۴۹۸۰۵۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

طنز؛ نامه‌های جهانی از شخصیت‌های جهانی

اگر دوازده سال پیش می‌شنیدیم که اسفندیار رحیم مشایی به ريیس دولت اصلاحات نامه نوشته، تعجب می‌کردیم. البته دلیلش بیشتر این بود که هنوز کسی به اسم مشایی را نمی‌شناختیم! ولی امروز با خیال راحت می‌توانیم درباره....

مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

اگر دوازده سال پیش می‌شنیدیم که اسفندیار رحیم مشایی به ريیس دولت اصلاحات نامه نوشته، تعجب می‌کردیم. البته دلیلش بیشتر این بود که هنوز کسی به اسم مشایی را نمی‌شناختیم! ولی امروز با خیال راحت می‌توانیم درباره روحیه نامه‌نگارانه احمدی‌نژاد و اطرافیان حرف بزنیم و بعد از نامه‌های متعدد احمدی‌نژاد به ترامپ، اوباما، بان‌کی‌مون، سانگ ایل گوک، مونگ سینگ جی، کینگ کونگ و بقیه موجودات زنده روی این کره خاکی، موقع گفتن این خبر که مشایی به ريیس دولت اصلاحات نامه نوشته لبخند هم بزنیم!

تا لحظه‌ای که داریم این متن را می‌نویسیم، خبری از محتوای نامه به دست‌مان نرسیده، ولی احتمال می‌دهیم یک چیزی تو مایه‌های «به جون خودم ما که از اول اصلاح‌طلب بودیم، اگه باور نمی‌کنید یه نسخه کیهان هم به پیوست ضمیمه می‌کنم! حالا بیاین امسال یه ویدیوی 10 ثانیه‌ای بدین، دعوت کنین مردم به بقایی رای بدن. ما هم در عوض قول میدیم 20درصد از «ممنوع ال» بودن‌های شما رو برداریم که میشه حدود 200 تا!» واقعا گزینه دیگری به ذهن‌مان نمی‌رسد که البته ایراد از پایین بودن قدرت تخیل ماست و مطمئنیم وقتی محتوای نامه منتشر شود، همه با هم زمین را گاز خواهیم زد.

از محتوا که بگذریم، داشتیم فکر می‌کردیم حیف است نامه‌نگاری عزیزان حلقه دولت نهم و دهم به داخل کشور منتهی شود و این نامه‌ها بهتر است ابعاد جهانی پیدا کنند. اما محتوای این نامه‌ها چه خواهد بود؟

نامه احمدی‌نژاد به پوتین: «ولادیمیرکم، اکنون که روسیه روزهای سردی را می‌گذراند، می‌خواستم از تو به خاطر عدالتی که در ساخت خانه‌ها به خرج داده‌ای و همه را به یک اندازه و در ابعاد قوطی کبریت ساخته‌ای تشکر کنم. می‌دانم که این همه زحمت خسته‌ات کرده، اما توصیه‌ام برایت این است که زمین‌های لم‌یزرع سیبری را به یاد بیاوری که از جنگ جهانی به این‌ور بلااستفاده مانده و در آن‌ها مسکن مهر بسازی، برای لوله‌کشی آب و گاز هم خدا بزرگ است. حیف این همه زمین خالی نیست همین‌طوری یک گوشه افتاده؟ قربان تو، خادم کوچک مردم جهان در کسوت مدیر جهانی، محمود». سپس نامه را از زیر در سفارت روسیه می‌اندازد داخل.

نامه مشایی به کیم جونگ اون: «سلام به اونِ عزیز! اکنون که داری در آب‌های دریای چین شمالی بمب اتم امتحان می‌کنی، گوشه چشمی هم به نامه من داشته باش. این بمب‌ها بسیار خطرناک هستند و اگر داده باشی چینی‌ها برایت بسازند، شک نکن که از هر سه بمب، یکی‌اش بر می‌گردد و می‌خورد در کشور خودت. پس بگذار بچه‌ها را بفرستم تا روح‌های سرگردان را از اطراف موشک‌هایت دور کنند و مشکل برطرف شود. کاش الان پیشت بودم و می‌زدم تخت سینه‌ات و می‌گفتم «شجاعت! شجاعت!» نامه را در هوا غیب می‌کند و ناگهان روی میز کیم جونگ اون ظاهر می‌شود.

نامه بقایی به مدودف: «دیمیتری چطوری؟ همونایی که محمود به پوتین نوشته بود رو بخون، در سطح پایین‌تر به خودت بگیر». رنگ پرچم‌ها را اشتباه می‌گیرد و نامه را به سفارت هلند می‌برد.

نامه رحیمی به احمدی‌نژاد: «داداش اگه منو یادته یه وثیقه بذار دم انتخاباتی بیایم بیرون از اینجا، به دردت می‌خورما! فدایی داری». زندانبان نامه‌اش را می‌گیرد و به پرونده پیوست می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج