اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۹۴۱۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خارجی ها در ايران چقدر هزينه مي‌کنند؟

«يک گروه ۳۰ نفره از گردشگران خارجي فقط براي ديدن کاخ - موزه‌ي نياوران بايد بيش از ۵ / ۱ ميليون تومان هزينه کند.»

خبرگزاری ایسنا: «يک گروه ۳۰ نفره از گردشگران خارجي فقط براي ديدن کاخ - موزه‌ي نياوران بايد بيش از ۵ / ۱ ميليون تومان هزينه کند.»

در شرايطي که آژانس‌هاي گردشگري پيش‌بيني مي‌کنند امسال ميزان ورود گردشگران خارجي به ايران خوب باشد، ولي صدور مصوبه‌ي هيأت وزيران درباره‌ي افزايش ۳۰ درصدي ورودي‌هاي محوطه‌ها و سايت‌هاي تاريخي، اندکي اوضاع را براي اين آژانس‌دارها نگران‌کننده کرده است، چون آن‌ها قبلا تورها را بدون در نظر گرفتن اين مبلغ فروخته‌اند و حالا بايد اين مبلغ اضافه را از جيب خود بپردازند.

محمدشريف‌ ملک‌زاده - رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري - براي اين‌که با آژانس‌هاي گردشگري همراهي بيشتري داشته باشد و به نحوي حالا که اوضاع ورود گردشگران خارجي اندکي روبه بهبود است، شرايط را هموارتر کند، بخشنامه‌اي را اواخر سال گذشته صادر کرد که براساس آن، مبلغ ورودي‌ها براي تورهايي که با نامه‌ي جامعه‌ي تورگردانان مراجعه مي‌کردند به قيمت قبل محاسبه مي‌شد.

اعتبار اين بخشنامه تا ۲۹ فروردين‌ماه امسال بود. حالا با پايان يافتن اين زمان، جامعه‌ي تورگردانان دنبال تمديد اين مهلت است.به گفته‌ي ابراهيم پورفرج - رئيس جامعه‌ي تورگردانان ايران -، ملک‌زاده بار ديگر با تمديد اين بخشنامه موافقت کرده است و حالا مانده ابلاغ و هماهنگي آن با مسئولان مرتبط در ميراث فرهنگي و امور موزه‌ها.آژانس‌دارها افزايش ۳۰ درصدي مبلغ ورودي محوطه‌ها و سايت‌هاي تاريخي را نوعي اجحاف در حق گردشگران خارجي مي‌دانند، چراکه بزرگ‌ترين و مهم‌ترين انگيزه‌ي آن‌ها از سفر به ايران، ديدن همين آثار تاريخي و موزه‌هاست که با گران شدن ناگهاني ورودي آن‌ها، به گردشگران شوک وارد مي‌شود و امکان دارد در تصميم‌گيري‌شان براي سفر به ايران تأثير منفي داشته باشد.

همچنين پورفرج - رئيس جامعه‌ي تورگردانان - در اين‌باره اظهار کرد: يک گروه ۳۰ نفره از گردشگران خارجي فقط براي ديدن کاخ - موزه‌ي نياوران بايد يک‌ميليون و ۶۵۰هزار تومان بدهد، در حالي‌ که ما اين تور را قبلا فروخته‌ايم و حالا براي جبران آن بايد اين مبلغ اضافه را از جيب بدهيم، براي همين است که آژانس‌دارها اعتراض مي‌کنند.

در اين ميان، برخي آژانس‌دارها هم از همکاري نکردن برخي استان‌ها براي اجراي بخشنامه‌ي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري سخن گفته‌اند. محمدعلي واقفي - قائم‌مقام جامعه‌ي تورگردانان ايران - گفت: با افزايش قيمت ورودي‌ها، راهنما بايد حجم زيادي پول همراه خود داشته باشد تا مشکلي در مواقعي که همکاري صورت نمي‌گيرد، پيش نيايد .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج