جاباما
۵۰۴۳۰۵
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

روحانی: هدف ایران و روسیه، ثبات منطقه است

روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه پس از بررسی راههای تقویت همکاریهای مشترک تهران و مسکو درعرصه های مختلف تاکید کردند که در مسیر روابط مشترک هیچ مانعی وجود ندارد و دو کشور مصمم هستند سطح همکاری های خود را بیش از پیش گسترش دهند.

خبرآنلاین: روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه پس از بررسی راههای تقویت همکاریهای مشترک تهران و مسکو درعرصه های مختلف تاکید کردند که در مسیر روابط مشترک هیچ مانعی وجود ندارد و دو کشور مصمم هستند سطح همکاری های خود را بیش از پیش گسترش دهند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه در نشست هیات های عالیرتبه ایران و روسیه تاکید کرد که روابط دو کشور وارد مرحله ای تازه شده است و ما اکنون می توانیم در این مرحله از روابط پایدار و بلند مدت سخن بگوییم.

رییس جمهور، اختصاص نخستین سفر خارجی خود را در سال جدید به روسیه، بیانگر اهمیتی برشمرد که تهران برای روابطش با همسایگان منطقه ای و بویژه مسکو قائل است.

روحانی اظهارداشت: روابط ایران و روسیه گام به گام در حال توسعه و شتاب در همه حوزه هاست و این به نفع منافع دو ملت و همچنین منطقه است.

رییس جمهور با اشاره به هشت دیدار خود با رییس جمهوری روسیه طی ۳ و نیم سال گذشته، گفت: با هر ملاقاتی، تحرکی در روند روابط تهران - مسکو ایجاد شده است و بی تردید این دیدار نیز تحرک تازه ای در روابط ایجاد خواهد کرد.

روحانی به موضوع همکاری های منطقه ای و بین المللی دو کشور بویژه در عرصه مبارزه با تروریسم اشاره کرد و افزود: ایران و روسیه در سالهای اخیر و در همکاری های خود برای مبارزه با تروریسم و ثبات منطقه، تجربیات نو و موفقی داشتند و هدف نهایی ما کمک به صلح و ثبات و توسعه در منطقه است و این روابط دوجانبه، به زیان کشور ثالثی نخواهد بود.

رییس جمهوری روسیه نیز در این نشست گفت که "روسیه، جمهوری اسلامی ایران را شریک خوب و قابل اعتماد خود می داند."

ولادیمیر پوتین با اشاره به روابط دیرینه ایران و روسیه گفت: ما مصمم به توسعه همکاری ها در همه حوزه ها با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی به همکاری های دو کشور در عرصه مسایل منطقه ای و بین المللی اشاره کرد و اظهارداشت: در حوزه مسایل بین الملل و حل و فصل این مسایل، دو کشور همکاری خوب و مثمر ثمری دارند و به این همکاری ها شتاب خواهند داد.

رییس جمهور روسیه همچنین از ایجاد جهش نه تنها در روابط اقتصادی بلکه در روابط میان دو ملت نیز ابراز خرسندی کرد و رشد 70 درصدی بازدید جهانگرد های دو کشور را نتیجه تلاش های مشترک دو دولت برشمرد.

روسای جمهوری دو کشور همچنین پایبندی تغییرناپذیر طرف ها به مفاد «معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه» مورخ ۲۲ اسفند ۱۳۷۹شمسی برابر با ۱۲ مارس سال ۲۰۰۱ میلادی را که بیانگر سنت های دیرینه حسن همجواری، دوستی و همکاری متقابل دو ملت ایران و روسیه و سیاست خارجی صلح جویانه دو کشور است، خاطر نشان کردند.
همچنین دکتر روحانی و آقای پوتین، پایبندی خود را به برداشتن قدم های جدید برای ارتقای سطح روابط و گسترش عرصه های تعامل و مشارکت ایران و روسیه بمنظور تنظیم و تحکیم همکاری های جامع راهبردی را مورد تاکید قرار دادند و گفتند که این امر به تامین سعادت ملت های دو کشور و ثبات و امنیت منطقه ای و بین المللی مساعدت خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آره جون روسا

    • بدون نام

      چراتاحالایکباررییس جمهورروسیه به کشورماسفرنکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج