جاباما
۴۹۶۶۳۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

جزیره زباله در مالدیو

چطور جزیره ای که حتی یک وجب زمین خالی ندارد می تواند از صدها تن زباله ای که هرروز توسط میلیون ها توریست سالانه و چهارصد سکنه دائمی آن تولید می شود، خلاص شود؟

برترین ها: چطور جزیره ای که حتی یک وجب زمین خالی ندارد می تواند از صدها تن زباله ای که هرروز توسط میلیون ها توریست سالانه و چهارصد سکنه دائمی آن تولید می شود، خلاص شود؟ بله، آن ها را در جزیره دیگری تخلیه کند. جزایر بسیار زیبای مالدیو، در جنوب غربی هند، با سواحل ماسه ای و آب های فیروزه ای شناخته شده است. اما افراد بسیار کمی از جنبه بسیار کثیف آن آگاه هستند.

در چند کیلومتری ماله، مرکز مالدیو، و یکی از پرجمعیت ترین جزایر زمین، جزیره تیلافوشی، محل دفن زباله های شهری مالدیو نهفته است. اما این جزیره همیشه پر از زباله نبوده است. درواقع تیلافوشی حتی یک جزیره نیست. بیست و پنج سال پیش این جزیره یک تالاب بکر بود. سپس در دسامبر سال 1991 تصمیم گرفتند این تالاب را به محل دفن زباله تبدیل کنند تا مشکل درحال رشد زباله های تولیدشده توسط صنعت گردشگری را حل کنند. یک ماه بعد ورود زباله ها به این تالاب آغاز شد. گودال های عظیمی در ماسه ها حفر شد و زباله های ماله و دیگر جزایر مسکونی مالدیو در آن ها ریخته شد و سپس با بقایای ساختمانی پوشانده و سطح آن با یک لایه ماسه سفید صاف شد.

هرچه زمین های تیلافوشی گسترش می یافت، دولت زمین ها را به صنایعی مثل ساخت قایق، بسته بندی سیمان، انبارداری در مقیاس بزرگ و ... اجاره داد. امروزه بیش از سی کارخانه، یک مسجد و خانه های ۱۵۰ مهاجر بنگلادشی در این جزیره وجود دارد که ۳۳۰۰۰ تن زباله ای که هرروز به این جزیره می رسد را غربال می کنند. این جزیره روزانه یک مترمربع رشد می کند. برخی زباله ها اکنون به اقیانوس ریخته می شوند و در سواحل ماله شسته می شوند و مناطق بسیاری را آلوده می کنند. یک بار در سال ۲۰۱۱ دولت دامپینگ زباله در این جزیره ممنوع کرد. اکنون بخشی از زباله ها به هند صادر می شوند تا بازیافت شوند.
جزیره زباله در مالدیو
جزیره زباله در مالدیو
جزیره زباله در مالدیو
جزیره زباله در مالدیو
جزیره زباله در مالدیو
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج