم که علت تجمع و سازماندهی ترول‌ها چیست یا اینکه علت فحاشی متمرکز به یک فرد چه می‌تواند باشد.

شناسایی انگیزه ترول‌ها هم مهم است، برای مثل این شخص می‌خواهد با کارش به دیگران آسیب برساند یا اینکه صرفا دوست دارد، دیدگاه هم را ابراز کند.

دست آخر اینکه بسیاری از ترول‌های آدم‌های عادی هستند، اما ممکن است روز بدشان باشد یا اینکه تحت تأثیر کامنت‌های دیگر، تغییر رویه داده باشند.
برچسب ها:
مطالب مرتبط
انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
13:26 - 1395/12/18
ببخشید "ترول" یعنی چی ؟
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
فرش ریحان 1
اپیلاسیون نانا 1
فرش تارنگ_1
فرش ریحان 3
فرش تارنگ_3
شیرآلات زمانی_3
اپیلاسیون نانا 3
فرش ریحان 4
فرش تارنگ_4
شیرآلات زمانی_4
اپیلاسیون نانا 4
فرش تارنگ_2
اپیلاسیون نانا 2
شیرآلات زمانی_2
فرش ریحان 2
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
استیل رگال_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دیاکو_فوتر موبایل داخلی
دکتر قدیمی_فوتر موبایل
کالابرد_فوترموبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
فرش تارنگ_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
بانک کتاب پایتخت_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوتر2
شفا_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
کالابرد_فوتر
فرش تارنگ_فوتر
بانک کتاب پایتخت_فوتر
استیل رگال_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
دکتر قدیمی_فوتر
فنی آتل_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
دیاکو_فوتر داخلی