۵۰۴۰۸۴
۱۴ نظر
۵۰۰۶
۱۴ نظر
۵۰۰۶
پ

کاظمی: رفتارهای سبُک احمدی‌نژاد خطری ندارد

وزیر دولت نهم در واکنش به سخنان محمود احمدی‌نژاد در اهواز گفت: واقعا متأسفم کسی که روزی بالاترین مقام اجرایی و دومین مقام رسمی کشور بود چنین رفتارهای سبک دور از شأن رئیس‌جمهور سابق را انجام می‌دهد.

خبرآنلاین - امید کرمانی‌ها: وزیر دولت نهم در واکنش به سخنان محمود احمدی‌نژاد در اهواز گفت: واقعا متأسفم کسی که روزی بالاترین مقام اجرایی و دومین مقام رسمی کشور بود چنین رفتارهای سبک دور از شأن رئیس‌جمهور سابق را انجام می‌دهد.

نگاهی به ۸ سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد نشان می دهد که او از کوچکترین فرصتی برای دوقطبی سازی نمی گذرد حال چه رسد به اینکه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در پیش باشد و او هم کاندیدایی را به میدان فرستاده باشد.

گرچه بیانیه داد و گفت نه در انتخابات نامزد می شود و نه از کسی حمایت می کند اما به فاصله ای کوتاه، حمایت خود از بقایی را علنی کرد با او درخت کاشت و پیام نوروزی مشترک منتشر کرد اما گویا می خواهد پا را در دوقطبی سازی فراتر بگذارد. سخنان اخیر او در اهواز که از نگاه برخی سیاسیون ساختارشکنانه و علیه کلیت نظام بود را شاید بتوان در همین راستا تفسیر کرد.

در همین راستا با پرویز کاظمی وزیر دولت اول احمدی نژاد به گفتگو نشستیم تا نگاهش درباره اهداف این نوع تحرکات سیاسی رئیس دولت نهم و دهم را جویا شویم.

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.
کاظمی: رفتارهای سبُک احمدی‌نژاد خطری ندارد

حرکات سیاسی آقای احمدی نژاد در سال ۹۵ یک نمودار سینوسی را نشان می دهد که افت و خیزهای متناوب داشت، در حالیکه برخی تحلیلگران سیاسی معتقد بودند او بعد از توصیه رهبر معظم انقلاب سکوت خواهد کرد و بدون موضعگیری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ را پشت سر می گذراند اما با ورود به ماه اسفند ابتدا شروع به نامه نگاری با ترامپ و صدور بیانیه علیه دولت یازدهم کرد، در روز درختکاری همراه بقایی و مشایی درختی سیاسی کاشت، ابتدای نوروز پیام تصویری سه نفره منتشر کرد و بعد نیز به اهواز رفت و آن سخنرانی معنی دار را انجام داد، ارزیابی شما از این اقدامات و رفتارهای آقای احمدی نژاد چیست؟ چه پیامی را می خواهد به حاکمیت ارسال کند؟

امسال آقای احمدی نژاد یکسری سفرهای استانی و شهرستانی را داشت و یکسری امکاناتی هم فراهم می شد تا در جاهای مختلف سخنرانی انجام دهد. وقتی به محتوای سخنرانی ها نگاه می کردیم می دیدیم مبنای علمی و مدیریت ندارد این روال دنبال شد تا روزی که مقام معظم رهبری به آقای احمدی نژاد گفتند «شما صلاح نیست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نامزد شوید»، بر همین اساس آقای احمدی نژاد رسما اعلام کرد که نه نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود و نه از نامزدی حمایت می کند اما متأُسفانه روند به شکلی شد که او آقای بقایی را جلو فرستاد تا نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

خود من فکر نمی کنم این کار بیشتر از یک مزاح و شوخی سیاسی باشد چون آقای بقایی نه توان و نه کاریزمای انجام این کار را دارد. ضمن آنکه بحث پرونده اش هم است. منتها از طرف دیگر نحوه تبلیغاتی که آقایان احمدی نژاد، مشایی و بقایی شروع کردند بسیار سبک است. نوع تبلیغ و نوع فیلم هایی که دارند تهیه می کنند و از طریق فضای مجازی نشر می دهند خیلی سبک است یعنی این اقدام از طرف آدمی که فهم سیاسی داشته باشد بسیار به دور است که اینگونه برخورد کند.
یکی بگوید من درختم، یکی بگوید من فداکارم، بعد مسائل آریایی را مطرح کند اینها بحث های خیلی خیلی سبک است و اگر هم تَه مانده ای از اعتبار سیاسی برای آقای احمدی نژاد باقی مانده بود با این رفتارها و حرکات نامناسبی که در اهواز کرد همین مقدار اعتبار باقی مانده را نیز زیر سئوال برد.

آقای احمدی نژاد هنگام سخنرانی در اهواز لحن بیان و صدای خود را تغییر داد که اصلا در شأن یک آدم سیاسی نبود که بخواهد در عرصه سیاسی حضور پیدا کند. در مجموع بعید می دانستم آقای احمدی نژاد اینگونه رفتار کند. البته او رفتارهای تخریبی می کرد اما به نظرم این رفتارهای تخریبی امروز به سمت خودش برگشته و با این کارها دارد خودش را تخریب می کند و من واقعا متأسفم کسی که روزی بالاترین مقام اجرایی و دومین مقام رسمی کشور بود چنین رفتارهای سبک دور از شأن رئیس جمهور سابق را انجام می دهد.

فکر می کنید رفتارهای احمدی نژاد برای نظام و کشور خطرناک خواهد بود؟

خیر اصلا این تصور را ندارم او با این رفتارهای سبک دارد ته مانده سیاسی خود را از بین می برد، یعنی اگر کسانی یا گروه هایی به احمدی نژاد توجهاتی داشتند با دیدن این رفتارها در نگاه خود تجدید نظر خواهند کرد. در مجموع نظام بسیار مستحکم تر از اینهاست که از این نوع حرکات سبک خدشه ای ببیند.

به نظر می رسد آقای احمدی نژاد می خواهد بین خود و نظام دو قطبی ایجاد کند، در این صورت چه طور؟

خیر خطری ایجاد نمی کند. روش آقای احمدی نژاد اینگونه است. معمولا آدم های کوچک تنه به آدم های بزرگ می زنند تا مطرح شوند. به لحاظ روانشناسی وقتی می بینیم رفتار آقای احمدی نژاد از اول همین طور بود. از زمانی که آقای احمدی نژاد با مرحوم آیت الله رفسنجانی آن رفتار را کرد در واقع می خواست خودش را بزرگ کند چون مرحوم هاشمی آنقدر بزرگ بود که احمدی نژاد به این نتیجه رسید که می تواند با تنه زدن به آقای هاشمی خود را بزرگ کند.
الان هم اگر می بینیم آقای احمدی نژاد مواضعی می گیرد یا صحبت هایی می کند از این منظر است یعنی در واقع می خواهد خود را بزرگ کند. مثال می زنم آقای احمدی نژاد عضو توئیتر شد و دارد توئیت می کند ادبیاتی که در شروع توئیتش به کار می برد و به زبان انگلیسی صحبت می کند، اصلا تلفظ درست نیست در مجموع خیلی مضحک است، در واقع این رفتارها فقط خود آقای احمد نژاد را تخریب می کند.

برخی می گویند آقای احمدی نژاد هنوز در حال و هوای ۲۴ میلیون رأیی است که سال ۸۸ به دست آورد و نمی خواهد این ظرفیتی که فکر می کند هنوز برایش باقی مانده بدون استفاده بماند، آیا واقعا ظرفیت رأیی وجود دارد یا خیر؟

به نظر من آقای احمدی نژاد تمام شده سیاسی است با این رفتارهایش هم ته مانده هایی اگر مانده از بین رفت.

به نظر شما سرنوشت آقای بقایی چه طور می شود آیا آقای احمدی نژاد با حمایت از بقایی می تواند آرایی را به او منتقل کند یا خودشان می دانند موفقیتی ندارند اما می خواهند مانور رسانه ای و سیاسی دهند که بگویند ما هم هستیم؟

اولا بحث صلاحیت آقای بقایی زیر سوال است و باید دید شورای نگهبان چه تصمیمی می گیرد. در مجموع حمایت آقای احمدی نژاد از آقای بقایی که اصلا کاریزمای مدیریت ندارد اثر چندانی هم نخواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر وزیرش باهاش مخالفه مطمئن باشید که وزیر بهش تحمیل کردند دوما از حرف رهبری سو استفاده نکنید سوما الان که یه قطبی میخورید میچاپید بیچاره کارگران که اصلا انه حساب نمیارید چهارما رنگ رخسار خبر میدهد از حس درون یه سر به اینه بزن ببین چی شدی

    • بی نام

      فقط و فقط یک کلام ...به حال افرادی مانند شما آقای کاظمی باید گریست که در دولت اول آقای احمدی نژاد یکی از حامیان وی بودیدوحالا.....‌

    • شکیبه

      فقط به قهقرا میریم!!!!!

    • بدون نام

      چرا اینها از امدن احمدی نژاد اینهمه وحشت دارن شما که میگین ادم بیسوادیه هشت سال خرابکاری کرده اقتصاد کشوررو فلج کردووووو پس چرا اینهمه ترس

    • بدون نام

      جنون قدرت داره؟؟؟ هیچ غلطی نميتونه بکنه

    • بدون نام

      تو کی هستی که راجع به دکتر محبوب ما نظر بدی. تو همونی هستی که وقتی دستت رو شد اولین وزیری بودی که پرتت کردن بیرون از دولت حالا هم از روی بخل و کینه داری حرف میزنی.

    • مجتبی باجلانی

      معمولاکسی که مهم نباشد به اوتوجه هم نمی شود اگرواقعا احمدی نژادمهم نیست این همه نوشتار ومصاحبه علیه ایشان چه معنایی دارد؟

    • محسن

      شما لطف کن و فقط نظر خودت رو بگو چون اگه ی مرد بین مسعولین کشور باشه همین احمدی نژاد هست که امسال شما حتی از یک درخت کاری اون مثل سگ میترسن چه برسه به اینکه بخاد کار دیگه ای بکنه ..

    • یگانه

      درست میفرمایید، معاون دولت نهمه اقای احمدی نژاد. ولی کو گوش شنوا. احمدی نژاد از مسئله آلودگی هوای خوزستان و ناراضی بودن مردم سوءاستفاده سیاسی و جناحی میکنه، انگار مردم ایران شعور سیاسی ندارن و متوجه رفتار دوگانه و پوپولیستی او نمیشوند. مسئله ریزگردها و آلودگی هوای خوزستان مربوط به سد سازی ترکیه روی رودخانه دجله و فرات است که باعث شده سهم کمتری به عراق و از آنجا به تالاب هورالعظیم در خوزستان، وارد شود. احمدی نژاد با رفتار و هدف تفرقه و دوقطبی کردن جامعه، هنوز متوجه نشده که با این همه رسانه و شبکه های اجتماعی و ارتباط جمعی دیگر نمیتواند مثل سالهای قبل و سر هم کردن دروغ مردم ایران را گول بزند. او عوض راه کار نشان دادن برای مسئله آلودگی هوای خوزستان که منشاء خارجی دارد بر طبل تفرقه میکوبد و با سخنرانی های جنجالییش در خوزستان، تفرقه رو بیشتر میکند. انگار از دوران ریاست جمهوری خودش یادش رفته که چقدر تعطیلی در خوزستان بود که البته به طور طبیعی بعد از گذشت 4 سال بیشتر هم شده است. احمدی نژاد روی مهره سوخته ای به نام بقایی که از همه چیز مهمتر شخصی دیگر به نام مشایی او را همراهی میکند، دست گذاشته، که مردم رو و اقبال خوشی به این افراد نشان نمی دهند. بازنده اصلی این بازی از همین حالا. تا زمانی اینگونه رفتارها و عکس العمل ها را در کشور خواهیم داشت که احمدی نژاد و مشایی و بقایی و گروهشان در فضای سیاسی دخالت کنند.

    • بدون نام

      ....هرفردی یکبارشانس میاورد احمدی نزاد ته دیگ سوخته است وپیروانش دراخبارهاوفضای مجازی بدانید ملت ایران نه این چرت وپرت های ماونه شمارا که بنفع ویاضرراحمدی نزاداست را پیگیری نموده وتاثیردارد خیر ملت ایران بانگاه خاص خودش رای میدهدوسال 96 دیگر سال بانداحمدی نزادودارودسته منحرفش نیست مطمین باشید پولهای باداورده را نگهداریدکه بایدیکروزی نزدیک است بایدوحتما پس بدهید و ازتان میگیرند خواهیم دید

    • چ چ

      اقای یگانه احمدی نزاد میداندکه هیچکس بغیرازبقایی باجناقش ومشاعی شاعرش برایش تره خوردنمیکنند ومیداندکه ایندونفر مطرود ورانده شده نظامند احمدی نزادمیخواهدبا توسل به شیوه شیطانی دردولت دهم وحمله به اقای هاشمی سردارسازندگی وبزرگان نظام باعث شدکه رای مفت ورایگان بدست اورد اما درحال خاضرنامبرده بااین رفتاروکردار خارج ازاخلاق ومنش یک استاد دانشگاه ویک فرسیاسی میخواهدگروکشی نماید متاسفانه درگذشته هم باانتخاب مشاعی میخواست تقابل قدرت درنظام نماید که باردصلاحیت مشاعی تیغش کارگرنیافتاد وحالا مجددا میخواهد اینبارباتیغ پوسیده بقایی گروکشی نمایدغافل ازانکه خودش گروگان ایادی گروگان گیرش شده ضمنااینهمه دلقک بازی ایشان درفضای مجازی که باعث رسوایی ایشان واختلاس وارتشا دولت نهم ودهم گردید نامبرده میخواهد بجنگ افکارعمومی منفی مردم نسبت خودش برود ومثبت نمایی نماید زهی خیال باطل

    • دوست

      پیشنهاد میکنم دکتر را به یک روانشناس ماهر ببرید برای ویزیت تا حالشان از این بدتر نشده

    • رضایی

      دکتر غیر دکتر نداریم کار باید برای مملکت بشه که نمی شه , دلسوزی برای جوانان بشه که نمی شه برنامه برای پیشرفت وتوسعه باید ارا ئه بشه که نمی شه جلوی رانت وفساد ودزدیهای کلان باید گرفته بشه که نمی شه والله خسته شدیم از این همه بی برنامگی اخه درست است که جهان سومیم ولی چرا اینهمه به خودمان ستم می کنیم واله اعلم

    • پرویزدویدخسروی

      دیوید خسروی:
      پرویزدوید خسروی خبرنگار سیاسی
      ✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج