۴۹۷۷۸۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

طنز؛ در قاشق‌زنی امشب چی گیرمان می‌آید؟

امشب شب چهارشنبه‌سوری است. ما نه از آنهایی هستیم که کمپین «نه به چهارشنبه‌سوری» راه بیندازیم و نه از آنهایی که کودک درونشان روشن شده و مدام شر می‌سوزانند.

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در روزنامه شهروند نوشت:

امشب شب چهارشنبه‌سوری است. ما نه از آنهایی هستیم که کمپین «نه به چهارشنبه‌سوری» راه بیندازیم و نه از آنهایی که کودک درونشان روشن شده و مدام شر می‌سوزانند. کمپین ما این است: یک چهارشنبه‌سوری سنتی برگزار کنید. برای اجرای هرچه بهتر این مراسم باید برگردیم ببینیم در این شب جشن چه کارهایی انجام می‌شود. یکی از سنت‌های بنیادین این شب مراسم قاشق‌زنی است که هیچ خطر و صدا و اذیت و آزاری هم ندارد.خب، فکر می‌کنید اگر امشب برویم درِ خانه سیاستمداران و قاشق‌زنی کنیم، چه چیزی تو کاسه‌مان می‌گذارند؟

ترامپ: دونالد در را باز می‌کند و دادستان‌های آمریکا را می‌گذارد در کاسه شما. البته دادستان‌های آمریکا هم مثل کفش‌های میرزا نوروز هستند. یعنی از قدیم گفته‌اند مال بد بیخ ریش صاحبش. در بزنید و دادستان‌های آمریکا را برگردانید به خودش و بگویید چاییدی!

بقایی: درِ خانه بقایی را که بزنی اول مشایی را می‌گذارد توی کاسه‌تان. بعد که بهت‌زده نگاهش کنید، می‌خندد و می‌گوید «آخر حماسه بالاخره يک نفر بايد فدا شود.»

مشايي تأکيد مي‌کند: «فداي ملت»

شما می‌گویی: «الان این به چه درد من می‌خورد؟»

مشایی به شما خواهد گفت: «باباجان من خودم درختم.»

صدای کسی که پشت دیوار قایم شده می‌گوید: «درخت خرزهره»

شما می‌گویی: «من این را نمی‌خواهم»

بقایی می‌گوید: «ما خدمات پس از فروش هم داریم. یعنی هم پیش، هم حین و هم بعد از انتخابات سرویس می‌کنیم به چه قشنگی.»

همان صدا می‌گوید: «بگو اگر واقعا درختی، پیت حلبی‌ات کو بریم بکاریمت؟»

مشایی خودش از کاسه‌تان درمی‌رود و می‌گوید: «اصلا هیچ پیتی دوست ندارم مگه برد پیت باشه. به‌زودی خودم در کاسه‌تان خواهم گذاشت. شب‌خوش. بوس. بای.»

نتانیاهو: درِ خانه او را نمی‌زنیم. دیوانه است. هر چی ممکن است رو کند بدون این‌که فکر کند این‌جا خانواده نشسته. البته احتمالا خیلی دیر هم در را باز می‌کند، چون درحال ریختن آب به جایی است که می‌سوزد. اما از من به شما نصیحت؛ درِ خانه دیوانگان را نزنید. کسی که لطف کوروش در نجات قوم یهود را دشمنی ببیند، سیستمش فقط ویروسی نشده بلکه setting‌اش مشکل دارد و باید به تنظیمات کارخانه بَرَش گرداند.

اردوغان: هر ‌سال که درِ خانه اردوغان می‌رفتیم تا سرمان را برمی‌گرداندیم کلی سریال بنجل ترکی می‌چپاند توی کاسه‌مان و در را می‌بست. بعد هم هرچه زنگ می‌زدیم سریال‌ها را پس بدهیم، انگار نه انگار. در را باز نمی‌کرد که نمی‌کرد. اما امسال احتمالا در را باز می‌کند، سفیر هلند را می‌گذارد تو کاسه‌تان. دوباره در را باز می‌کند، سفیر آلمان را می‌گذارد تو کاسه و سفیر دانمارک را. سفیر سوئد را... اگر زود فلنگ را نبندید همه دنیا را می‌خواهد بگذارد تو کاسه شما. فقط ملک سلمان سعودی را نگه می‌دارد برای خودش. شب‌ها سرش را نگذارد رو پای ملک سلمان، خوابش نمی‌برد.

اهالی سینما: به نظرم امسال درِ خانه هیچ‌کدام از اهالی سینما نروید، چون حتما از بین فراستی، افخمی و لیلا اوتادی یکی را می‌خواهند بگذارند تو کاسه‌تان تا این شب عیدی از شرشان خلاص شوند. آدم اصلا قاشق‌زنی نرود حال روحی‌اش بهتر است تا برود و ببیند یکی از این سه نفر روبه‌رویش نشسته و بر و بر نگاهش می‌کند. ما هم که نادان و بی‌ادب...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج