جاباما
۵۰۰۰۶۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

امکان هک شدن گوشی موبایل توسط امواج صوتی

حمله WALNUT که توسط محققین دانشگاه میشیگان کشف شده نشان می دهد برخی از سنسورهایی که در تلفن های هوشمند به کار می روند به راحتی با استفاده از امواج صوتی قابل هک شدن می باشند.

وب سایت سخت افزار: گسترش استفاده از تلفن های هوشمند باعث شدن مباحث امنیتی پیرامون آنها نیز به موضوعاتی داغ در فضای رسانه ای و کاربری تبدیل شوند. در حالی که بیشترین تمرکز در زمینه اطلاع رسانی برای کاربران پیرامون تقویت رمزهای عبور و استفاده از فروشگاه های اپلیکیشنی قابل اعتماد برای جلوگیری از نصب بدافزارها بر روی گوشی قرار دارد، اخیرا محققین دریافته اند این دستگاه ها به اشکال دیگری نیز در خطر هک شدن قرار دارند.
امکان هک شدن گوشی موبایل توسط امواج صوتی

حمله WALNUT که توسط محققین دانشگاه میشیگان کشف شده نشان می دهد برخی از سنسورهایی که در تلفن های هوشمند به کار می روند به راحتی با استفاده از امواج صوتی قابل هک شدن می باشند. این حمله با استفاده از امواج صوتی که دارای الگوی آکوستیک خاصی هستند صورت می گیرد و باعث می شود سنسورهای دستگاه به جای خروجی های استاندارد خود، اطلاعاتی را که فرستنده از آنها تقاضا می کند در اختیار وی قرار دهند. سنسورهای مورد بحث در این زمینه شامل شتاب سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج و میکروفن می باشند و ممکن است برخی دیگر از این حسگرها نیز دارای نقاط ضعف مشابهی باشند.

با اینکه در نگاه اول به نظر می رسد نتوان اطلاعات خاصی از یک حسگر شتاب سنج به دست آورد، با این حال از نظر تئوری خطرات بسیار زیادی توسط این حمله برای کاربران ایجاد می شوند. به عنوان مثال هکرها می توانند با استفاده از سنسور شتاب سنج کاربر را وادار کنند گوشی خود را در حالت Landscape در دست گیرد و سپس با آزاد شدن فضای ورودی میکروفن و بلندگو برای مقاصد دیگری از آنها استفاده کنند. در اطلاعات منتشر شده توسط محققین دانشگاه میشیگان آمده است احتمالا بروزرسانی های نرم افزاری می تواند نقاط ضعف تلفن های هوشمند در برابر حمله WALNUT را برطرف کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج