جاباما
۴۹۴۵۵
۱۰۹ نظر
۵۸۵۵
۱۰۹ نظر
۵۸۵۵
پ

پارک های جدید و با امکانات تهران کجا هستند؟

ما برای کمک به شما، مشخصات تعدادی از پارک های جدیدالتاسیس و معروف این سال ها را اینجا آورده ایم، بلکه راحت تر بتوانید انتخاب کنید.

هفته نامه همشهری جوان: کافیست نگاهی به ساختار شهر ها در گذشته بیاندازیم تا در عکس های قدیمی چشممان به خانه هایی با حیاط و باغچه و حوض بیفتد. خانه هایی که حیاطشان لحظه ای از سر و صدای ساکنان خانه آرامش نداشت و هر روز محل بازی های کودکانه و دور هم نشستن اعضای خانواده و همسایه ها و گفتگو های روزمره بود.

حالا با تغییر الگوی شهر نشینی دیگر اثری از حیاط و فضاهای این چنینی دیده نمی شود و خانه های آپارتمانی فضاهای سبز کمتری را در خود دارند. شاید بهترین راه برای جبران کمبود این فضاها پارک هایی باشد که در جای جای شهر ایجاد شده اند. پارک ها مکان هایی هستند برای گذران ساعاتی به دور از خستگی ها و روزمرگی ها و پیدا کردن آرامش، که با فضای سبز و امکانات متنوع خود خلق لحظات متفاوتی را برای ما ممکن می کنند.

امکانات همه ی پارک ها متفاوت هستند؛ گاه در این پارک ها گونه های گیاهی خاصی وجود دارند گاهی چشم انداز ویژه ای را به شما هدیه می دهند و گاه فرصتی برای آموزش کودکان فراهم می آورند و هزاران ویژگی دیگر. اما چیزی که مهم است شناخت این پارک ها و ویژگی های آنها است تا برای گردش خانوادگی خود برنامه ریزی درستی داشته باشید. امروز قصد داریم به سطح کلانشهر تهران برویم و پارک های شاخصی را که در سال های اخیر تاسیس شده اند را به شما معرفی کنیم.

بوستان نوروز

زمان افتتاح: نوروز ۱۳۹۲

مساحت تقریبی: بیش از ۹ هکتار

نکته ویژه: بزرگترین بوستان پهنه غربی عباس آباد است

امکانات: دریاچه به عمق ۱/۵ متر، مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی، پلانتاریوم (برای توضیحش ادامه متن را بخوانید)

آدرس: غرب بزرگراه شهیدمدرس و جنوب پارک آب و آتش. با عبور از مجموعه آب و آتش و ادامه مسیر به سمت جنوب، بعد از اتوبان شهید همت با استفاده از یک پل ارتباطی وارد بوستان نوروز و مجموعه پلانتاریومش می شوید.

پارک های جدید و با امکانات تهران کجا هستند؟
اگر آن گنبد بزرگ شیشه ای که مدت ها کنار بزرگراه همت خودنمایی می کرد، با مغز و احساسات شما هم مثل ما بازی کرده باشد، حالا فرصت مناسبی برای ارضای این کنجکاوی است. آب دستتان است بگذارید زمین و فارغ از علاقمندی تان، سریعا یک سر به این پارک بزنید تا بالاخره کشف کنید این گنبد گردالوی شیشه ای را، این بنا، مربوط است به مجموعه «پلانتاریوم» که چهارمین آسمان نمای بزرگ دنیاست و خوراک عشق نجوم ها.

البته ظاهرا علاقمندان به رشته های دیگر مثل فیزیک، شیمی و زیست شناسی هم از آن بی فیض و بدون دشت برنخواهند گشت (البته برای ما که از این چیزها سردرنمی آوریم همان معماری خفنش کافی است). ضمنا این پارک کارکردهای بین المللی و فرهنگی هم دارد و در بخشی از آن به نام «اکو»، برای کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو (به علاوه بحرین و عراق، که عضو اکو نیستند ولی نوروز را جشن می گیرند) 12 سکو طراحی شده است. با همه این حرف ها، اگر احساس می کنیدطاقت این قدر علم و فرهنگ را ندارید، می توانیدهمه را رها کنیدو بروید کنار ساحل دریاچه پارک و حال مبسوط بی دغدغه ای ببرید.


بهشت مادران (پارک بانوان)

زمان افتتاح: اردیبهشت ۸۷

مساحت تقریبی: ۲۰ هکتار

نکته ویژه: اولین پارک مختص بانوان درتهران است. البته بعد از آن، به حال سه پارک «خانمانه» دیگر هم راه افتاده؛ پارک مادر آزادگان، پارک ترجس و پارک پردیس بانوان.

امکانات: پیست دوچرخه سواری حرفه ای و نیمه حرفه ای - سالن های ورزشی چند منظوره (والیبال بسکتبال و تیر و کمان) و خانه فرهنگ حورا.

آدرس: تقاطع اتوبان های رسالت و حقانی، انتهای خیابان جلفا. البته اگر تاکسی سوار شدید و چشم های آقای راننده با شنیدن این اسم گرد شد، بگویید پارک نشاط سابق.

پارک های جدید و با امکانات تهران کجا هستند؟
آقایان به خودشان زحمت ندهند و اینجا را نخوانند. چون تا هفت بعدازظهر توی این پارک راهشان نمی دهندو همه امکاناتش در اختیار و خدمت خانم هاست. خیالتان راحت باشد. از ورودی که گذشتید دیگر هیچ مردی را نخواهید دید. حتی اگر بخواهید هم، به لطف ماموران خانمی که در پارک هستندوامنیت و رضایت خاطر حاضران را تامین می کنند، چنین اتفاقی نخواهد افتاد. می توانید با خیال راحت و البته لباس راحت ورزش کنید، درس بخوانید، آشپزی (!) کنید (به یمن گاز پیک نیکی و متعلقات)، دور هم بنشینید و گل بگویید و گل بشنوید و به عنوان پیشنهاد اکازیون، دوچرخه سواری کنید.

حتی اگر دلتان خواست، در این اردیبهشت زیبا که فصل توت هم هست، از درخت های توتش بالا بروید و داغ داغ توت تازه حاصل دسترنج خودتان را نوش جان کنید. فقط یادتان باشد روزهای جمعه هوای مجردی به سرتان نزند. جمعه ها درها به روی آقایان هم باز می شود.


بوستان ولایت

زمان افتتاح: ۱۳۹۰

مساحت تقریبی: ۶۰ هکتار (در فاز اول)

نکته ویژه: مساحت کل این پارک بعد از راه اندازی تمام فازهایش به ۲۷۰ هکتار می رسد. دو سال قبل، در پروژه دو طبقه کردن بزرگراه صدر ۸۰۰ درخت درخت توت بزرگراه ظرف مدت دو شب از جا درآمد و منتقل شد به بوستان ولایت.

امکانات: رینگ اتومبیل رانی و موتورسواری، صخره نوردی، پیست دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی و تن درستی، زمین های بازی برای کودکان و بزرگسالان، شهربازی مسقف، پیست اسکیت و بانجی جامپینگ (تنها جایی در تهران که امکان این تفریح را به خانم ها هم می دهد).

آدرس: انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان. بوستان ولایت در زمین های پادگان قلعه مرغی ساخته شده و بعد از افتتاح خط مترو هم خیلی راحت می توانید به اینجا برسید.

پارک های جدید و با امکانات تهران کجا هستند؟
اگر جنوب تهران زندگی می کنید، اصلا به خودتان زحمت ندهید و پی پارک بزرگ و با امکانات، سمت باقی مناطق پایتخت اره نیفتید. اینجا نه فقط همه امکانات پارک های بالاشهر را دارد، که حتی روی خیلی از آنها را هم کرده! مثل همین پیست اتومبیلرانی اش برای آقایان چه چیزی بهتر از اینکه هی پا روی گاز بگذارند و ویراژ بدهند و لایی بکشند؟ البته اگر مهارتش را داشته باشند و کار دست خودشان ندهند.

علاوه بر آن، انواع و اقسام بازی ها و ورزش ها را می توانید در این پارک پیدا کنید. برای پیاده روی هم خوب است. ضمنا خانم ها می توانند بروند مجموعه شهربانوی این پارک، که ورودی جداگانه ای دارد؛ فقط هم مخصوص خانم هاست و امنیتش برقرار.


پارک آب و آتش

زمان افتتاح: ۱۳۸۸

مساحت تقریبی: ۴/۲ هکتار (در فاز اول)

نکته ویژه: قرار است وصل شود به اراضی عباس آباد و بشود یکی از بزرگترین مراکز تفریحی ایران. ضمنا اولین پارک درون شهری است که امکان آموزش سوارکاری دارد.

امکانات: آموزش اسب سواری - بوفه های فست فود - پل ابریشم (همان پلی است که اینجا را به اراضی عباس آباد وصل می کند) - لانه کبوتر - کالسکه رانی - فانوس دریایی - آب نما - برج آتش - پیست اسکیت - قرقره و دوچرخه خودران! (که توضیحش را پایین تر می خوانید). تازه امکان گرفتن عکس با لباس ترکمنی هم برای شما فراهم است.

آدرس: شمال مجموعه تفریحی اراضی عباس آباد. دقیق ترش می شود میدان ونک، اتوبان حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، ضلع جنوبی اتوبان دسترسی به پارک هم از دو ورودی ممکن است؛ یکی خود اتوبان حقانی و دیگری کوچه کنار پارک در ضلع غربی.

پارک های جدید و با امکانات تهران کجا هستند؟
هم پارک خانواده است و هم اگر بخواهید، امکانات اجرای ژانگولر دارد؛ مثل همین قرقره ها که عملیات تکاوری در فیلم ها را می توانید با آن تجربه کنید (طبعا در اشل کوچکتر!). یا دوچرخه خودران را - که وسیله ای است شبیه دوچرخه اما برقی که چرخ هایش در طول دستگاه قرار نگرفته اند و حفظ تعادلش به این راحتی ها نیست - بگیرید ودور پارک با آن بچرخید.

از فانوس دریایی بالا بروید و شهر را ببینید، یا اگر اهل تفریحات فرهنگی هستید. مقابل آمفی تئاتر پی نقال باشید که در هفت پرده، داستان حضرت ابراهیم (ع) را برایتان پرده خوانی کند. بعد بروید سراغ تفریح اصلی پارک، یعنی آب بازی. حفره هایی روی سطح زمین طراحی شده که فواره ازشان بیرون می زند. سعی کنید فرکانس خروج آب را از سوراخ ها حساب کنید و بروید روی حفره ها بایستید (اگر فیزیک نخوانده اید و نمی دانید فرکانس چیست، حدس بزنید آب هر چند ثانیه یک بار بیرون می باشد).

هنر شما این است که قبل از آتش کردن فواره، از روی حفره مربوطه بپرید روی آن یکی که هنوز زمان شلیکش فرا نرسیده. البته باید زیاد خوشحال باشید که این کار را بکنید. اگر نیستید، بنشینید یک گوشه و به خوشحال ها بخندید و مناظر زیبای تپه های عباس آباد را نظاره کنید!


بوستان نهج البلاغه

زمان افتتاح: ۱۳۸۸

مساحت تقریبی: بیش از ۳۵ هکتار

نکته ویژه: بخش فعال پارک، تازه فاز اول از پروژه چهار فازه است.

امکانات: مسیرهای پیاده روی مارپیچ و شیب دار، مسیر دوچرخه سواری، فضای ورزش همگانی، آلاچیق (۸۰واحد) و سه مجموعه بازی برای بچه ها. ضمنا زیر بزرگراه همت، تونلی در حال ساخت است که فاز اول این پارک را به فاز دومش وصل می کند و مردم میتوانند با کالسکه در آن تردد کنند.

آدرس: پارک در دره فرحزاد ساخته شده. بین بزرگراه های نیایش، همت و غرب یادگار امام.

پارک های جدید و با امکانات تهران کجا هستند؟
این پارک، کنار رود و روی شیب دره ساخته شده و راستش را بخواهید، به درد بقچه بندیل بردن و زیرانداز انداختن نمی خورد (در واقع اگر می خواستیم خارجی بازی در بیاوریم، باید اسمش را به سیاق Silicon Valley آمریکایی ها انتخاب می کردیم!). شیب بوستان نهج البلاغه به قدری تند است که اگر بخواهید درجایی از آن بساط کنید، خرت و پرت هاتان به مرور به سمت قعر دره متمایل خواهند شد. البته اگر روی نشستن مُصر هستید، بالاخره کار نشد ندارد و قسمت هایی هم برای این کار در نظر گرفته شده که همان آلاچیق ها باشند اما نظر ما را می خواهید. قید تنبلی و یکجانشینی را بزنید و کمی نفستان را چاق کنید. اینجا جان می دهد برای پیاده روی.

اگر همت کنید و تا بالا بروید، هم عرقتان حسابی درمی آید، هم حس و حال کوهنوردیبهتان دست می دهد. فقط قبل از اینکه دست به کار این اقدام خطیر شوید، یک بطری آب هم بردارید تا آن بالا یاد و خاطره فیلم «127 ساعت» دنی بویل برایتان زنده نشود و مجبور نشوید دهانتان را به آرزوی قطره ای آب رو به آسمان نگه دارید. بعد از پیاده روی با دوچرخه سواری هم خواندن فاتحه برای سه شهید گمنامی که اینجا دفن شده اند را فراموش نکنید. ثواب دارد.


آبشار

زمان افتتاح: ۱۳۹۰

مساحت تقریبی: ۷۰ هکتار

امکانات: آبشار مصنوعی، چند زمین بازی برای کودکان، پیست دوچرخه سواری و هشت برکه به مساحت تقریبی ۷۵۰۰ متر مربع

آدرس: برای رسیدن به آ« باید بروید انتهای بزرگراه همت؛ بعد از پل آزادگان، خروجی پارک آبشار را می بینید

پارک های جدید و با امکانات تهران کجا هستند؟
جای بسیار خوبی است برای نفس تازه کردن و کسب آرامش. درست که انرژی زیر بازوهای جوانانیتان دارد غوغا می کند و باید بریزیدش بیرون اما خب گاهی یک کمی هم آرام بگیرید بد نیست! اصلا برای تجدید قوای روحی - روانی لازم است. یادتان نرود که آرامش و سکوت در این شهر همیشه شلوغ، همیشه رفتنی است. این پارک هم برای این منظور عالی است.

هنوز خیلی شلوغ نشده و می توانید تندتند و زیاد زیاد در آرامش نیمه کوهستانی و سرسبزش کیف کنید. خوشبختانه زیاد هم پیاده روی تند و تیزی نخواهید داشت چون ماشین بیشتر شیب را برایتان طی کرده. منتها اگر راه رفتن روی سنگفرش و قدم زدن کنار برکه ها و آلاچیق های چوبی، به قدر کفایت راضی تان نمی کند، می توانید بالاتر بروید و خودتان را بسنجید که با این همه ادعا، چقدر جان صعود کردن دارید.


کوهسار

زمان افتتاح: کوهسار از پارک های قدیمی تهران است، منتها در چند سال اخیر به خاطر تجهیز و اضافه شدن امکانات جدید مورد استقبال قرار گرفته

مساحت تقریبی: ۵۷۰۰ هکتار، که ۷۰۰ هکتارش هم درختکاری شده (زیاد بودن مساحتش به خاطر کوهستانی بودن پارک است).

نکته ویژه: هر سال صد هکتار به جنگلکاری این منطقه اضافه می شود.

امکانات: محل مناسبی است برای ورزش های هوایی مثل گلایدر، پرتاب بومرنگ، کایت سواری و تست چتر نجات و موتورسواری. آلاچیق و دکه های خوراکی فروشی هم دارد.

آدرس: برای رسیدن به آن می توانید تا انتهای بزرگراه آب شناسان (ایران پارس) بیایید. به میدان شهران که رسیدید، تابلوی پارک جنگلی کوهسار را می بینید که قرار است ریه تنفسی تهران باشد.

پارک های جدید و با امکانات تهران کجا هستند؟
به محض اینکه به ورودی اش برسید، شیب تندش را درک خواهید کرد. اینجا، فضای صاف و پهن به زحمت پیدا می کنید. در عوض جاده پیچ در پیچ و باریکش یکی از هیجانات پارک به حساب می آید. اگر اهل هیجان جدی هستید، می توانید با صد هزار تومان گلایدرسواری را تجربه کنید.

اگر هم جراتش را ندارید، می توانید رد کنج عزلت، چشم بدوزید به آسمان، که چترهای رنگ به رنگ عین پرنده، نرم و روان حرکت می کنند. البته ممکن است صدای غرش ترسناک موتور از فضا درتان بیاورد اما هول نکنید. نیاز هم نیست دست به دعا شوید تا خدا به موتورسواری که اینطور شیب تند حدود 30 و حتی 45 درجه دامنه کوه را بالا می رود عقل حرفه ای هستندو اینجا از سال 50 پیست موتورسواری بوده. در واقع شما به محدوده امن آنها آمده اید و آنها کاری به حریم شما نداشته اند!
پارک ژوراسیک
زمان افتتاح: 1393

مساحت تقریبی: ۳۰۰۰۰ متر مربع

امکانات: محل مناسبی است برای علاقه مندان به دنیای ژوراسیک و داسناسور هاست.

آدرس: سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق
پارک های جدید و با امکانات تهران کجا هستند؟

پارک ژوراسیک تهران با عنوان بوستان دایناسورهای متحرک نیز شناخته می شود. این پارک یک فضای آموزشی، گردشگری و تفریحی را در محله ی سعادت آباد تهران ایجاد کرده است.

این پارک با نمایش مجموعه ای از ۲۸ مجسمه‌ ی متحرک گونه‌های متفاوت دایناسورها در ابعاد واقعی ، به معرفی انواع دایناسورها همراه با صدا و جلوه‌های ویژه می‌پردازد. به وسیله ی این مجسمه ها که قادر به پلک زدن و تکان دادن دست و پا هستندعلمی، روش زندگی و خوراک دایناسورها به بازدیدکنندگان این پارک آموخته می شود.

همچنین یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و دوباره به داخل فرو می‌رود نیز در این فضا به نمایش در آمده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رهام

      مجله جان زمان افتتاح آبشار 1390 نه 14390

    • حسام

      نگاه کن این همه امکانات تفریحی دارن بعد راضی هم نیستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا! انگار ما تصمیم می گیریم کی کجا چی بسازه!

    • بدون نام

      خداییش عجب مطلبی بود. دمتون گرم

    • بندر استارا

      تورو خدا به مسولین بگین تو شهرستان ها هم یه دونه تو شهرستان ها هم درست کنن

    • hamed

      همه پارك هاي تهران شده قليون خونه!

      پاسخ ها

      • سعید

        شهرستانها مکانهای طبیعی و در دسترس دارن و تو تهران دسترسی نزدیک به این مناطق نیست

    • mohammad

      خیلی اشتباه تایپی دارین حواستون کو ؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • لولو

        کوه تو بیابونه

    • محمد

      دست شهرداری درد نکنه خداییش تو سال های اخیر فضای سبز تهران رو گسترش خوبی داده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجا گسترش خوب داده؟؟؟ همش درختی است که غیب می شه!! درخت از بوته و چمن خیلی خیلی خیلی مهمتره! برو ولی عصرو ببین! اصلا انگار نه انگار که زمانی از دو طرف با درختان بزرگ و سبز احاطه شده بوده. اصلا هم خوب نبوده! مثل اون جنگل زیبا و بسیار مفیدی که خراب کردن توش یه چیزی ساختن به نام باغ کتاب که عملا یه منطقه بزرگ پر از سیمانه! واقعا وقت تلف کردن بود و نه باغ بود نه کتاب! فقط نفس درختهای بیچاره رو گرفتن که در نهایت به ضرر تمام موجودات زنده از جمله خودمون تموم می شه !

      • بدون نام

        محمد .... تهرانو دیدی اصلا اخیرا؟؟؟ پاسخی که اون دوست بهت داده رو کاملا تایید میکنم!

    • علی

      بابا چه امکاناتی دارن این تهرانیا.......

      پاسخ ها

      • یاس

        بودجه ماشهرستانیهارومیدن به این تهرانی ها

      • sama

        كدوم بودجه؟؟؟؟؟ مطمئني برعكس نيست؟؟؟

      • حسین

        ههههههههههه برعکس!!؟آره دیگه نفت اهواز و جنوب نوش جونتون

      • بدون نام

        دیگه تهرانی ای باقی نمونده اکثراهمان شهرستانی ها هستند که به تهران محاجرت کردند پس باز هم این به اصطلاح نعمتها مال شهرستانی هاست

      • بدون نام

        تویی که فکر می کنی اونی که یه چیزی دستشه دلیلیه که تو اون چیز دستت نیست... یا خودتو زدی به خنگی یا واقعا خنگی! بشین همین الان یه یه ربع فکر کن ببین واقعا چی به چیه قبل از اینکه اراجیف راجع به تهرانیا بگی ....

    • محدثه

      واقعا ممنون خیلی بهش نیاز داشتم

    • تنها

      این همه تفریح غقط تو پایتخت کشور پس ما چی؟

      پاسخ ها

      • سپیدار

        آخه قربون شکل ماهت هوای به اون پاکیو تفریحات طبیعیتون رو با 4 تا پارک و طبیعت مصنوعی و هوای به شدت آلوده پایتخت مقایسه میکنید؟؟؟

      • بدون نام

        اولا که "فقط" دوما که اول بیا ببین این همه "تفریح" دقیقا چیان بعد ببینم حاضر می شی خودت یه آخر هفته زن و بچه رو ببری اونجا ...

    • راضی

      شما تو شهرستان جاذبه های طبیعی دارید ولی ماچی

      پاسخ ها

      • حسین

        شما هیچی فقط پول نفت اهواز رو دارین

      • بدون نام

        اون پولو هیچ کس نداره داش نگران نباش!

      • بدون نام

        من کلا از این "او این شهری تو اون شهر" خیلی شاکیم چون به نظرم کورن اونایی که فکر می کنن چیزی تقصیر مردم یه شهر دیگه س ولی اینو واقعا موافقم ... تهران همه خانه ها حیاط دلباز و درخت داشت زمانی .. الان بیشتر تهرانیا تو چهار دیواری بتونی و تاریکی سایه برج روبرویی بدون هیچ فضای طبیعی باید زندگی کنن ... من خودم یکی از دلیلهای افسردگیم همینه.

    • nafas

      آب و هوای صد تا شهرستان و جاهای بدون امکانات می ارزه به این تهران پر از آلودگی...خصوصا هواش که روز به روز بدتر میشه

    • رضوانه

      شاید برای بعضی ها قلیون خونه باشه ولی برای ما اینطور نیست

    • مسعود

      پارک چیتگر هم بزرگه و هم قشنگه
      دوچرخه سواری - سفره خونه - امکانات بازی همچنین ازاون بالا که شهرو نگاه میکنی خیلی قشنگه
      سر بزنید
      خوشتون میاد

      پاسخ ها

      • سپیدار

        آقا تو خونه ما همین که اسم چیتگر میاد ارواح جد و آبادمو میارن جلو چشمم
        امنیتش چطور تامین میشه؟

      • بدون نام

        آره چیتگر و پردیسان به نا امنی معروفند.

    • درسا

      تهران جای زندگی نیس هر کاریم بکنند

    • نظر نظر نظر نظر نظر نظر

      لطفا آدرس دقیق بوستان نوروز و بوستان آبشار را بدید.

      پاسخ ها

      • قاسم

        همت غرب بعد ار دانشکده علوم انتظامی

    • محسن

      به نظر من هیچ جای تهران خوب نیست

    • رضوانه

      تهران بعضی از جاهاش خوبه ولی به پای شهرستان نمیرسد!!!!

    • mojtaba

      دمه شهرداری گرم. مخلصه همه کارگران شهرداری هستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کارگرا بله ولی شهرداری اصلا با این طرحاشون که یا مزاحم حیوانات معصوم می شن یا می افتن به جون درختا یا به جای رسیدگی به رفاه مردم می رن دیوار اتوبانو شکلهای بی معنی می کشن! الان تهران زیر حمله شته های سفید داره خفه می شه! هرجا میری یه ابری از شته های سفید همه جا بلند می شه و به همه جات می چسبن بعد به جای رسیدگی به این معضل یا درزگیری درست لوله های آب که آب هدر نره می رن رو دیوار شکلهای بی معنی می کشن!این چه جور شهرداری ایه مثلا؟؟؟

    • فاطی

      حرومشون بشه....

    • سایه

      خیلی قشنگ بودن
      مرسییییییییییییییییی

    • arash

      خیلی خوبه ٫فقط نظم و فقط انضباط اجتماعی و نظم محیطی

      پاسخ ها

      • من

        خداییش راست می گی بعضیا اصلا فرهنگ ندارن تو جاده چالوس رفته بودیم از شر این هوای تهران یه هوایی تازه کنیم کنار رودخانه مای بیبی بچه انداخته بودند آخه چطور دلشون میاد طبیعت بی زبون رو کثیف کنند

      • بدون نام

        اونو دیگه یا رسانه ها باید یاد بدن به همه مردم یا مردم خودشون باید شعورشن در اون حد باشه یا مادر پدر ها به بچه ها یاد بدن به جای اینکه تو ده سالگی براشون اسمارت فون بگیرن ولی منظور از نظم محیطی چیست اینجا جدی؟؟ آدم یاد حکومت نظامی می افته اینطور که شما می گی ...

    • مهلا

      واقعابرترین هاست خیلی ممنون

    • محمد

      با تشکر از زحمات مسئولین شهرداری تهران لطفا از مراغه هم که اخیرا پارکهای متنوع توسط شهرداری احداث شده بازدید کنید

    • بدون نام

      باغ پرندگان هم افتتاح شده است. ما که رفتیم و حسابی جالب بود. شما ها هم برین

    • بدون نام

      خوشبحالتون

    • Parniaر

      خيلي خوبه فقط از تهروني ها و شهرستاني كفتنشون متنفرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حق داری ولی بدون اکثر تهرونی ها همولایتی های خودتند یا مال دهاتا وشهرستان های دیگه اند تهرانی های قدیمی هیچ وقت قمپز در نمی کنند

      • بدون نام

        ایشون که اصلا نگفت منظورش کیان. شاید منظورشون کلا ایرانی ها یا سایت باشه شما چه طوری تصور کردی که ایشون منظورش تهرانی هان؟؟؟ و اصلا کی گفته تهرانی ها قمپز در می کنند؟ ببین همینجوریه که شما مردم هی الکی بین خودتون فاصله درست می کنین ...کسی چیزی راجع به شهرستونی نگفته شما اینطور حرف می زنی .. و اصلا هم کسی حق نداره بی دلیل از تهرانی ها متنفر باشه حتی اگر چیزی نداشته باشه باید بره شهرشو بسازه نه اینکه از تهرانی بدش بیاد یا هر چی

    • علی

      تهران همه جاش الوده نیست فقط اون پایین شهرش الودست بالا شهرش هم هوای تمیزی داره هم پیشرفته تره نسبت به پایین شهر و بعدش امکانات زیاده و هم فرهنگ مردم بالاتره
      الودگی شهر هم بخاطر اون بنزین بی کیفیت هستش که اگه یه ذره توجه بشه مشکل حل مشه.

      پاسخ ها

      • از بچه های بالا..

        درسته که جنوب تهران هواش الوده است ولی هوای زندگی اونجا تمیزتره.........................
        تازشم فرهنگ ادما به مکان زندگیشون نیست.

      • بدون نام

        جوک می گی داش؟؟؟ یا خواهر؟؟؟ پایین شهری که مردم به گربه یا سگ سنگ میندازن هوای زندگیش تمیزتره؟؟؟ خواب دیدی خیر باشه! مثکه تو مشکل شخصی با کسی بالا مالاها داشتی اینجا داری میریزی بیرون ... خودتو درست کن به جای توهین به مردم!

    • fatemeh

      خیلی خوب بود

    • مهنا

      تهرانیا هرچقدم وسایل تفریح داشته باشن وقت و حوصلشو ندارن...

    • سیاوش

      تهران پارکاش خیلی امکانات زیادی گذاشته

    • بدون نام

      نوش جونمون استفاده میکنیم لذتش و میبریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله بله لیاقت ما بیشتر از اینها هم هست .. ایرانیها منظورمه کلا نه شهر خاصی ..

    • بدون نام

      اگه از برخی دوستان جنوبی بپرسیم بودجه فرستادن شاتل فضایی آمریکا از کجا تامین شده میگن نفت اهواز!!!

      خوب مسلمونا شهرداری تهران عوارض نوسازی میگیره پول میگیره از مردم به عناوین مختلف حق حساب میگیره و درآمد زایی میکنه و برای تهرانی ها پارک میسازه! خوب اینکه شهرداری های شهرستانها به شهرها نمیرسن به تهرانی ها چه ربطی داره؟ درضمن کلی از پارک های تهران باغ های قدیمی بوده و یا اماکن پرت و جرم خیزی بوده که برای رفاه حال مردم پارکش کردن! خوب اگه به چشم و هم چشمی و از این کارا باشه که باید بگیم پل کابلی اهواز و ماشینهای منطقه آزاد و ... حاصل درآمد گرونی های تهرونه!!!
      والله همه هموطنیم الکی پای این سری مسائل باهم اختلاف نندازیم هرچیزی جای خودش و بحث خودش ... الان نفت دولتی چه ربطی به شهرداری تهران داره خوب... تهرانیا برن قیام کنن بگن واسه ما پارک نسازید تو اون هوای پر سرب و لجن و اونهنه جمعیت که داره میره به سمت دود و دم و فساد؟؟؟!!! منطق داشته باش هموطن...ما همه مردم یه کشوریم و تو خیلی زمینه ها هم کاری از دستمون بر نمیاد! حداقل دیگه بد هم رو نخواهیم...
      یا علی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا!البته من موافق نیستم که تهرانیها شما اینطور گفتی که دارن می رن رو به فساد چون راست نیس ولی اینو منم هرگز نفهمیدم چرا که انقد مردم ما تو این برهه عاشق اینن که هی همدیگه رو دشمن فرض کنن یا بی دلیل دشمنی کنن یا فک کنن یکی اگه داره سهم اونو ورداشته! بابا تهرانی ها خوب مالیاتشون هم به مراتب از جاهای دیگه کمرشکن تره! تهرانی ها بعدم صبح تا شب دارن کار می کنن در حالیکه بیشتر نقاط دیگه وقتی هم برای خوشگذرونی تو طول روز دارن. تهرانی ها نه پول کسی رو خوردن نه بد شهرستونی رو هرگز خواستن. خود من دیدم که خیلی تهرانیها خواستار این بودن که خدمات و به خصوص خدمات پزشکی همه جا عرضه بشن شما شهرستونی ها مثکه زیادی بیکارین دنبال یه دشمن خیلییین که جوکایی از این دست رو میگین! بعدم اینو هم بگم که بیشتر اماکن تفریحی تهران در حال حاضر خصوصیند! شمام می خواستین خودتون برین تو شهرتون کافی شاپ یا هر چیز دیگه ای که می خواین بزنین حالا که اینطور شد ...

    • فاطمه

      پارکی میشناسین از آب بگذره به فضای سبز برسه؟؟؟

    • ghazal

      کجاست این عکسا؟

    • فاطی

      یه پارک توی تهران هست که یه مینی آزادی توشه میشه آدرسش و و اسمشو بگین؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ام .. فکر می کنم شما قسمت پارکشو اشتباه گفتین چون تنها مینی آزادی که من دیدم یکی بود توی خونه دکتر حسابی تو فرشته که مینی های دیگه ای هم داره از اماکن تاریخی

    • رضا

      خوش به حال تهرانی ها حال کنند تو شهرما هم پول ساخت پارک هست ولی میره تو حسابهای شخصی بعد چندماه باز داشت میشن بعد ازادی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما پونزده ساله که پارک نمی ریم بیشترشون یا زیادی شلوغند یا مترو واتوبوس خور نیستند یک رفت وبرگشت چارپنج نفری خانواده چل پنجاه هزارتومن آب می خوره از کجابیاریم ؟تازه مزاحمت ارازل اوباش رو هم بزار روش !

      • بدون نام

        خوب بیشتر اماکن تفریحی تهران هم شخصی اند برای همین هیچ وقت نمی شه تو تهران مطمین بود هنوز اون مکان بازه یا نه با تلفن باید از قبل چک کرد

    • اناهیتا

      باسلام و با عرض تشکر خیلی خوب بود واقعا دمه شهرداری گرم که با این همه گرم های شهر برای مافضا ی سبز درست می کن

    • رضوانه

      این پول نفت اهواز چیه هی میگین؟؟؟پارک داریم نوش جونمون.عوضش شماها هوای خوب دارید!!!!!

    • محدثه

      باسلام این که یکی توجنوب تهران زندگی میکنه اصلا نشون نمیده که بی فرهنگ باشه جنوب تهران هم مثل هرجای دیگه هم بافرهنگ هست هم بی فرهنگ .درضمن آلودگی تهران همه جاییه اما شمال شهربه خاطرکوه وباغ های بیش تروشایدماشین های گران ترش این آلودگی توش کم تر دیده میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی هم نگفت جنوب تهرانی ها همه بی فرهنگن .. شماها چرا هی مثل خروس جنگی دنبال بهانه این که به هم بپرین؟؟ مشکلات شخصی تونو سر هم خالی می کنین؟ دقیقا این بی فرهنگیه که بی دلیل با یه موجود زنده دیگه بدرفتاری کنی ...

    • بدون نام

      خیلی خوب بود

    • آرمین

      بهترین پارک نمیدونم ولی قطعا بدترین پارک بوستان ولایت هستش آخه یکی از شهرداری بپرسه یعنی بیابون بدون هیچ امکاناتی درست کردی که چی آخه ???????????

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من موافقم! من خیلی دیدم که یه بیشه مانند با صفای پر از درخت رو زدن نابود کردن بعد چمن زدن می گن بوستانه! خوب بابا بوستانی که هیچی توش نیست به چه درد کی می خوره؟؟ نه امکانات ورزشی داره نه گیاهی داره که هوا رو تمیز کنه نه دوتا تجهیزات تفریحی داره نه حتی گربه توش بهش خوش می گذره .. نابود کردن فضای سبز این هم هست که به جای درخت رشید بیای چمن بکاری!

    • سمید

      خیلی قشنگ بود

    • مهیار

      خیلی خیلی قشنگ نبود بعد ترین پارک بود که تا حالا رفته بودم

    • منصور

      بعد نبود

    • بدون نام

      منظور دوستان از هواي خوب تو اهواز همون هواييه كه آلودگيش به بيش از ٦٦برابر حد مجاز هم رسيده؟!!!!!لطفا بدون آگاهي اظهار نظر نكنيم!!
      در ضمن منظور هموطنمونو از اينكه پل كابلي اهواز و ...درآمدش از گروني تهرونه!!رو اصلا نميفهمم!كدوم گروني؟!!به جز ملك قيمت كدوم اجناس و خدمات تو تهران گرون تره؟؟!!
      هموطناي عزيز به جز تهران شهراي ديگه هم جزو وطن حساب ميشن،اين كه مردم استان ثروتمندي مثل خوزستان بخوان كمي از اين ثروت صرف آباداني و پاكسازي آب و هواي به شدت آلوده اين چند سال اخيرشون بشه كجاش از منطق دوره؟؟؟....
      كاملا درسته ما بايد خوبيه همو بخوايم...هممون هموطنيم...ولي فقط تهران وطن نيست...يكم راجع به امكانات و ثروت بالقوه اي كه خوزستان داره و وضعيتي كه الان مردمش باهاش مواجه هستند اطلاعات بگيريد تا به عمق فاجعه پي ببريد...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من خودم تهرانی نیستم ولی مگه تقصیر تهرانی هاست که مسئولین اهواز به مردم اونجا درست خدمت نمیکنن؟!!! بده شهرداری تهران سعی میکنه یک مقداری هم به شهروندانش برسه؟!! یعنی تا هرجا رو دیدیم که یه کوچولو بهتر از شهرای ماست اونا بدن و حق ما رو خوردن؟ شما حساب این همه جمعیت تهرانو هم دارید که چندین برابر اهواز و شهر من شیراز هست؟ اگه این به اصطلاح تفریحات هم اونجا نباشه که تهران قابل سکونت نیست! اگه اعتراض دارین به شهرداری و مسئولان مربوطه اعتراض کنین!

      • بدون نام

        ببخشید به عنوان یه تهرانی دارم می گم به من نوعی چه که اقداماتی برای هوای داغون شهرهای دیگه نشده؟؟ شما شهرستونی ها مثکه براتون سوتفاهم شده که ما تهرانی ها تسلطی روی کار مسیولین داریم؟ ما خودمون موندیم تو گل و بعدم فکر نکنین ندادن پول برای کاشت خوار در غرب مملکت برای جلوگیری از ورود هوای گرم بیابون های عراق یا ریزگردو اینا به تهران هم صدمه نرسونده! تهران از همون موقع که جنوب دچار مشکل شد مثل ته ماهیتابه بوده و الانم که سیل شته های سفید ریختن به جون مردم و گیاها! اگه انقدر قلبتون سیاهه که بی دلیل برا زنده های دیگه بد بخواین پس بهتون بگم که هممون با هم داریم می سوزیم! خوب شد حالا؟؟ شاد شدین از اینکه همه با هم بدبختیم؟؟ همینو می خواستین بشنوین دیگه؟؟

    • آرین

      سلام ما تهرانی هاعاشق طبیعت بکرشهرستانیم نه این جاهای مصنوعی دست ازحالت نمیده خدایی

    • فاطمه

      سلام.تهران چون پایتخت ایران محسوب میشه باید از امکانات وفضای سبز زیادی برخوردار باشه چون تقریبا از هشتاد میلیون جمعیت ایران نزدیک به پانزده میلیون در تهران زندگی میکنند بنابریین مسؤلین پارک ها وفضای سبز بیشتری درست کنند تا مردم بتوانند از دست این ماشین ها حداقل نفس بکشند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا سخن شما هم کاملا صحیحه. هر شهری یا منطقه ای نیازهای خاص خودشو داره که باید با توجه به اونها امکانات فراهم شه. همین "این همه پارکی" که همه اینجا می گن هم به نظر من برای شهری مثل تهران کمه چون خیلی هاشون امکاناتی اصلا ندارن مثل پیستهای دوچرخه سواری یا محل درست برای پیک نیک یا حتی یه حلقه برای بسکتبال.

    • ترانه

      هع . انقدر تهران تهران نکنید به هر حال تا 15 سال دیگه بخاطر زلزله های مهیبی که در راهه با خاک یکسان میشه . و این حرف ها اصلا شایعه نیستید هر جایی بخواید میتونید تحقیق کنید خود پدر علم ژئوفیزیک ایران گفته . من خودم تهرانیم ولی قبول دارم خیلی جاها دارن حق شهرهای دیگه ای مثل خرمشهر و اهوازُ میخورن . ولی دیگه چ میشه کرد از غیرت مردم غیورمونه اگه ی ذره بدی بهمون بر میخورد که نمیذاشتیم اینجوری پیش بره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله شما تهرانی هستی و گوشهای ما دراز! تهرانی ها حق هیچ کس رو نخوردند و به تهرانی هم ربطی نداره که خدمات برای شهرهای دیگه ارایه نشده و خخخخخخخ زلزله برای تمام شهرهاست تو ایران و خودتم با خاک یکسان می شی به زودی! همونطور که دیدی شهر بم هم زلزله داشت که البته تقریبا تمام حمایتهای مالی برای بازسازی بم مثل بیشتر نواحی صدمه دیده دیگه ایران از تهران به اونجا ارسال شد!! وقتی انقد رو هوا توهم می زنی همون بهتر ساکت بمونی و نذاری مردم بهت بخندن!

    • نگار

      هموطن عزیز مااهوازیها بد کسی رو نمیخواهیم ولی انصافا نصف ثروت ایران ازخوزستانه روا نیست مردمش تو این هوای الوده زندگی کنن بیشتر روزا تو اهواز بخاطر بارون خاک مردم خونه نشینن تابستون هم که بخاطر گرمای پنجاه درجش نمیشه ازخونه زد بیرون اونوقت به خوزستان اصلا توجه نمیشه بیشتر مردم بیماری تنفسی گرفتن من نمیدونم چرا مسیولین رسیدگی نمیکنند وضعیت پارکامون که دیگه بگذریم چقدر افتضاحه ماخوزستانیها اگه حرفی میزنیم دلیل براین نیست که بد شمارو میخواهیم واقعادیگه کارد به استخونمون رسیده تروخدا کمی هم به خوزستان رسیدگی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببینین .... حرف شماها مثل اینه که من بگم ایران از طرف امریکا مورد توهین قرار گرفته پس مرگ بر آرژانتین!!! الان دقیقا اینکه مسیولین رسیدگی نمی کنن چطوری و با چه فرمولی از نظر شما گناه تهرانی هاست؟؟؟ شماها فکر می کنین تهرانی ها رفتن گفتن مبادا به شهرهای دیگه برسینها!! توهین یا سرزنش تهرانیها توسط افراد شهر یا مناطق دیگه کاملا غیر منصفانه اس! و تهران هم شماها خبر ندارین ولی خیلی کمبودها و مشکلات در رابطه به هوا داره.این به نظر من جز بدترین کاراییه که هرکس می تونه بکنه که به جای رسیدگی به مشکلش ناراحتی یا تو بعضی موارد عقده هاشو با آزار موجودات زنده بخواد جبران کنه و همینطوری فقط دشمنی هم به مشکل اضافه می کنه. شما به مسیولین حرفاتونو بگین نه برین به مردم توهین کنین . تهران هم یادتون نره که به دلیل نیازهای خیلی زیادی که داره باید امکاناتش مثلا از یه شهرک بیشتر باشه و نگرانم نباشین نه تهران پول نفت رو گرفته نه شهرستانها ...

    • esi

      برای رفتن به هر کدوم از این پارکها در روزهای تعطیل اینقدر تو ترافیک می مونی که پشیمون میشی / بارها از وسط راه برگشتم

    • مرجان

      هنوزم دارید فکر میکنید چرا اینجوره چرا اونجوره چرا رسیدگی نمیکنن؟ عزیزم ایران مرد. دزدیدنش. تموم شد و رفت...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیر ایران هنوز تمام نشده و هیچ جا هم نرفته همچنان اینجاست ولی خسته و مریض احوال و خوب کردنش هم به عهده کیه فکر می کنی؟ شما دیگه نوبری که انقدر راحت ایران زمینتو، مادر جغرافیاییتو تسلیم کردی ..

    • داوود

      این پارکها از ملزومات هر کلان شهریه. تهران اگه اینا رو نداشته باشه میشه اصلا یه دقیقه هم توش نفس کشید در ضمن اگه پایتختمونو با پایتخت کشورهای دیگه مقایسه کنید میبینید که تازه هنوز اول راهیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیییییییییییییییییییییییقا! ایول! تهران هنوز خیلییییییییییییییی کمبودها داره به عنوان یه کلان شهر و پایتخت قرن 21 و والا ما که همیشه تو تهران جاهای دیدنی و تفریحی کم آوردیم و پارکها نباشن دیگه فقط میمونه اتوبان و ساختمون دیگه .. برا همینه تهرانیها کمتر سرحالن و بیشتر افسرده. تازه پارکهامونم خیلی از امکاناتی که باید داشته باشه رو نداره مثل جایی که مردم بتونن واقعا راه برن یا ورزشهای دلخواهشنون انجام بدن و خیلی جاهام که تک و توک هستم مثل محل دوچرخه سواری یا پارکهای اسکیت برد ..یا زمین بازی برای بزرگسالها

    • رسول

      جون مادرتون ادرس هفتپرم بزاريين

    • بی نام

      سلام میخواستم بدونم ابشار تهران کجاست

    • شهرزاد

      بهتر از تهران نمیشه و البته جاهاش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        می شه داش یا خواهر ... تهران خیلییییییییییییییییی جای پیشرفت و بهتر شدن رو داره

    • آدرینا

      سلام خیلی خوب بود بنظرم پارک آّب و آتش خیلی فوق العادس ازهمه ی بهتره

    • mehi

      بخدا ما از خدامونه برا شهرستانیا خرج کنن تا هر کسی پانشه بیاد تهران.
      مگه چقد ظرفیت داره.
      هوامونو آلوده کردن
      منابع آبمونو به آخر رسوندن.
      ترافیکو خیلی چیزای دیگه
      کسایی ک اینجا هی میگن تهران فلان تهران الان.
      خودشون دوس دارن ی ایل آدم از شهرستانای مختلف پاشن بیان شهرشون.
      بعد خودشون مجبور شن از اون شهر برن ی جای دیگه برا زندگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      امکاناااات هه
      بعدم یه عده امل دهاتی تازه به دوران رسیده پاشدن اومدن.اسم شهرو خراب کردن

      بعدم عاااقا ما رفتیم اینجا هیچی نداشت.خاکی بود.ی ذره کوچیک آب رد میشد از وسط پله هاا.همین.اینا کجاشه؟زمین بازیو پیست دوچرخه و برکه و ... ایناش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا با تمام اینهایی که شما فرمودی بنده صد در صد موافقم و به همین دلایله که الان تهران آخر هفته آدم باید تو خونه اش قایم شه والا چون انقدر شهرستانی می ریزه که آدم می خواد داد بزنه و خوب اونها هم فرهنگ و طرز زندگی خاص خودشونو دارن که گاهی واقعا نظم تهرانو به هم میریزن. و در آخر اینکه نه اینکه ما بد کسی رو بخوایم ما از خدامونه همه همه چیز داشته باشن ولی کلافه کننده می شه وقتی جمعیت شهر یهو 3 یا 4 برابر می شه و مهمانها هم همه مدل خودشون رفتار می کنن نه مدل زندگی میزبان.

    • حامد

      یلی خب است خواهشن عکس پارک های استان تهران مخصوص نسیم شهر را بزارید

    • فائزه

      اگه واقعا نظراتتون اینه و تهران بی درو پیکره و هیچ جای دنیابدتراز تهران نیستوشهرستانا خیلی بهتراز تهرانه پس چرا شهرستانیاجمع میکنن میان تهران جای بقیه رو هم تنگ میکنن؟لطفا تو شهرستان خودتون بمونیدانقدم تهرانو شلوغ نکنید ک بعدش راجب بدیاش بگید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این رو البته حق داره فائزه خانم ... آدم دو دقیقه میره بیرون باید 6 ساعت تو ترافیک بمونه فقط و بیشتر شماره ها مال شهرستانه ...

    • Mehran

      دوستان عزیز پارک ابشار امکانات واسه جوجه کباب کردن و قلیون داره و ازاده؟؟

    • Mehran

      دوستان عزیز پارک ابشار امکانات واسه جوجه کباب کردن و قلیون داره و ازاده؟؟

    • Mehran

      دوستان عزیز پارک ابشار امکانات واسه جوجه کباب کردن و قلیون داره و ازاده؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا نمی دونم کلا توو پارکهای تهران یکی همیشه هست که هی بهت بگه فلان ممنوعه بلان ممنوعه ... کلا مثکه باید بریم چمن رو نگاه کنیم و بیایم بیرون!!!

    • بدون نام

      من فقط دو تا چیزو می خواستم اینجا آرزو کنم یکی اینکه کاش به جای هی بوستان ساختن واقعا فضایی می ساختن که به درد بخوره و درختهارو به هیچ عنوان قطع نمی کردن هی چپ و راست چون درخت اصلا مهمه نه چمن و مثلا امکانات رفاهی بیشتری بود مثل پیستهای مختلف برای وسایل مختلف و امکانات مبتکرانه تری مثل پیست های کوچک برای ماشین کنترلی یا اسکوتر یا ... و دوم هم اینکه کاش به مشکلات تهران هم توجه می کردن. ما یه لحظه رفتیم بغل درخت زیر دو ثانیه هممون سفید شدیم چون تمام گیاههای منطقه پر بودن از شته و اصلا هم دیگه جدا نمی شدن یا ما والا مدام لوله آب شهری تمیزی می دیدیم که پاره شده یا شکسته و آب تمیزی بود که داشت برای هیچی هدر می شد! یا متاسفانه خیلی از نظافتچی ها به جای جارو دست گرفتن می بینی دارن با شلنگ آب و با بیشترین فشار ممکن دارن زمین رو جارو می کنن! درست نیست تو این خشکسالی دنیا و تهران و همه شهرهای دیگه اینطور آب هدر بره! هر خیابونی رو هم که ما دیدیم مرتب دارن نصف می کنن که می خوان ازش زیرگذر یا روگذر بکشن و واقعا دیگه تهران گنجایش رو یا زیرگذر رو نداره به جاش تعداد ماشین باید کم شه نه اینکه هی رو هم خیابون قرار بگیره که دیگه اصلا شهر رنگ آفتاب رو هم نبینه. و دوم اینو هم به همه آدمنماها می گم: با سگ یا گربه یا حیواناتی که می بینین مهربون باشین و مراقبتشون کنین که راحت و در امن و امان باشن و اگر جمعیتشون زیاد بود ببرید دانشگاه دامپزشکی و بدون هزینه کردن در شرایط درست و با متخصصین مربوطه عقیمشون کنین که بدون بیشتر شدنشون راحت زندگیشونو کنن نه اینکه خدایی ناکرده آزاری بهشون برسونین! این رسم آدمیت نیست و خدا بر کسی که مخلوق بی گناه و معصومشو بد کنه بدترین مجازاتشو اعمال می کنه. ما خودمون دیدیم با چشم که چطور زندگی کسی که حیوانی بی پناه رو از خونه خودش روند به آتش کشیده شد و همینطور مصیبت پشت مصیبت آورد هم خودش هم خانواده اش تا آخرین ثانیه عمرش! بچه های اون فرد هم الان به روحش دارن نفرین می فرستن چون خودشون هنوز به طور غیر قابل توضیحی با مشکلات حل نشدنی مواجه هستن. همه حیوانات و به خصوص حیوانات شهری هم به اندازه ما از این سیاره و طبیعت و خاک سهم دارن و اگر چیزی باشه تازه ما خیلی هم باید شرمنده باشیم و احساس گناه کنیم و بیشتر هواشونو داشته باشیم که مدام داریم با نابودی طبیعت خانه و کاشانه اونها رو هم تخریب می کنیم.همین. با تشکر.

    • بدون نام

      نه والا اصلا خوب نیست. اولا هیچ محوطه ای نیست باز باشه که آدم خانواده رو ببره هرکاری خواستن از دوچرخه سواری تا بازی با ماشین کنترلی کنن و اماکنی که از حیوانات استفاده می کنند فقط بردگی و درد رو برای اون حیوانات رقم می زنند و من خورم هرگز پول پای این اماکن نمیدم که هم بردگی این حیوانات رو بیشتر کنم و هرگز هم نمی خوام خانواده ام ببینن این صحنه رو که حیوان اسیر و بیچاره گوشه ای افتاده و باهاش مثل یه شی یا اسباب بازی رفتار می شه. اگر راست می گن محیطی بسازن که احترام و محبت به حیوانات رو رونق بده. دلفین و پستانداران دریایی باید در دریا باشند و میمون در جنگل (مگر اینکه نیاز به درمان و توانبخشی داشته باشند) و متاسفانه من هرگز ندیدم جایی از این قبیل رو که حداقلش نیاز حیوانات رو رفع کنن! خیلی جاها حتی غذای مناسب به اونها نمی دن! یه شیر نباید پفک بخوره! یک میمون نباید شکلات بخوره! بله می تونن ولی نباید بخورن، مام میتونیم دمپایی بخوریم ولی نباید اینکارو کنیم ... . یک زمین بازی یا زمین بسکتبال یا صخره نوردی رایگان برای بزرگسال نداریم. یک محیط روشن و دلباز برای کتابخوانی تفریحی نداریم. پیستهای استاندارد برای اسکیت، دوچرخه، اسکوتر، ... نداریم. هرجام که می خوای تکون بخوری یکی هی می گه این ممنوعه اون ممنوعه! پس معنای فضای عمومی چیه؟؟؟ یه جا نداریم گیاهان و اهمیتشونو نشون بدن و همه "یادگیریهای" این اماکن به درد بچه های زیر 6 سال می خوره! باغ کتاب واقعا فاجعه بود در حدی که گاهی آدم احساس می کرد به شعورش داره توهین می شه! هم دستگاههای آموزشیش که بسیار مبتدی و معدود بودن هم حتی قسمت اسباب بازی فروشیش که ببخشید ولی من تو خود چین هم اسباب بازیهایی با کیفیت به این پایینی ندیده بودم ... . ما حتی یک پارک ترمپولین نداریم در حالیکه این وسایل حتی برای بزرگسالان گاهی مصارف درمانی دارن و ساختن هیچ یک از این اماکن و امکانات کاری نداره. تهران خیلی فضاهای مرده و بی مصرف داره ولی یا طرحهای واقعا بی مصرف اینگونه این فضاهارو هدر می دن یا اصلا نمی سازن. الان که حیاط رو گرفتن و وجب به وجب شده برجهای بتونی و دلگیر و بدون امکانات چرا کسی نمی آد باغ بسازه که مردمی که مثل خود بنده دلشون می گیره برن حداقل برای چند لحظه بین درختان میوه و نفسی تازه کنن و با طبیعت ارتباط نزدیکتری داشته باشن؟! چرا یه سینمای ماشینها نداریم؟ من به بچه ام یه ماشین کنترلی دادم برگشته می گه "خوب مرسی ولی من تو این خونه اندازه قفس این رو کجا باید برونم؟!" من واقعا هیچ جوابی نداشتم بهش بدم و فقط شرمنده شدم که یکی از طبیعی ترین نیازهای انسان رو که ارتباط با طبیعته نتونستم براشون برطرف کنم! همون اطراف باغ کتاب رو چرا بایر کردن؟؟؟ اونجا جنگل با صفای همیشه سبز بود که می ذاشت تهران نفس بکشه، چرا اطرافشو جنگل یا باغ نکردن که مردم برن دو دقیقه ببینن اصلا طبیعت چیه یا درخت چیه؟ بچه تو مدرسه پروژه دادن که عناصر طبیعی رو بررسی کنید ... یه جا نتونستیم پیدا کنیم که بچه ببینه اصلا سنگ طبیعی تمیز دست نخورده چه شکلیه! اصلا خوب نیست .. نه تو تهران نه تو شهرهای دیگه امکانات نیاز مردم رو برطرف نمی کنن و فقط فضای با ارزش و طبیعت عزیزمونو هدر می دن. ممنون از لیستتون ولی. لطفا این نظر رو انتشار بدید.

    • بدون نام

      من بسکتبال همیشه خیلی دوست داشتم و وقتی زیادی تو نوجوونی انرژی داشتم خیلی دنبال زمینی بودم نزدیک خونمون که یه حلقه داشته باشه. نبود. شمال تهرانم هستم. بعد دنبال زمینهای مینی گلف گشتم و فقط یکی بود تو باشگاه انقلاب که من باید خواب ببینم که بتونم هزینه ای که براش می گیرنو بدم و اگه داشتمم نمی دادم، مگه من پولمو از هوا می گیرم؟! بعد دنبال اسکیت رو یخ رفتم که آزاد برای عموم و هزینه ورودیش معقول باشه. بازم نبود. بارفیکس هم دوست داشتم ولی هر موقع از میله تابها خواستم استفاده کنم یه نگهبانی چیزی اومد گفت بالا رفتن از میله ها ممنوعه! دوچرخه سواری هم که اگر تو خیابون یا محیط ناامن چیتگر نخوای باشه دیگه ممکن نیست. یه بار هم خواستم بالانس زدن رو یاد بگیرم ولی یه پیت اسفنج برای عموم پیدا نکردم که اونجا تمرین کنم و هرگز یاد نگرفتم و فقط زدم رو آسفالت خیابون دست و پامو شکوندم. نتیجه اش شد یه نوجوان کوتاه و چاق و بی انگیزه که این نوع امکانات براش عقده شد و الان هم مفصل زانوم بدلیل آسیب منو مجبور می کنه که فقط حسرت در دلم داشته باشم و عملا قسمت مهمی از جوانی رو که فعالیت بدنی هست رو تجربه نکرده باشم ... . بله جای حیوانات هم قفس نیست که بکننشون منبع "تفریح" به خصوص حیواناتی مثل سگ، گربه، میمون، ... . ما می خوایم تفریح و امکانات داشته باشیم ولی هیولا نیستیم که بخوایم موجودی به خاطرش در درد و اسارت زندگی کنه یا کیفیت زندگیشو از دست بده. ضمنا شهرستونیهای گرامی اگر فکر کردید چمن همسایه سبزتره سخت در اشتباهید. تهران فقط مراکز درمانیش می تونه مجهزتر در نظر گرفته بشه نسبت به شهرهای دیگه که اونم من خودم ناراحتم از اینکه ببینم هر موجود زنده ای که به درمان نیاز داشته باشه به همین دلایل غیر موجه دوری راه، نبود امکانات، نبود پزشک، ... یه موقع جونش به خطر بیفته ولی خوب من باید چیکار کنم برا این موضوع؟ واقعا فکر کردید منی که هیچی و هیچکس نیستم و آه در بساط ندارم می تونم بیام سراسر ایران رو بیمارستان مجهز و مراکز درمانی بزنم؟! خوب یک لحظه واقعا تفکر بفرمایید که کوتاهی ها از کجاس قبل از اینکه فقط در کمال بی انصافی دق دلیتونو سر دیگران خالی کنین!!! و ادب هم خوب چیزیه ... . و من هم صد البته از تشنه های لذت بردن از درختان و طبیعتم و بزرگترین رویام اینه که حیاط خودمو داشته باشم که توش درخت باشه، حوض باشه، مامنی برای گربه ها و حیوانات شهری و حتی یکی دوتا مرغ (برای تخم مرغ سالم و بدون هورمون) باشه، تو زمستونم کلی برف بگیره که اونم مثکه باید خوابشو ببینم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج