۵۰۰۷۷۴
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

منابع مالی احیای دریاچه ارومیه تأمین نشد

رئیس بخش پژوهش سازمان بهینه سازی مصرف سوخت گفت: بدون تأمین منابع مالی نمی توانیم به نجات دریاچه ارومیه و تالاب های کشور امیدوار باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: جلیل جعفری، رئیس بخش پژوهش سازمان بهینه سازی مصرف سوخت درگفتگو با خبرنگار گفت: برای نجات دریاچه ارومیه و تالاب های کشور کمیته تخصصی تشکیل شده و مطالعاتی تخصصی در زمینه علل و عوامل خشک شدن آنها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های صورت گرفته دراین حوزه کافی نبوده است، افزود: تحقق پروژه هایی از این دست نیازمند بودجه های کلان و تأمین هزینه های مالی است اما دولت نیز درحال حاضر اعتبارات کافی را دراختیار ندارد و نتوانسته در جلو بردن این طرح ها موفقیت چشمگیری کسب کند.

این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی ، یکی از دلایل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه را سدسازی بدون توجه به اثرات زیست محیطی مخرب دانست و تصریح کرد: سدسازی ها موجب شد تا از ریزش سرشاخه رودخانه ها به دریاچه جلوگیری شده و درمدت زمان چند ساله این دریاچه به سمت خشک شدن پیش برود.

وی همچنین ادامه داد: یکی از کارهایی که صورت گرفته، آزادسازی آبهای پشت سدها به سمت دریاچه بوده که این امر تنها توانسته چند سانتیمتر آب دریاچه را بالا بیاورد.

این کارشناس حوزه انرژی با اشاره به طرح انتقال آب از یکی از رودخانه های استان کردستان و آذربایجان غربی گفت: هزینه بالای ساخت تونل و کانال سازی باعث شده تا این طرح هم درمرحله اجرا به جایی نرسد.

وی درادامه تأکید کرد: باید به صورت جدی به مسئله تالاب‌ها و دریاچه ارومیه توجه شود زیرا با خشک شدن هر تالاب، اکوسیستم منطقه بهم خورده و مشکلات محیط زیستی به وجود آمده و زندگی ساکنان نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت کارشناسی دراین حوزه بیان کرد: در برخی موارد اعتبارات لازم برای اجرای طرح های محیط زیستی تأمین شده اما عدم مدیریت صحیح موجب هدر رفت منابع شده است.

جعفری با تأکید برلزوم ایجاد عزم جدی در بین تمامی مسئولین اجرایی و قانونگذار کشور تصریح کرد: باید برای نجات تالاب‌ها درمجلس شورای اسلامی بودجه اختصاصی در نظر گرفته شود و سالیانه منابعی مختص به این امر وجود داشته باشد تا با مدیریت صحیح بتوانیم تالاب‌های کشور را از خطر خشک شدن نجات دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فضولباشی

      راه جدید

    • بدون نام

      اين همه اختلاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج