۵۰۱۵۳۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چالش محرومیت بین المللی برای تبریزی‌ها

تیم فوتبال تراکتورسازی سال پر فراز و نشیبی پشت سر گذاشت که محرومیت از نقل و انتقالات مهمترین اتفاق برای این تیم در سال ۹۵ محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: تراکتورسازان با هدایت قلعه نویی در لیگ پانزدهم نتوانستند انتظارات هواداران خود را برآورده کند و لیگ را با رتبه چهارم به پایان بردند. آن‌ها با هدف کسب جام قهرمانی پا به مسابقات لیگ شانزدهم گذاشتند، اما بعد از چند مرتبه حضور در صدر جدول از کورس قهرمانی با سرخپوشان پایتخت عقب ماندند و تا کنون نتوانستند فاصله امتیازی خود را با پرسپولیس کم کنند.

تیم تراکتورسازی فصل شانزدهم را با مدیریت آجرلو آغاز کرد.

آجرلو در آغاز حضورش در تراکتورسازی قصد داشت که این تیم را از لحاظ اقتصادی خودکفا کند تا نیازی به حمایت ارگان‌های دولتی نداشته باشد. البته بدهی‌های مالی انباشته شده در دوران مدیران سابق باعث شد که آجرلو اهداف خود را خیلی زود فراموش کند و به دنبال تسویه حساب مالی طلبکاران تراکتورسازی باشد.

مدیر عامل تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات تمام بازیکنان مدنظر قلعه‌نویی را جذب کرد و تیمی قدرتمند روانه مسابقات لیگ شانزدهم کرد.

سرخپوشان تبریزی با تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه روانه لیگ شانزدهم شدند تا برای نخستین بار قهرمان لیگ برتر شوند، اما مسائل حاشیه‌ای رخ داده برای این تیم تبریزی باعث شد که قافله را از سرخپوشان پایتخت ببازند و نتوانند رقابت تنگاتنگی برای قهرمانی با شاگردان برانکو داشته باشند.

میانگین سنی بالای بازیکنان تراکتورسازی به پاشنه آشیل این تیم تبدیل شده است و این مشکل باعث شده که هر چه به انتهای لیگ نزدیک‌تر می‌شویم این نتیجه بیشتر به چشم می‌خورد.

مصدومیت چند بازیکن اصلی تراکتورسازی از جمله سینا عشوری، ایران پوریان و محسن بنگر مشکلاتی در طول فصل برای قلعه نویی به وجود آورد.

تیم تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات نیم فصل دوم عالیشاه و نورالهی دو بازیکن سرباز پرسپولیس و هاشم بیگ‌زاده را به خدمت گرفتند، اما این تیم نتوانست سروش رفیعی را حفظ کند.

تراکتورسازان در پایان نقل و انتقالات قصد داشتند عملکرد خوب خود در جذب بازیکن را با خدمت گرفتن سجاد شهباززاده کامل کند که در زمان دریافت ITC این بازیکن متوجه شدند از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم هستند.

بر این اساس تراکتورسازان در ادامه بازی‌های لیگ برتر به علت محرومیت از نقل و انتقالات نتوانستند از بازیکنان جدید خود استفاده کنند و حتی شهباززاده برای بازی راهی نفت تهران شد.

محرومیت از نقل و انتقالات ضربه سنگینی بر تراکتورسازی وارد کرد به صورتی که این تیم جدال ۶ امتیازی با پرسپولیس را از دست داد و اختلاف امتیازی‌اش با سرخپوشان پایتخت بیشتر شد.

البته تراکتورسازان این شانس را آوردند که شاگردان برانکو در دربی پایتخت شکست خوردند و آن‌ها با برد برابر سیاه جامگان به اختلاف ۶ امتیازی با صدر جدول رسیدند.

شکست تراکتورسازی برابر پرسپولیس باعث شد که محسن بنگر سیجل انتقادات قلعه نویی قرار بگیرد و این بازیکن به علت درگیری لفظی با قلعه نویی از تراکتورسازی کنار گذاشته شود.
قلعه نویی بعد از مدتی آتش اختلافش با بنگر را کم کرد و اجازه حضور این بازیکن در تمرینات داد. البته بنگر از تصمیم قلعه نویی سرباز زد و بیان کرد که تا وقتی از وی به خاطر تهمت‌های وارد شده از جمله کم کاری و تبانی مقابل پرسپولیس عذرخواهی نشود وی به تراکتورسازی برنمی‌گردد.

به هر حال کمیته انضباطی باشگاه تراکتورسازی، بنگر را به پرداخت ۱۰ میلیون تومان و کسر ۱۵ درصد از قراردادش محکوم کرد.

البته حواشی باشگاه تراکتورسازی در سال ۹۵ به همین جا ختم نشد و بدهی‌های این باشگاه به بازیکنان خارجی و داخلی باعث شد که پرونده‌های حقوقی این تیم در فیفا و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هر روز قطورتر شود.

باشگاه تراکتورسازی به علت پرداخت نکردن طلب فریرا بازیکن برزیلی خود در آستانه کسر ۶ امتیاز قرار دارد، اما گفته می‌شود که با درایت آجرلو این باشگاه از خطر کسر امتیاز نجات پیدا کرده است.

تراکتورسازان شانس آوردند که به علت استفاده غیرقانونی از سه بازیکن جدید خود در بازی‌ها با کسر ۸ امتیاز مواجه نشدند وگرنه اکنون باید در میانه جدول حضور داشتند.

باشگاه تراکتورسازی روزهای پرالتهابی را سپری می‌کند و هواداران این تیم فقط قهرمانی را از تیم محبوب خود می‌خواهند که البته با اتفاقات رخ داده برای تراکتورسازی قهرمانی در لیگ شانزدهم تا حدودی دور از دسترس است.

البته فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و هنوز هم روزنه امید در چشمان تراکتورسازان برای قهرمانی برق می‌زند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج