۴۹۸۳۰۶
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

روسیه: ترکیه خریدار جدی اس ۴۰۰ است

رئیس شرکت فناوری های پیشرفته روسیه (روس تخ) اعلام کرد که ترکیه خریدار جدی سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس شرکت فناوری های پیشرفته روسیه (روس تخ) اعلام کرد که ترکیه خریدار جدی سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ است.
سرگئی چمزوف امروز (سه شنبه) در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت: ترکیه آمادگی دارد در صورت دریافت وام از روسیه، سامانه های پدافند موشکی اس-400 خریداری کند.
وی افزود: وزارت دارایی روسیه با ترکیه مذاکره می کند و براساس امضای موافقت نامه مربوطه در مورد میزان وام پرداختی به این کشور تصمیم گیری خواهد شد و پس از آن برای تحویل اس400 به آنکارا قرارداد امضا می شود.

فکری ایشیک وزیر دفاع ترکیه چندی پیش از مذاکره با روسیه برای خرید احتمالی سامانه پدافند موشکی اس۴۰۰ خبر داده بود.

به گزارش رسانه ها، وزیر دفاع ترکیه همچنین اعلام کرده که موضع روسیه در این باره تا کنون مثبت بوده است.

الکساندر فومین رئیس سازمان همکاری های فنی نظامی روسیه نیز چندی پیش با اشاره به این موضوع از قرار گرفتن آن در دستور کار نشست کمیسیون مشترک دولتی همکاری های روسیه و ترکیه خبر داد.

قرارداد فروش سامانه روسی اس-400 تاکنون فقط با چین امضا شده است و هند هم برای خرید این سامانه ها در حال مذاکره با مسکو است.

چندی پیش هم ولادیمیر کوژین دستیار امور همکاری های نظامی و فنی رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرد کشورهای زیادی علاقه مند خرید این جنگ افزار هستند.

اما با توجه به عضویت ترکیه در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ویژه حضور گسترده و همیشگی نظامیان آمریکایی در پایگاه هوایی اینجرلیک، مهمترین مساله احتمال دستیابی غرب به فناوری جنگ افزار پیشرفته اس-400 است که براساس گزارش ها از نوع پاتریوت ساخت آمریکا هم برتر است.

اس ۴۰۰ با توان شلیک همزمان ۷۲ موشک و نابودی اهداف تاکتیکی و بالستیکی از پنج تا ۶۰ کیلومتر فاصله و دو تا ۲۷ کیلومتر ارتفاع از پیشرفته ترین سامانه های دفاعی در جهان شناخته می شود که توان نابود سازی اهداف آئرودینامیکی را در فاصله ۳ تا ۲۵۰ کیلومتری با ارتفاع از ۱۰۰ متر تا ۲۷ کیلومتر را دارد.

این سامانه متحرک زمین به هوا که در طول هشت دقیقه از حرکت به حالت استقرار و آماده باش شلیک می رسد، برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن مانند هواپیماهای پارازیت انداز، شناسایی و جاسوسی، راهبردی، بمب افکن و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر جنگ افزارهای پیشرفته کاربرد دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا110

      روسیه باز این کارو میکنه که ایران را سرکیسه بکنه .بهترین کار همان کلام رهبر ما باید قوی باشیم وسلاهای به روز تولید کنیم که از روسیه وامریکا هم مدرنتر باشه

    • ناصر

      زرزرهای اردوغان همش جنگ زرگریه که با هماهنگی کامل با کشورهای غربی صورت میگیره که مثلا به روسیه نزدیکتریم و با اون هماهنگتریم تا یکسری از جنگ افزارهای استراژیکنظامی رو که غربیها اطلاعات تگنولوژیکی محدودی دارند رو بگیرند ، تا دسترسی امریکائیها و اعضای ناتو به اون ادوات راحتتر بشه و کاملا خنثی کننده اون ادوات رو بسازند مثل پدافندهای موشکی ، تانک و هلیکوپتر و هواپیما و موشکهای مختلف .... به همین راحتی

    • بدون نام

      روسیه به هر که پول بده سلاح میده روش حساب نکن

    • بدون نام

      خیلی جالبه روسیه دم از دوستی و شراکت با ایران میزنه ولی هر سلاحی به ایران میده یه مدل پیشرفته ترش رو به دشمنان و رقیبان ایران میده برای مثال به ایران اس 300 داده به ترکیه میخواد اس 400 بده به ایران هنوز سوخو 30 نداده ولی به امارات داره سوخو 35 میده و ...

    • بدون نام

      حتما میخواهد هواپیماهای روسیه را مورد هدف قرار دهد روسیه به ترکیه نخواهد فروخت ولی ایران خودش داره اس۴۰۰ میسازه

    • بدون نام

      فروش اس چهارصد قدرت ترکیه رو در برابر روسیه زیاد میکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج