۴۹۴۲۵۳
۲۸ نظر
۵۰۰۱
۲۸ نظر
۵۰۰۱
پ

سود سهام عدالت برای هر نفر ۳۲ هزار تومان است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ارزش پرتفوی سهام عدالت حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است، گفت: سالانه حدود ۳۲ هزار تومان از محل سود سهام عدالت به هر فرد تعلق می گیرد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ارزش پرتفوی سهام عدالت حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است، گفت: سالانه حدود ۳۲ هزار تومان از محل سود سهام عدالت به هر فرد تعلق می گیرد.

محمد رضا پور ابراهیمی با اشاره به اینکه موضوع سهام عدالت یکی از موضوعات مهم و اساسی اقتصاد ایران است، گفت: از سال 85 واگذاری سهام عدالت در دستورکار مسئولان قرار گرفت و بازه زمانی ده ساله برای سهام در نظر گرفته شد، که هم اکنون یک دارایی رها شده در اقتصاد ایران است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سهام عدالت از نگاه مردم برگه بی خاصیتی است که حق مالکیت و میزان سود آن مشخص نیست، افزود:شخصی که سهامداری یک شرکت می شود می تواند برای انتخاب مدیرعامل رای دهد،در حالی که مردم در تصمیم سازی مدیریتی سهام عدالت مشارکت ندارند.

پورابراهیمی ادامه داد: همچنین در خرید و فروش، جابجایی و جایگزینی ملک خود و همچنین در سود آن هیچ نقشی ندارند، که تبدیل به دارایی بی خاصیت در سبد اموال خانوارها شده است.

وی با بیان اینکه سهام حدود ۶۰ شرکت بزرگ به نام سهام عدالت به مردم واگذار شد، یادآور شد:ارزش پرتفوی سهام عدالت در ابتدا ۹۶هزار میلیارد تومان بوده که بر اساس برآوردهای جدید ارزش سهام هم اکنون حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان شده و ارزش آن کاهش یافته است.

پورابراهیمی با اشاره به خروج ۷ شرکت پالایشگاهی از سبد سهام عدالت، افزود:دولت با خروج این ۷ شرکت ارش سهام عدالت را کاهش داد، که این ۷ شرکت سودآورترین شرکت های بورسی بود و به جای آنها ۲ شرکت غیر بورسی را ارائه کرد.

وی ادامه داد:دولت گوشت لخم سهام عدالت را جدا کرده و مشخص نیست که آیا استخوانی برای آن باقی می گذارد یا خیر؟

پورابراهیمی با بیان اینکه دولت از روز گذشته سامانه سهام عدالت را راه اندازی کرد، اظهار کرد:مردم با مراجعه به این سامانه وضعیت سهام و صورتحساب خود را مشاهده می کنند، در واقع بعد از ۱۰ سال مردم هنوز به مالکیت نرسیده و به صورتحساب می رسند، که از بیخ و بن دچار مشکل اساسی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود:دولت اظهار داشته که اقدامات اخیر درباره سهام عدالت برای پرداخت سود ده ساله سهام به مردم است، که قیمت سهم مردم به تاریخ امروز مشخص می شود، تا بتواند سود خود را دریافت کند.

وی ادامه داد: توقع مردم تملک دارایی سهام عدالت است و تصمیم گیری برای آن است و هم اکنون با انتشار یک برگه صورتحساب هیچ اتفاقی برای مردم نمی افتد.

پورابراهیمی با بیان اینکه دولت اظهار کرده که قصد پرداخت سود سهام عدالت به مردم از سال آینده را دارد، گفت:این هیاهویی که دولت ایجاد کرده به جز ایجاد مطالبات مردمی که اثر منفی آن برای خود دولت است، هیچ ثمری نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برآوردها و محاسبات کل ارزش پرتفوی سهام عدالت ۵۵ هزار میلیارد تومان است، افزود:سهم مردم با واریزی امسال از پرتفوی سهام عدالت ۲۵هزار میلیارد تومان می شود که حدود ۴۵ درصد است و سهم دولت از پرتفو ۳۰هزار میلیارد تومان بوده که ۵۵ درصد می شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه بر اساس برآوردها متوسط کل سود سهام عدالت در سال آینده حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد:با توجه به اینکه ۵۵ درصد سود متعلق به دولت و ۴۵ درصد متعلق به مردم است، حدود هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان سود به دولت و هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان به مردم می رسد.

انتقاد از عدم مشورت دولت با مجلس درباره اتخاذ تصمیمات پرداخت سود سهام عدالت

وی یادآور شد:اگر هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان بین حدود ۵۰ میلیون دارنده سهام عدالت توزیع شود، سالانه حدود ۳۲ هزار تومان به هر نفر و ماهانه حدود ۲ هزار و ۷۰۰ تومان به هر فرد تعلق می گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم، با بیان اینکه هزینه مردم برای دریافت صورتحساب بسیار بیشتر از سودی است که دولت از سهام به آنها می دهد، افزود:ایجاد مطالبه مردمی برای پرداخت سود ۵۰۰ هزار تومانی از سال آینده به هیچ وجه صحیح نبود و اگر دولت با مجلس درباره پرداخت سود سهام عدالت مشورت می کرد، اتفاقات کنونی رقم نمی خورد.

سود ۲هزار و ۷۰۰ تومانی سهام عدالت زیبنده نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران نیست

پورابراهیمی به خانه ملت گفت: پرداخت سود ۲هزار و ۷۰۰ تومانی سهام عدالت زیبنده نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران نیست و مطالبه مردم تعیین تکلیف سریع مافیای سهام عدالت که در حلقه واسطه مردم و دولت است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه مردم با سهم سود ماهیانه خود ماهانه می توانند دو قرص نان خریداری کنند، تصریح کرد:پرداخت سود حدود ۳۲ هزار تومانی سالانه و ۲ هزار و ۷۰۰ تومانی پس از ده سال شاهکار دولت در سهام عدالت است و این کار حتما باید با مشورت مجلس انجام می شد، لذا افزایش مطالبات مردم سبب آثار منفی اجتماعی در تصمیم گیری های اقتصادی دولت می شود، البته ظاهرا دولت با رویکردی غیرکارشناسی به این کار مبادرت ورزیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ...افرین به مسئولان کشوری!

    • بدون نام

      شرکت‌های پتروشیمی چرا از لیست سهام عدالت خارج کردن پشت صحنه چه خبره آقای روحانی بلای موند که سر این مردم نیاری

    • بدون نام

      2700 تومن شاهکاره برای خودش

    • كارمند

      دوباره پورابراهيمي ساز مخالف كوك كرد
      بابا جان
      پدرآمرزيده
      حالا دولت هم بخواهد پول اندكي بدهد
      تو چي ميگي اين وسط؟؟؟
      تو انصراف بده

    • بدون نام

      سهام شرکت های سود ده رو که به ملت نمیدن اقایون خیلی زرنگ تشریف دارن

    • بدون نام

      اینم مثل یارانه میخان رفتار کنن ..

    • بدون نام

      احمدی نژاد سه ماه مانده بود دوره اول ریاست جمهوریش تمام شود. با این سهام عدالت مردم عام را فریب داد. تمام کارکنان تأمین اجتماعی را بسیج کردن و فرم سهام عدالت برای بازنشستگان پر می کردند. چه روزهایی بود.احمدی نژاد با این ترفند عوام فریبی کرد ورأی آورد.حالا یکی نیست بگه سود سهام عدالت بعد از هشت سال به مبلغ 37هزار تومان به درد چه کسی میخوره که این آقایان اینقدر آنرا به روخ مردم میکشند. بسه دیگه اینقدرمردم را تحقیر نکنید. شرم آور است.

    • بدون نام

      دیوارکوتاه ترازاین دولت نیست آقاجان ده سال می گذرد هفت سال درآن دولت قبل بوده اگر این شرکت ها سودآور بودندتوآن هفت سال معلوم بود یادتان هست قراربود به هرنوزاد یک میلیون تعلق بگیره چهار ماه ادامه داشت بعد حسابهای افتتاح آن چهارماه یکجابرداشت کردند آخرمامردم هوشمند ایران چرااینطور شدیم به خدا دولت چاره ای نداشت جز شفاف سازی کند چرا حوصله نمی کنیم .

    • بدون نام

      همون اویل دوبار دادن نزدیک هشتادهزارتومان
      بعد این سالهای که ندادن هم بحساب میاد از موقعی که تاریخ گرفتن سهام مشخص,شده

    • بدون نام

      بازهم دروغ هنوز دوریال تودست مردم نداده به جان هم افتادن معلوم نیست چقدر سود هرنفره شفاف سازی نمی کنند اصلا این سود دو هزاروهفتصد تومنی جزتحقیر مردم چه گرهی از معیشت قشرکارمندوکارگربازمی کنه تازه معلوم نیست چه موقع پرداخت میشه مڔدم درحال حاضر تواین شب عیدی احتیاج به نقدینگی دارند که توروی خانواده هاشون شرمنده نباشند خواهشا مردم را گول نزنید اگه میخواهید مردم کمی دلشون خوش بشه الان اقدام کنید

    • بدون نام

      اقای کارمند مثل اینکه راستی راستی باور کردی میخوان پول بدن اقا جان چه پولی چه کشکی این ترفند انتخاباته خدا این ملت چقد زود گول میخورن

    • بدون نام

      این ۳۵ هزار تومنم بخوره تو سرتون .ما که نداریم اینم نمیخواهیم فقط امیدوار از قران دارم آه‌ بچهای ما هم‌ که تو این شب عید نمیتونیم یه دست لباس براشون بخریم ....

    • شاهدوستی

      هه من یادم میاد سال89دخترم به دنیا اومد اقای احمدی نژاد دستور داده بودن والادین برن یه حساب واسه نوزادشون افتتاح کنن دولت هم یک میلیون میده ماه به ماهم یه چی میذاره روش منم رفتم یه حساب 200000تومانی باز کردم دوتا دفترچه دادن یکی خودم باز کرده بودم یکی برادر احمدی نژاد چند مدت بعد رفتم ببینم چه خبره کارمند بانک گفت هیچ خبری نیست دولت پول نریخته درواقع کنسل شده. منم گفتم پ دفترچه خودم باز کردم ببندم اقای کارمند گفتن نمیتونی دست بزنی هیچی دیگه 200000تومان من کمک کردم به دولت. ...

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره هر چه تحقیر کردید بسه دیگه برید به خودتان بخندید سالی دو هزار وهفتصد تومان واقعا مضحکه شدید ان شاءالله خدا ازتون نگذره

    • بدون نام

      بخوره تو سرتون با این گرانی عجیب.

    • خوزستان

      زهر مار بشه فقط برا انتخابات و رای ریزی هست

    • کارگر

      بابا ما که داشتیم زندگیمونو میکردیم بازم عید نزدیک شد ایجاد شائبه در میان مردم اگه پول نیاز دارید بگید مردم کمک میکنند من خودم با حقوق حداقل کارگری حاضر ماهیانه ۲۵۰۰ تومان بریزم به حساب دولت ولی آرامش داشته باشم بزارید مردم راحت باشن فکر کنم دیگه یاد گرفتیم چطور با فقر بسازیم

    • بدون نام

      خدا لزنه تو سرت اگه احمدی نژاد بود الا این 6سال بود سهام داشتی

    • بدون نام

      وافعا خیلی ولخرجی میکنه این دولت ما نکنید اینکار ومردم بعد از ده سال خیلی شرمنده شما اقایان میشه

    • بدون نام

      ههههههههه واقعا خنده آوره قبل انتخابات

    • بدون نام

      واقعا این دولت ما خجالت نمیکشه این همه ملت رو فریب میده

    • بدون نام

      سلام من رفتم سبت نام کنم گفتند سایت بسته شده بیکار هم هستم با سه بچه یکیش معلول این چه عدالتی ... جواب میخوام نزدیک انتخابات یادتون افتاد به سهام عدالت ؟

    • فضولباشی

      شماهاهم خ.دتون وهم مردم بیچاره راده سال است دست انداخته اید مردم راضینددست ازسرشان بردارسدوکلش رابه کسانی بدهیدکه الان متولئ این سهام هستندوبه اسم مردم این اموال رادراختیارگرفته وبالامی کشندوحاضربه پس دادنش هم نیستند اینقدرمردم ایزان راپست فرض کرده ایدکهذفکرمی کنیدبخاطراین گدابازیها می ایندرای می دهند

    • بدون نام

      خیلیه باید بابرنامه خرج بشه خدا پدر بانیشو

    • بدون نام

      ۶سالاز ده سال که مربوط به دولت شما (قبل )است,شما که دست اندر کارید چرا کاری نکردید چند سال قبل!!؟

    • بدون نام

      وطنم ای شکوه پا بر جا زخمی سر بلند دورانها کشور روز های دشوار با تومیتوان دل به دریا زد..........

    • بدون نام

      باسلام وخسته نباشید .بقول ملا نصرالدین. ماهیا ن را گربها خورده اند حالا دنبال استخوانهایش میگردند که بدست مردم شریف و بدبخت که همچون گوسفند مظلوم ته گرگها از هر طرفش میحورند میگوید بخورید مواظب باشید دندانتان نشکنه حالا با پرداخت سالانه سی دو هزار تومن سهام عدالت میخواهند بگوید فکر نان سفره شماها هستیم .دارند کداها وتکدها را از کلان شهرها جمع میکنند ولی آقایان سیاستمداران .سهام عدالت و یارانه دادگان به کشورها میگویند ایرانیان عزیروسر بزیز که چنان ملتی مظلومدر هیچ جای دنیا پیدا نمیشود ازاین اخلاق این ملت سو استفاده کرده .هر آنچه این مملکت دار د و داشته آقایانی میخورند واختلاس میکنند وحقوقهای نجومی میگیرندو نوبت که به ملت میرسد میگویند گیش و مات .وبدنیا اعلان میکنند ملت ما کداو چشم بدست دیگران ندارد وفقط .ما آنهارا کدا کرده و تکدی را یادشان دادیم وروز پنجشنه را هم میشناسند ..وبدون اینکه به ملت و مردم چیزی بدستشان برسد آنقدر در رسانها وروزنامها با تبترهای بزرگ مینویسند وپس از آنکه تمام بازاریها و انرژیها دادها بروی کالایشان ده وبیست برابر گذاشتند .ودولت هم متوجه شد که خواسته اش با اینجوری سیاستشان به مرام خود رسیدند درآخر کار یا بودجه کم میاد یا یکنفر را بزک دوزک کرده که فلان مبلغ اختلاس شده دیگر ازمعیشت مردم خبرینشد وازیاد رفت و تمام فکرها میپره به اختلاس برنده وبعدش چنان شد چنان برد حالا مردم بدبخت با ان گرانی و تبرم وچکار کنه ویکی را نیز یادش میدهند برو تلویزیون ویا روزنامه ازدرد مردم بگو تا اینکه ملت بداند پشتیبان دارد در صورتیکه همه اش گشگ بادمجان است وبدبختی مردم که مردم است که بادستش افسار خری گرفته اقا جان کجا با این شور هیجان میفرماید بمن گفتند برو الاغی ببار باقلی ببر..انشاا..ایکاش دروغ بود وراستش ببریم..انشاا..

    • بدون نام

      دعای ما فقرا مستضعفان کارگران فقط خدا از شما .........غارات گران بیت المال نگذرد فقط دروغ پشت دروغ بشنویم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج