۴۹۸۵۶۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

وجود ۳۵ هزار هکتار کانون گرد و غبار در خوزستان

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با بیان این‌که در خوزستان بیش‌از ۳۵ هزار هکتار کانون فوق‌بحرانی داریم، گفت: قرار است که بسیج در گام اول تا اواسط فروردین ۴۰۰۰ هکتار نهال در جنوب اهواز کشت کند.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با بیان این‌که در خوزستان بیش‌از ۳۵ هزار هکتار کانون فوق‌بحرانی داریم، گفت: قرار است که بسیج در گام اول تا اواسط فروردین ۴۰۰۰ هکتار نهال در جنوب اهواز کشت کند.

سردار حسن شاهوارپور در مراسم آغاز نهال‌کاری در سطح ۴۰۰۰ هکتار از کانون‌های فوق بحرانی ریزگرد در اهواز، اظهار کرد: بنا بر توافق انجام شده میان بسیج و جهاد کشاورزی، قرار شد بسیج به دستگاه‌های دولتی اعلام آمادگی و هر آنچه برای حل مشکلات نیاز است را تأمین و در حل مشکلات تلاش کند.

وی افزود: در گام اول امکانات و دستگاه‌های نوین و شوینده‌ای که در اختیار بسیج و سپاه بود، به منظور شست‌وشوی مقره‌ها و برای حل مشکل برق در اختیار شرکت برق گذاشته شد.

شاهوارپور تصریح کرد: مرحله بعدی بحث کشت نهال بود که طبق برنامه‌ وزارت کشاورزی با رایزنی‌های انجام شده و شناسایی کانون‌های ریزگرد در جنوب‌شرق اهواز اقدام به کشت نهال خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: کار کشت نهال موانعی دارد که این موانع باید توسط جهاد کشاورزی و منابع طبیعی رفع شود و در این زمینه دسترسی به آب در منطقه، یکی از موضوعات بسیار مهم است؛ همچنین تأمین نهال موردنیاز از موانعی است که باید جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به آن اقدام کنند.

شاهوارپور با اشاره به این‌که مردم منطقه احساس نگرانی می‌کنند که قرار است زمین‌های آن‌ها تصاحب شود، عنوان کرد: در این زمینه باید منابع طبیعی با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهد نسبت به اعتمادسازی، همراهی و همکاری مردم اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: فضا برای اقدامات اولیه فراهم است و ابزار و نیروها نیز پای کار هستند تا بتوانیم در این زمان کوتاه و پیش از رسیدن فصل گرما، نسبت به کشت نهال‌های وعده داده شده، اقدام کنیم تا شاهد حل شدن برخی از مشکلات مردم اهواز و خوزستان باشیم.

همچنین در ادامه این مراسم رهی‌زاده، معاون اداره کل منابع طبیعی خوزستان اظهار کرد: نزدیک به ۲۰ درصد از اراضی استان خوزستان بیابانی هستند.

وی افزود: با توجه به این‌که هرگاه بسیج پای کار آمده، آن کار موفق بوده است، امیدواریم طی چند سال بر پدیده شوم ریزگردها غالب شویم.

رهی‌زاده عنوان کرد: حدود ۳۴۵ هزار هکتار کانون بحرانی در خوزستان وجود دارد که این اراضی در جنوب، جنوب‌غربی و جنوب‌شرقی استان قرار دارند.

معاون اداره کل منابع طبیعی خوزستان خاطرنشان کرد: هدف از اقدامات انجام‌گرفته، تنها کشت نهال نیست و باید بعد از کشت، نهال‌ها را سبز ببینیم و کیفیت کشت بسیار مهم است. در این زمینه نیازمند تعامل، همراهی و همکاری مردم هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج